Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی : خدمات رسانی به مناطق توسعه نیافته در کنار تامین امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش درآمد مرزنشینان از اولویت های دولت سیزدهم می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک با رئیس اداره راپرین اقلیم کردستان عراق ، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم جهت توسعه روابط همه جانبه با همسایگان و گسترش مبادلات مرزی، افزود: پیگیر فعال سازی مرزها و افتتاح بازارچه های جدید مرزی در آذربایجان غربی هستیم که در این راستا بازارچه ها در اشنویه و سردشت در همسایگی با راپرین نیز توسعه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مرز و تجارت مرزی را پیشران توسعه استان معرفی کرده و یادآور شد: با توجه به ظرفیت های گسترده آذربایجان غربی در حوزه های حمل و نقل، کشاورزی، معادن، گردشگری و بخصوص اشتراکات فرهنگی و تاریخی با همسایگانی چون اقلیم کردستان عراق، این استان به دنبال تعامل حداکثری با کشورهای همسایه است.

استاندار آذربایجان غربی تثبیت امنیت در مرزهای استان را نیز از اولویت های دولت دانسته و افزود: با گسترش همکاری ها در مقابله با قاچاق و گروهک های تروریستی، شاهد تداوم و افزایش استقرار امنیت در مرزهای مشترک با اقلیم کردستان عراق خواهیم بود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تداوم امنیت و توسعه پایدار در مرزهای استان، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مناطق توسعه نیافته در کنار تامین امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش درآمد مرزنشینان از اولویت های دولت سیزدهم می باشد.

وی در ادامه از پیگیری ها برای بازگشایی مرز کیله سردشت خبر داده و افزود: برای توسعه مبادلات مرزی در مرز کیله، زیرساخت های لازم تامین شده و امیدواریم شاهد راه اندازی اتاق بازرگانی و گسترش همکاری آذربایجان غربی با راپرین اقلیم کردستان عراق در حوزه های مختلف باشیم.

معتمدیان در پایان، آذربایجان غربی را الگوی زندگی مسالمت آمیز در منطقه معرفی کرده و افزود: با گروهک ها و عوامل تروریستی که به دنبال اخلال در همبستگی و امنیت استان باشند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس اداره راپرین اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست با تاکید بر تقویت روابط دوطرفه برای تامین امنیت و منافع مشترک، گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط اقتصادی اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران، پیگیر توسعه تردد مرزی بین راپرین و آذربایجان غربی هستیم.

هیوا قرنی همچنین مرزهای مشترک را فرصتی برای توسعه همکاری ها معرفی کرده و افزود: به دنبال گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف هستیم و تردد از مرز کیله در کنار مزایای اقتصادی، در حوزه استفاده از خدمات درمانی آذربایجان غربی نیز مورد توجه است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه مرز سردشت اقلیم کردستان عراق کیله سردشت تجارت مرزی اقلیم کردستان عراق آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئناً پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر در صحنه پلیس با آنها مواجه شود، برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه