Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای یگانه کارشناس اقتصادی گفت: در بلند مدت برای بهبود شرایط یک پیشنهاد وجود دارد که بازار پالم مالزی را مهندسی معکوس کنیم.

آقای جیهانی فعال بازار سرمایه گفت: در کشور ما بازار متشکل شده از تأمین کننده، تنظیم کننده و مصرف کننده است. بورس کالا بستری شناخته شده برای مدیریت و حل مشکلات است. اگر بورس کالا فعال‌تر و مطلوب مدیریت شود می‌تواند به بخش‌های دیگر کمک کند اما مستلزم یک تلاش و تعامل میان بخش‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: بورس کالا باید متولی قیمت کالا باشد که البته جای کمک به اقتصاد دانش بنیاد در بورس کالا خالی است.

آقای پور حسنی مدیر عامل یکی از صندوق‌های بورسی گفت: بحث شفافیت معاملات از مزایای مهم بورس کالا و گواهی سپرده است این گواهی می‌تواند برای مصرف کننده با پوشش ریسک و برای تولید کننده از طریق توثیق و تأمین مالی کمک زیادی بکند. باید به سمت صندوق‌های کالایی و توسعه آنها برویم. ظرفیت انبار زعفران نسبت به گذشته ۶ برابر شده و همه بسترها آماده است.

آقای باقری فعال اقتصادی گفت: معافیت مالیاتی گواهی سپرده حاصل تلاش زیادی است. قیمت پیوسته باعث حفظ رسالت بورس کالا می‌شود. مهم‌ترین بخش در زمینه بورس کالا مبحث انبارها است. گواهی سپرده با رونق گرفتن می‌توانند محل تعیین نرخ باشد.

آقای حمید اسدی حقوقدان بازار سرمایه گفت: نیازمند قانون رفع قیمت گذاری دستوری هستیم. در پیش نویس اصلاح قانون بازار سرمایه می‌توان ماده ۱۸ را تفسیر و اصلاح کرد این ماده قانونی ضمانت اجرایی ندارد و فقط می‌گوید کالاهایی که وارد بورس کالا می‌شوند باید از مکانیزم قیمت گذاری خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار بورس بورس کالا بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس