Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:21:00 GMT

پایگاه‌های بسیج در ادارات ساوه فعال باشند + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۹۷۴۱

پایگاه‌های بسیج در ادارات ساوه فعال باشند + تصاویر

فرمانده سپاه ساوه گفت: باید همه پایگاه‌های بسیج در ادارات ساوه فعال باشند زیرا اگر پایگاه ادارات قوی باشد در حوزه خودحفاظتی و اقدامات فرهنگی و تبیینی کمک می‌کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه ، همایش خود حفاظتی ادارات، نهادها، بانک و صنایع شامگاه یکشنبه با حضور فرماندار ویژه شهرستان ساوه، مسئول عملیات سپاه روح الله استان مرکزی و فرمانده سپاه شهرستان ساوه، فرماندهان انتظامی، رؤسا و مسئولین حراست دستگاه ها و فرمانده پایگاه های مقاومت بسیج ادارات، مدیران بانک ها و صنایع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این همایش یک روزه آموزشی که با تلاش سازمان بسیج ادارات شهرستان ساوه برگزار شد، اصول خود مراقبتی در ابعاد فیزیکی، سایبری و پدافند غیرعامل ارگان‌ها مورد تاکید و بازآموزی قرار گرفت.

"سرهنگ علیرضا مهدی" فرمانده سپاه شهرستان ساوه با اشاره به جهاد تبیین اظهار داشت: اربعین حسینی را باید درک کرد‌ به طوری که عزاداری امام حسین(ع) فقط مربوط به دوره ویژه‌ای نیست و از گذشته‌های دور حکومت‌های مختلفی تلاش کردند تا کربلا و زیارت امام حسین(ع) از رونق بیفتد اما اینطور نشد.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب در یکی از خیابان‌های تبریز مردم در هیئت‌های مذهبی برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کردند درحالی که در خیابان دیگر سران قیام را دار می‌زدند اما مردم عزاداری خود را متوقف نکردند زیرا معتقد بودند که کاری به سیاست نداریم درحالی که همین مردم تبریز پس از اینکه الگوی آنها امام(ره) می‌شود کسانی می‌شوند که قیام آنها در 19دی سال 56 مقدمه پیروزی انقلاب می‌شود‌.

فرمانده سپاه ساوه ادامه داد: مردم تبریز اهل کوفه نشدند و همین مردم با کار بزرگ خود انقلاب را به پیروزی رساندند اما باید توجه کرد که شاید افرادی همانند مردم کوفه باشند همانطور که همانند یاران امام حسین(ع) اگر رهبر خوبی باشد ممکن است باشند‌.

مهدی تصریح کرد: لبنان قبل از انقلاب در شرایط سختی بود و رژیم صهیونیستی تصمیم داشت آن را بگیرد اما پس از انقلاب با وجود رهبر خوبی همچون امام(ره) در جنگ 33 روزه که دشمن آماده و تجهیز شده بود تا خاورمیانه جدید را شکل دهند، نتوانستند لبنان را بگیرند و اراضی هم که گرفته بودند پس دادند.

وی بیان کرد: سید مقاومت اعلام می‌کند که در فلان میدان گازی با رژیم صهیونیستی شریک هستیم و اگر بدون اجازه ما بیاید با موشک جواب او را می‌دهیم بنابراین باید به وضعیت کشورهایی از جمله فلسطین، نیجریه و غیره قبل و بعد از انقلاب نگاه کرد و بررسی شوند.

فرمانده سپاه ساوه عنوان کرد: زمانی که مصدق نخست وزیر شد مردم پای کار آمدند و زمانی که وارد بعد سیاسی می‌شد آیت‌الله کاشانی بعد دینی را بررسی می‌کرد که در نهایت سیاست و دین را با هم ترکیب کرد و تا ملی شدن صنعت نفت هم پیش رفت.

مهدی بیان کرد: مصدق به آمریکا نامه زد که به ما کمک کنید تا دست انگلیسی‌ها را کوتاه کنیم و آمریکایی‌ها نیز قول کمک دادند اما با کودتا مصدق را کنار زدند و مردم با رهبری امام(ره) انقلاب کردند که به پیروزی رسید.

وی افزود: اگر از عاشورا به درستی درس نگیریم و آن را درک نکنیم معنا و مفهوم آن را متوجه نمی‌شویم در حالیکه در دوران جنگ، اسرا، جانبازان و غیره همه متاثر از عاشورا بودند و آن را درک کردند.

فرمانده سپاه ساوه با اشاره به اینکه هیچ کشوری جرات این را ندارد که به ایران حرفی بزند، گفت: امام حسین(ع) درس آزادی و آزادگی را به دنیا داد و انقلاب هم با تاسی از قیام عاشورا و امام حسین(ع) به پیروزی رسید بنابراین امروز نیز همه باید از سیره امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) درس بگیریم و در این مسیر حرکت کنیم.

مهدی افزود: 260 ماهواره با تمام توان فعالیت می‌کنند و فضای مجازی هم کار می‌شود و همه دنیا برای برجام گرد هم آمدند بنابراین کشور ما از جایگاه بالایی برخوردار است و همه به دنبال گرفتن ارزش‌های بالای مردم و کشور هستند که این موضوع باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اربعین حسینی در پیش است باید با ولایت‌پذیری و الگوگیری از سیره امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

فرمانده سپاه ساوه افزود: با تمام توان برای دفاع از انقلاب، کشور و ناموس تلاش می‌کنیم و لحظه‌ای دست از تلاش برنمی‌داریم و همه دنیا می‌دانند که ما همیشه آماده و پای کار هستیم.

مهدی با اشاره به هفته دولت گفت: منافقین و دشمنان بانفوذ و نامردی تمام مسئولان کشور از جمله شهید باهنر و رجایی را شهید کرده و از آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها امکانات و بودجه می‌گیرند تا دوباره حمله کنند و در فضای مجازی اقدام می‌کنند، آنها کسانی هستند که غیرت ندارند و در اوج جنگ تحمیلی دست صدام را بوسیدند .

وی افزود: باید با امید واقعی کارها را جلو ببریم و چرخ اقتصاد را بچرخانیم و کشور را بسازیم زیرا دشمن در این صورت ناامید می‌شود و با این کار به سعادت واقعی می‌رسیم، شعار مردم قبل از انقلاب فقط اقتصاد نبود و انقلابیون واقعی برای دین خون دادند.

فرمانده سپاه ساوه خاطرنشان کرد: باید همه پایگاه‌های ادارات فعال باشند و مواردی که مشکل دارند مشکلات آنها برطرف شود و همه باید پای کار باشند زیرا اگر پایگاه ادارات قوی باشد در حوزه خودحفاظتی و اقدامات فرهنگی و تبیینی کمک می‌کند.

مسئله خودحفاظتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ساوه جدی گرفته شود

مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه نیز در همین همایش اظهار داشت: کسی که مسئولیت دستگاه اجرایی را برعهده دارد باید همان طور که منزل خود را از آسیب‌ها حفاطت می‌کند نسبت به اداره، تجهیزات و تاسیساتی که در ید اختیار او قرار دارد تعصب داشته باشد چراکه این اموالِ مردم است که در اختیار ما قرار دارد و باید نگه‌داری آن را از نگهداری اموال خود ارزشمندتر دانست و در سیستم اداری و در دولت سیزدهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست که نسبت به اموال مردم بی‌تفاوت باشیم و از آن به سادگی گذشت کنیم.
 
وی افزود: در واقع در این جلسه قرار است میثاق نامه‌ای را با هم امضا کنیم که نسبت به اموال مردم و ارزش اموال مردم دغدغه خاطر داشته باشیم همان طور که نسبت به منزل خود دغدغه خاطر داریم به عنوان مثال هر فردی برای منزل خود حفاظ می‌گذارد و بحث دوربین و رصدهای جانبی وجود دارد و ما از شما درخواست داریم نسبت به اداره و تجهیزاتی که در ید اختیار شما قرار دارد اقدامات بسیار خوبی داشته باشید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه تصریح کرد: مسئله خودحفاظتی نیازمند یک تعهد و دغدغه و نیازمند مهارت و فیزیک خوب اداره است که در این جلسه مرور می‌شود بحث‌های مهارت آموزی را کارکنان، مسئولان، حراست، ریاست دستگاه‌ها، ریاست بانک‌ها و ریاست اصحاب صنایع داشته باشند.

الیاسی عنوان کرد: مسئله دوم دغدغه خاطری است که باید نسبت به امنیت اداره خود داشته باشید چراکه برخی از بودجه‌های تملک دارایی را در اختیار شما قرار داده‌ایم و تا 31 شهریورماه مهلت دارد که جذب اعتبارات صورت گیرد همچنین روز گذشته که در مرکز استان حضور داشتم اعتبارات خوبی در مرکز استان درحال تخصیص دادن است بنابراین نیاز است شما هم از شهرستان پیگیری داشته باشید و نسبت به تجهیز وسایل امنیتی ادارات خود کوشا باشید درحالی که نقصی در حفاظ‌های نرده‌ای، دوربین‌ها و غیره وجود دارد بیان شود.

وی بیان کرد: بعد از بحث فیزیک بحث سایبری است، در حال حاضر بحث‌های انفورماتیک و اتوماسیون‌های اداری بسیار شایع شده و امورات مردم را تسهیل کرده است بنابراین نیازمند این هستیم که بحث‌های سایبری را جدی بگیرید چراکه ما دشمنان تا بن دندان مسلحی داریم که هر لحظه متوسل به ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: در این 40 سال با هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و شما تمامی توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان در نطفه خنثی شده است و هرچند حافظ این نظام به طور قطع باز هم خداوند متعال است و ما را راهبری و رهنمود می‌کند ولی شما هم باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشید.

الیاسی ادامه داد: در دو یا سه نقطه از کشور بحث‌های سایبری ما دچار مشکل شد و این باید در شهرستان‌ ساوه به صورت ویژه روی سیستم‌های اداری و آیتی‌بندهایی که در حوزه فناوری در ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایعی که با تجهیزات سنگین کار می‌کند و خدایی ناکرده اخلالی می‌تواند میلیون‌ها صدمه وارد کند کاملاً حفاطت شده و ایمن باشد.

وی عنوان کرد: نکته سوم بحث خودحفاظتی از خود است و خود ما باید یک خودحفاظتی داشته باشیم و روسا، مسئولان، حراست‌ها باید خودحفاظتی داشته باشند و بدنه کارمندی خود تسلی دهند، ابزار خودحفاظتی تقوا است اینکه شما از خود در مقابل پیشنهادهای غیرمنطقی و غیرقانونی که از سوی برخی متخلفان، سودجویان و افرادی که در ساوه مشاهده شده که دنبال منافع خود هستند حفاظت کنید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: آمارهایی وجود دارد که این اتفاقات در ساوه به مدد و یاری شما رو به کاهش است و باید همین مقدار کمی هم که وجود دارد با خودحفاظتی که تقوای الهی را در بین دارد از بین برود.

اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف است مخبر: بسیج باید حلقه میانی دولت و مردم و بسترساز مشارکت همگانی قرار گیرد بسیج سازندگی 110 هزار پنل خورشیدی در مناطق محروم ‌نصب می‌کند‌/ اعطای تسهیلات ‌اشتغالزایی

الیاسی بیان کرد: در بحث پدافندی با توجه به اینکه شهر ساوه را در اختیار داریم بحث پدافندی برای ما بسیار با اهمیت است به هر حال ما تجهیزات ذی‌قیمت، صنایع ذی‌قیمت، سد الغدیر که منبع شرب اصلی شهرستان است را در دست داریم و این منابع نیازمند حفاظت و حراست ویژه است که باز هم این نیازمند نگاه ویژه مسئولان و ارتقاء تجهیزات امنیتی در این مکان‌ها است و قطعاً مسئولانی که آموزش‌هایی دراین زمینه دارند به ریز و جزئیات این مسئله می‌پردازند.

 

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه ساوه داشته باشید امام حسین ع دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، در جریان سفر به شهرستان ساوه، اظهار کرد: ساوه از شهرستان‌های مهم استان مرکزی و برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی است و این مزیت همراه با تعدد اقوام و برخی ویژگی‌های خاص ضریب امنیتی به این شهرستان داده و آسیب‌هایی را متوجه آن کرده است.

وی افزود: بررسی میدانی دغدغه‌ها، مشکلات و اتخاذ راهکار برای برطرف کردن آن در این سفر مورد تاکید قرار دارد و در دیدار با مسئولان این حوزه قضائی مسائل مبتلا به مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت؛ بازدید تفصیلی از حوزه قضائی شهرستان نیز نشان داد که اهتمام جدی در دستگاه قضائی برای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه وجود دارد که می‌توان به موضوع ساماندهی آرشیو الکترونیک پرونده‌ها و نیز تشکیل منظم جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و مصوبات گره گشای آن در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: افزون بر ۷۰ درصد پرونده حوزه صنایع و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایمی که در این شهرستان به وقوع می‌پیوندند با اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی، قضا زدایی شده است، گفت: در بخش تصادفات شاهد کاهش جرایم هستیم و امید است دستگاه قضائی ساوه با همراهی مراجع انتظامی بتواند با جرایم خشن نیز برخورد کند و برای مجرمان حرفه‌ای ایجاد ناامنی شود تا در شهرستان ساوه امنیت پایدار برقرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی ضمن بازدید از زندان ساوه، گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان آزاد شده از زندان که یک حرفه مشخص را در زندان آموزش دیده و یا در کارگاه‌های وابسته به زندان حرفه آموزی کردند تخصیص داده شده است تا بتوانند پس از آزادی برای تأمین معیشت خود و خانواده اقدام کنند.

وی در خصوص باز اجتماعی شدن زندانیان نیز گفت: سیاست قوه قضائیه در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های حرفه آموز نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای است تا زندانی در مسیری هدایت شود که با فراگیری حرفه‌های متناسب با توانی که دارد توانمند شود تا بتواند با انتخاب شغل مناسب به جامعه بازگردد.

کد خبر 6090404

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار