Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسایان مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس، مهندس صفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر ، شهیدی رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان مهر از طرح توسعه کشت کاکتوس شرکت شهر خوزی بخش وراوی بازدید کردند .

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس روز دوشنبه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در راستای بهبود فرایند مدیریت منابع آب با حفظ سطح زیر کشت کشاورزی در استان فارس و افزایش ارزش افزوده درآمد حاصل از بخش کشاورزی ، حمایت از این طرح از اولویت های کشاورزی استان فارس محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 سجاد پارسائیان افزود: در پنج ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۶ میلیارد ریال اعتبارات بخش اشتغال در سطح شهرستان مهر توسط صندوق کارآفرینی امید در حوزه های مختلف صنعت خدمات میراث فرهنگی و کشاورزی پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس  در بازدید  از شرکت کشت و صنعت امید شهر خوزی در بخش وراوی شهرستان مهر بیان داشت: این شرکت در حال حاضر ۸ هکتار کاکتوس اپونتیا کشت نموده و به زودی ۱۵ هکتار دیگر به زیر کشت کاکتوس می برد که مبلغ ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با سود ۱۲ درصد و اقساط ۵ ساله توسط صندوق کارآفرینی امید استان فارس به  آن پرداخت می شود.
 پارسائیان مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس در ادامه بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ تا کنون توسط این صندوق در سراسر استان فارس بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود:  یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم توسعه بخش کشاورزی در مناطق محروم با اولویت حفظ منابع آبی است که در صندوق کارآفرینی امید با حمایت و پرداخت تسهیلات در حوزه کشت گیاهان دارویی جایگزینی محصولات کشاورزی بازیگری به مصرف آب پایین توسعه کشت در محیط های کنترل شده اولویت برنامه هاست که با همراهی سازمان جهاد کشاورزی تلاش در سیاست گذاری و اجرای بیمه اینگونه طرح ها دارد.
همچنین در این بازدید مهندس یوسف صفری  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر در خصوص کشت کاکتوس در این شهرستان گفت: مصرف کم آب، کم‌افت بودن محصول و سازگاری به اقلیم گرم و خشک منطقه ، از جمله مزایای کاشت کاکتوس است و به کشاورزان در جهت توسعه کشت این محصول توصیه شده است.

کاکتوس اپونتیا یا کاکتوس انجیر تیغی یک کاکتوس زیبا با پرورشی بسیار ساده است. ظاهری براق، بزرگ و رنگی دارد.میوه کاکتوس بیشتر مصرف خوراکی و درمانی دارد. برخی داروهای مکمل نیز از خواص این میوه بهره برده‌اند و به شکل قرص، کپسول یا شربت عرضه شده‌اند.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان مهر کشت کاکتوس توسعه کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

به گفته وی مپنا جز افتخارات صنعت کشور است و در حال حاضر سهم مهمی در اجرای نیروگاه‌ها در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد، پروژه‌های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و روز به روز مطابق نیاز کشور و دنیا مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند ما نیز به طور کامل از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

محرابیان با اشاره به اقداماتی که در سطح کشور انجام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، البته میزان ناترازی و مصرف بویژه در بخش صنعت کشور با توجه به رشد تولید بیش از این است به همین دلیل پروژه‌های متعددی در نیروگاههای کشور در دستور کار قرار گرفت و با زمانبندی خوبی پیگیری می‌شود، هر چند ماه یک بار شاهد بهره برداری از نیروگاههای کشور مطابق برنامه هستیم. هرچند تأمین مالی پروژه‌ها سخت است.

وزیر نیرو در رابطه با تأمین اعتبار از صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تأمین مالی شود تا پروژه‌ها در زمان خود وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد