Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید حسب فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، با روحیه امیدبخشی و طبق رویکرد دولت، مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی با بیان این مطلب در جلسه بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه غذا و دارو خاطرنشان کرد:این جلسه در راستای اجرای پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولید دانش بنیان با حضور مسئولین حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی؛ با توجه به عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌ آفرین، پیگیری این مهم به صورت جدی در دستور کار حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و به صورت تخصصی اداره کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قرار دارد، لذا از همه شرکت های دانش بنیان تقاضا می شود به طور خاص جهت پیگیری مسایل خود مراجعه نمایند.

وی اظهار داشت: در فاز اول، همکاران ما در مراجعه به شرکت های دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری، دانشگاه بیرجند ، دانشگاه صنعتی و... مسائل و مشکلات فعالان این حوزه را احصاء و دسته بندی نموده و پس از آن با حضور متولی تخصصی آن بخش این موضوعات مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون استاندار تصریح کرد: در ادامه مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان، در حوزه دستگاه های متولی صدور مجوز نظیر دانشگاه علوم پزشکی ،اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی بررسی می شود که لازم است این مهم توسط اصحاب رسانه در بین شرکت های دانش بنیان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شود. 

شایان ذکر است: در این جلسه مسائل و مشکلات شرکت های پویا سلولز گستر (مهتاب خراسان جنوبی)،صحرا پروتئین شرق، هسته فناور، زیست فناوران سلامت و پویایی فواد، شرکت کیمیاگران طب باستان، تیما زعفران و عرقیات ارسطو مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات آن ها صادر شد.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش بنیان مشکلات شرکت های دانش بنیان مسائل و مشکلات شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود