Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد با اشاره به انحصاری که در صدور مجوزهای کسب و کار به دلیل برگزاری نامنظم آزمون‌های لازم به وجود آمده بود، تأکید کرد: بر اساس تصمیم هیات مقررات زدایی دستگاه‌هایی که صدور مجوز آنها با آزمون همراه است، ملزم شدند هر سه ماه یکبار آزمون لازم برای صدور مجوز را برگزار کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ساعت ۱۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم تسهیل کسب و کارهاست که در سند تحول دولت سیزدهم نیز بر آن تأکید شده است، افزود: به ویژه در سالی که به عنوان تولید و اشتغال‌زایی نامگذاری شده است موضوع تسهیل کسب و کار‌ها به طور ویژه در دستور کار دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مبنی بر الزام دستگاه‌ها به برگزاری آزمون به صورت سه ماه یکبار برای صدور مجوز تصریح کرد: پیش از این دستگاه‌هایی که برای صدور مجوز نیاز به برگزاری آزمون داشتند سلیقه‌ای عمل کرده و برگزاری آزمون در مواردی حتی تا ۱۰ سال به تعویق افتاده بود و قاعدتاً مجوزی هم صادر نمی‌شد و انحصار هم ایجاد می‌شد.

خاندوزی تأکید کرد: بر اساس تصمیم هیات مقررات زدایی مقرر شد که دستگاه‌ها ملزم باشند به صورت دوره‌ای بلکه هر سه ماه یکبار آزمون لازم برای صدور مجوز را برگزار کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به مصادیقی از این مشکل گفت: برای مثال یک شرکت حمل و نقل بین المللی ۵ سال است که آزمون برگزار نکرده است و یا برای صدور پروانه کارگزاری گمرکی چند سال است که آزمونی برگزار نشده بود و ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی به دلیل اینکه دولت پیشگام این اتفاق مبارک به نفع اشتغال مردم باشد دستور لازم را صادر کردیم تا گمرک جمهوری اسلامی ایران به سرعت آزمون را برگزار کند و بعد از آن هم به صورت دوره‌ای آزمون را داشته باشد.

منبع: شادا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انحصار برگزاری آزمون سند تحول برای صدور مجوز دستگاه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ 14 اردیبهشت برگزار می شود

رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی بدست بیاورند تا مشمول رتبه بندی شوند افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده، بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می شود.

بنا به این گزارش، ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمین دوره طرح آزمون اعطای مدرک
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ 14 اردیبهشت برگزار می شود
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟