Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:49:13 GMT

همه ماجرای ذوب آهن و محمدباقر صادقی!

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۰۱۲۴

همه ماجرای ذوب آهن و محمدباقر صادقی!

تیم ذوب آهن و محمدباقر صادقی وارد دعوای حقوقی شده‌اند که موضوعات مختلفی درباره آن مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه ذوب‌آهن از چند فصل گذشته به محمدباقر صادقی، دروازه‌بان سابق خود مبلغی بدهکار است. به نظر می‌رسد این بازیکن از کمیته تعیین وضعیت رأی قطعی هم گرفته و پنجره نقل انتقالات ذوب‌آهن را بسته اما روز گذشته برخی منابع خبری مدعی شدند مسئولان مربوطه چهارشنبه دو هفته قبل، یعنی نوزدهم مرداد ۱۴۰۱ برای یک روز به باشگاه اصفهانی اجازه دادند تا قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در شرایطی که با محمدباقر صادقی تسویه حساب نشده و طلب او را پرداخت نکرده‌اند. وقتی بازیکن سابق ذوب‌آهن به این تصمیم معترض می‌شود، مسئولان پی به اصل موضوع می‌برند و به بازیکن می‌گویند که در این مورد اشتباه کرده‌اند. به همین دلیل در روزهای بعد از سوی کمیته تعیین وضعیت نامه‌ای به سازمان لیگ و امور اداری فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود و به نوعی ذوبی‌ها از هرگونه ثبت قرارداد منع می‌شوند. ضد و نقیض‌ها در پرونده مذکور باعث شده روز گذشته شایعه‌هایی در رابطه با سه بر صفر شدن دیدارهای ذوب آهن در دو هفته ابتدایی به گوش برسد.

در همین خصوص جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با پرونده محمدباقر صادقی، گفت: رأی را کمیته وضعیت بازیکنان صادر کرده، اما قطعی نشده و پرونده در کمیته استیناف است و تا وقتی قطعی نشده قابلیت اجرا ندارد.

بازی‌های دو هفته ابتدایی ذوب آهن سه بر صفر نمی‌شود!

وی ادامه داد: آرای کمیته تعیین وضعیت مثل دادگاه بدوی است و اگر در کمیته استیناف تأیید شود، رأی قطعی خواهد بود.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه اگر رأی تأیید شود بازی‌های دو هفته ابتدایی ذوب آهن سه بر صفر می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این طور نیست، آرا در گذشته اثری ندارند و اثر آن در آینده است. هر زمانی رأی قطعی شد بلافاصله با تقاضای ذی نفع نقل و انتقالات باشگاه ذوب آهن ممنوع می‌شود و از طریق کمیته انضباطی اعلام خواهد شد. درواقع اگر منع نقل و انتقالات برای باشگاه اصفهانی اعلام شود و کمیته انضباطی آن را ابلاغ کند باشگاه ذوب آهن حق ثبت قرارداد ندارد.

باشگاه ذوب آهن به پرداخت مبلغ یک میلیارد و صد و چهل میلیون تومان محکوم شد

رضا شاه‌منصوری وکیل محمد باقر صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با پرونده موکل خود، اظهار کرد: پرونده این بازیکن به آخرین سال حضور او در ذوب‌آهن بر می‌گردد که در آن زمان سرمربی وقت و باشگاه صادقی را اخراج کردند. در ابتدا دادخواستی را در کمیته تعیین وضعیت، با موضوع مطالبه غرامت به دلیل فسخ غیر موجه قرارداد مطرح کردیم که باشگاه ذوب آهن از آن دفاع کرد و مطرح شد رابطه قراردادی را از بین نبردیم و آن باقی است.

وی ادامه داد: مجدداً در پایان فصل بحث دیگری مطرح کردیم که با وجود رابطه قراردادی حالا دستمزد این بازیکن را پرداخت کنید که چندین جلسه کمیته تعیین وضعیت فدراسیون برگزار کرد و در نهایت موجبات صدور رأی و محکومیت باشگاه ذوب آهن به پرداخت مبلغ یک میلیارد و صد و چهل میلیون تومان شد.

وکیل محمد باقر صادقی اضافه کرد: این رأی با نیم فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۰ مقارن بود که در آن زمان باشگاه ذوب آهن از امکان و مجال حقوقی که داشت دادخواست تجدید نظر داد و از طریق اتوماسیون نسبت به این رأی تجدید نظر خواهی کرد، اما بنا بر موازین قانونی تجدیدنظر خواهی کردن یعنی اینکه عرف و رویه در کمیته تعیین وضعیت و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به این کیفیت که شما از طریق سازمان لیگ یعنی از طریق اتوماسیون و یا دبیرخانه سازمان لیگ دادخواست تجدیدنظر و یا لایحه تجدیدنظرتان را تقدیم می‌کنید و هزینه آن را پرداخت می‌کنید و فیش را به کمیته مالی فدراسیون فوتبال تحویل می‌دهید، رونوشت برابر اصل را پیوست پرونده می‌کنید و نسخه فیزیکی پرونده را به کمیته استیناف ارجاع می‌دهید که از طریق کمیته تعیین وضعیت پرونده به کمیته استیناف می‌رود.

شاهد اتفاقاتی هستیم که جای تعجب دارد!

شاه منصوری با بیان اینکه ذوب آهن تا شروع روز نقل و انتقالات فصل جدید هیچکدام از این کارها را انجام نداده و جالب اینجا است که خود کمیته تعیین وضعیت مبادرت به بستن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ذوب آهن کرده است، گفت: چگونه کمیته تعیین وضعیت به یکباره اقناع شد که باشگاه ذوب آهن بعد از چند ماه و بعد از گذشت به شش ماه تجدید نظر خواهی کردند. جالب اینجاست که پرونده فیزیکی تا آن روز حتی به کمیته استیناف نرفته یعنی به چه شکلی ما بگوییم پرونده تجدید نظر خواهی شده، اما اصلاً توجهی نکرده که هزینه دادرسی پرداخت شده بعد هم آن پرونده‌ای که شما به عنوان کمیته تعیین وضعیت در جریان هستید که چند سال است پیگیر آن است و چقدر سرنوشت حرفه‌ای این بازیکن را این اتفاق تغییر داد.

وی ادامه داد: شاهد اتفاقاتی هستیم که جای تعجب دارد، همان طور پنجره باز و رأی محمد باقر صادقی نادیده گرفته شد که برخی باشگاه‌های دیگر هم پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان باز و که این برخلاف رأی صادره از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. ما باید به این موارد توجه کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد که این پنجره‌ها با این کیفیت باز می‌شود. موضوعی که هیچ کجا اتفاق نمی‌افتد و برخلاف دستورالعمل فدراسیون جهانی فوتبال و اتاق حل اختلاف فیفا و کمیته انضباطی فدراسیون جهانی می‌باشد.

تمام بازیکنان به صورت قانونی ثبت شدند

محمدمهدی رمضانی، مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با موضوع ثبت قرارداد بازیکنان به صورت غیرقانونی اظهار کرد: باشگاه ذوب‌آهن به شدت این موضوع را تکذیب می‌کند. تمام بازیکنان به صورت قانونی ثبت شدند و کارت بازی دریافت کردند و طبق نامه‌ای که کمیته تعیین وضعیت برای این باشگاه صادر کرده است، می‌توانیم قرارداد بازیکنان را ثبت کنیم و هیچ مشکلی وجود ندارد؛ این موضوع بیشتر توطئه بدخواهان ذوب‌آهن است.

وی ادامه داد: خیال ما از این بابت راحت است؛ داشتن کارت مسابقات نشان دهنده قانونی بودن کار ماست.

کد خبر 598574

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال ذوب آهن ذوب آهن باشگاه ذوب آهن ذوب آهن اصفهان مدیرعامل باشگاه ذوب آهن سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن محمدباقر صادقی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال محمدباقر صادقی باشگاه ذوب آهن نقل و انتقالات کمیته انضباطی کمیته استیناف خبرنگار ایمنا ذوب آهن نظر خواهی تجدید نظر دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • از ماجرای باغ ازگل صدیقی چه خبر؟
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • ماجرای دلخراش ترین پرونده آدم ربایی از زبان کاراگاه پلیس / هنوز هم از فکر کردن به این پرونده احساساتی می شوم (فیلم)
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • مصاحبه بد موقع و و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!