Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به افزایش قابل توجه کمی لوازم خانگی تولید داخل گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی خود را محدود به بازار داخلی کرده‌اند و تمایلی برای صادرات ندارند، همین مسئله باعث پیشتازی ترکیه در بازار لوازم خانگی کشور‌های منطقه شود.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز به تشریح جلسه روز یکشنبه (۲۹ مرداد) اعضای این کمیسیون با تولیدکنندگان لوازم خانگی و مقامات وزارت صمت اظهار کرد: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی ایران از میان بخش خصوصی دارای تولیدکنندگان متنوعی است که مانع از ایجاد انحصار در این صنعت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: مضاف بر این مسئله،در طول سال‌‎های اخیر تولیدکنندگان فعال در این صنعت از ظرفیت تحریم‌های اقتصادی حداکثر استفاده را برده و موفقیت‌های بسیار خوبی را در تولید کمی لوازم خانگی تولید داخل داشته‌اند و در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی در اینده‌ای نه چندان دوربازار لوازم خانگی کشور را به طور کامل تامین کنند.

 

وی در ادامه نسبت به عدم تمایل تولیدکنندگان لوازم خانگی نسبت صادرات محصولات خودر گفت: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته درصنعت لوازم خانگی کشور، انتظار ما از تولیدکنندگان این حوزه بر این است که خود را تنها محصور  و محدود به تامین بازار لوازم خانگی ایران نکنند و باید به سمت صادرات محصولات خود به کشور‌های منطقه کنند. در حال حاضر متاسفانه در سایه این عدم تمایل، کشور ترکیه بازار لوازم خانگی منطقه را قبضه و به طور کامل در اختیار خود گرفته است.

 

جدی همچنین درباره حمایت‌های کمیسیون صنایع مجلس از تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر تامین به موقع و ارزان مواد اولیه از جمله موانع مهم پیش روی صنعتگران حوزه لوارم خانگی است که تشدید آن باعث شده است کیفیت و کمیت آنها نسبت به گذشته کمی تعدیل شود.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: علی جدی ، نماینده مجلس ، لوازم خانگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000S07

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: علی جدی نماینده مجلس لوازم خانگی تولیدکنندگان لوازم خانگی کمیسیون صنایع مجلس بازار لوازم خانگی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟