Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی رحیمی نیارکی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از سال ۹۶ تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سطح این استان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی پرداخت شده است.

رحیمی نیارکی افزود: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و تسهیلات آن در سال ۱۳۹۷ در استان قزوین طبق دستورالعمل ابلاغی پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد و بازپرداخت پنج ساله بوده و دوسال مدت زمان مشارکت و تنفس دارد که می‌تواند برای راه اندازی کسب و کار‌ها و اشتغال روستایی بسیار موثر باشد.

رحیمی نیارکی گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات تثبیت جمعیت روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تحول در روستا‌ها و ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در مناطق روستایی و عشایری است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای گرفتن این تسهیلات بعد از دریافت مجوز از دستگاه‌های اجرایی، درخواست خود را در همان دستگاه ثبت کنند تا بعد از بررسی و تصویب در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شوند.

رحیمی نیارکی با بیان اینکه سرانه اشتغال در حوزه روستایی ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر نفر است، گفت: این تسهیلات در ایجاد تحول و رونق اقتصادی در روستا‌ها و مناطق عشایرنشین بسیار موثر است و باید تلاش کنیم تا با اطلاع رسانی شاهد پرداخت آن به متقاضیان واقعی باشیم.

به گفته وی، بحث نظارت بر تسهیلات پرداختی قبل از اجرا، حین و بعد از اجرا توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین انجام می‌شود.

 معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: معیار ما در این زمینه، انطباق لیست بیمه با تعهد اشتغال کارفرما است که باید تا پایان مدت زمان پرداخت تسهیلات همخوانی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال روستایی تعاون و رفاه اجتماعی تسهیلات کار و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد خادمیان به تشریح وند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه‌داد: از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

خادمیان تصریح‌کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. چگونگی بازپرداخت این وام نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در پنج سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود