Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام گفت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ ثبت نام دانشجویان در ۲۰ رشته مهارتی و هنری جدید در این مرکز علمی انجام خواهد شد.

حمید شهابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مرکز برای سال تحصیلی جدید در ۶۶ رشته کارشناسی و کاردانی و نیز ۱۶ رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکتری پذیرش دانشجو خواهد داشت که نسبت به سال گذشته هم در تعداد رشته‌ها و هم تعداد دانشجویان افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدریس حدود ۱۰۰ استاد هیات علمی و حق‌التدریس در این دانشگاه افزود: رشته‌های مهندسی مواد و متالورژی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت کسب و کار، مهندسی حرفه‌ای مکانیک خودرو، فنی نقشه‌کشی صنعتی، آرایش زنانه، فنی باغبانی، تولید و فرآوری زعفران، فنی ایمنی کار و حفاظت فنی، حرفه‌ای امور بورس، حرفه‌ای موسیقی و نوازندگی ساز ایرانی، حرفه‌ای حقوق ثبتی، حرفه‌ای حقوق خدمات قضایی، علوم قضایی، فنی مکانیک، تاسیسات مکانیکی ساختمان، فوتوگرافیک و عکاسی، طراحی و دوخت، الکترونیک عمومی، امور دامی، تکنولوژی و پرورش طیور، طراحی و ساخت طلا و جواهر در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای اولین بار در این دانشگاه پذیرش دانشجو خواهد داشت.

شهابی بیان کرد: دانشجویان در مقطع کارشناسی پیوسته می‌توانند از ۱۵ رشته آموزشی شامل حقوق، روانشناسی، مهندسی‌های مواد و متالورژی، کامپیوتر، عمران، مکانیک، طبیعت و مدیریت‌های بازرگانی، مالی، امور گمرکی، کسب و کار، صنعتی، آموزش زبان انگلیسی و علوم ورزشی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ رشته مهندسی‌های منابع طبیعی، مرتع و آبخیزداری، فناوری مکانیک، تاسیسات حرارتی برودتی، حرفه‌ای معماری، تولیدات گیاهی باغبانی، اجرایی عمران، حرفه‌ای مکانیک خودرو، حرفه‌ای کامپیوتر نرم‌افزار، تربیت بدنی و علوم ورزشی، سخت‌افزار کامپیوتر، تولید و بهره‌برداری از گیاهان دارویی و معطر، آموزش ابتدایی، مدیریت بازرگانی، آموزش زبان انگلیسی و حسابداری در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام توضیح داد: این دانشگاه بیش از ۸۰ درصد رشته‌های جدید آموزشی و رشته‌های بیمه، حسابداری، آموزش ابتدایی، امور گمرکی، هنرهای نمایشی، امور بانکی، امور دولتی، عمران، نرم‌افزار کامپیوتر، تربیت معلم آموزش ریاضی، تربیت بدنی، تربیت کودک، مکانیک خودرو، الکتروتکنیک و معماری که در مجموع ۳۷ رشته آموزشی را در بر دارد، در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز روز و استقبال دانشجویان از رشته‌های علوم پزشکی این مدیریت پیگیری‌های لازم جهت جذب رشته‌های مذکور را در اولویت برنامه تحصیلی دانشگاه قرار داده تا در این حوزه نیز در سال‌های تحصیلی آینده پذیرش دانشجو انجام شود.

شهابی تاکید کرد: به منظور سهولت دانشجویان جهت ثبت‌ نام در رشته‌های مورد علاقه‌شان شهریه کلیه رشته‌ها به صورت تقسیط همراه با پرداخت انواع وام‌های دانشجویی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دانشگاه آزاد اسلامي تربت جام حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کردستان اظهار داشت: رویکرد مهارت‌آموزی از نکات مهم تحقق شعار  سال است و در این راستا تعهد داریم طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

 مهرداد عظیمی، با اشاره به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی در این راستا بوده و خادمان کشور باید به برخی موضوعات نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است، افزود: دشمن همواره در این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، لذا دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال گام بردارد.

 عظیمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار کارگاهی، با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید نیاز‌های اساسی کشور ضروری است و ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی سال‌جاری خواهد بود.

به گفته عظیمی، سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور است و این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آموزش نیروی کار کارآمد و متخصص در کشور بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از کردستان به عنوان سرزمین استعداد‌های درخشان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: این استان ظرفیت‌های خدادادی به ویژه نیروی انسانی توانمند و متخصصی دارد که باید به این ظرفیت‌ها در معرفی استان کردستان توجه شود.

وی گفت: مطالبات مردم کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت با تلاش‌های صورت گرفته جامه عمل پوشانده شده است که این اقدامات باید به خوبی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری