Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال های اخیر بسیج سازندگی با دادن وام و راه اندازی مشاغل مختلف به یاری مردم جامعه در آشفته بازار بیکاری شتافته و ایجاد مشاغل پایدار باعث ایجاد نور امیدی در دل شهرها و روستاها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اشتغال و کار آفرینی واژه ای که این روزها تبدیل به دغدغه ای برای بشریت شده است و جوامع مختلف هر کدام به دنبال راه حلی برای ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری نیروی انسانی در شهرها و روستا ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بسیج مستضعفین از روزهای اولیه تشکیل همواره یاری رسان محرومان بوده و در جامعه هر جایی که نیاز به نیرو و خدمات بسیج بوده آتش به اختیار ورود هوشمندانه و هدفمندانه می کند.

در سال های اخیر بسیج سازندگی با دادن وام و راه اندازی مشاغل مختلف به یاری مردم جامعه در آشفته بازار بیکاری شتافته و ایجاد مشاغل پایدار باعث ایجاد نور امیدی در دل شهرها و روستاها شده است.

از پشتیبانی از مشاغل خانگی گرفته تا ایجاد مشاغل فنی و تخصصی همه در لوای بسیج سازندگی قرار رفته و هر روزه در اطرافمان شاهد رونق مشاغل کوچک اما پر بازه به همت بسیجیان هستیم.

بسیج سازندگی هرمزگان یاری رسان من برای پیشرفتم بود

علی حیدری، کارآفرین هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ساکن شهرستان سیریک هرمزگان هستم و شهرستان ما تنها یک تعمیرکار کولر اسپلیت و گازی داشت و نیاز و تقاضای مردم افزایش تعمیرکاران برای تسریع در انجام امورات کولر بود.

این کار آفرین هرمزگانی با بیان اینکه در گذشته راننده تاکسی بودم، عنوان کرد: با توجه به علاقه زیادی که به رشته برق و تعمیرات داشتم؛ با انگیزه خدمت به همشهریان خود؛ بعد از تحقیق در مورد کارهای تعمیرات کولر و دیدن آموزش های لازم وارد حرفه تعمیر کولر پنجره ای و اسپیلت شدم.

حیدری با بیان اینکه بسیج سازندگی هرمزگان یاری رسان بنده برای پیشرفتم بود، گفت: با گرفتن وام 50 میلیون تومانی از بسیج سازندگی کار خود را در مغازه ای به مساحت 70 متر آغاز کردم.

اشتغال آفرینی برای هشت نفر با گرفتن وام بسیج سازندگی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال آفرینی کرده ام، مطرح کرد: چهار نفر به صورت دائم در کنارم کار می کنند و چهار نفر دیگر به صورت سیار و موقع نیاز کار فنی و تعمیر کولر در داخل منازل شهروندان انجام می دهند.

کار آفرین هرمزگانی با بیان اینکه 6 سال است در حرفه تعمیر کوار اسپیلت و گازی مشغول به فعالیت است، مطرح کرد: با گرفتن وام بسیج سازندگی تجهیزات کار خود را برای اشتغال هر چه بیشتر و خدمات بهتر به همشهریان افزایش دادم.

حیدری ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه بسیج سازندگی هرمزگان خاطر نشان کرد: بسیج همان گونه که از اوایل انقلاب یاری رسان مردم در جنگ های نظامی و فرهنگی بوده امروزه در جنگ اقتصادی نیز با اعطای وام و پشتیبانی از کار آفرینان حمایتگر مردم است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج سازندگی هرمزگان یاری رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

 فرزاد پیشکاری، امروز شنبه 8 اردیبهشت در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر، از شرکای اجتماعی وزارت کار به عنوان گنجینه‌هایی از دانش و مهارت نام برد و خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

پیشکاری طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، افزود: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشوربوده، حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گزاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گزاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان