Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:11:10 GMT

آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۰۸۶۴

آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس

رئیس کل سازمان امور مالیاتی آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس و همچنین خانه‌های خالی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، داوود منظور در نشست خبری درمورد آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی توضیح داد: در بحث مالیات‌گیری قدم اول شناسایی مودی و تشخیص میزان مالیات است که این کار در سال گذشته انجام  و خانه‌های خالی تا پایان تیرماه سال جاری شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بالغ بر ۵۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شد که میزان مالیات این خانه‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده و این موضوع به مودیان اطلاع داده شده است. این اطلاع رسانی هم از طریق سامانه بوده، هم پیامک و هم به صورت کتبی و از طریق پست.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از اعتراض ۱۰۰ هزار مالک خبر داد و افزود: این اعتراض‌ها را به وزارت راه منعکس کردیم تا دوباره مورد بررسی قرار بگیرد. البته هنوز تعداد زیادی از مودیان به سامانه مراجعه نکرده‌اند. اگر مودیان اعتراض دارند باید اعتراض خود را ثبت کنند تا رسیدگی شود.

منظور ادامه داد: مالکان خانه‌های خالی باید تا پایان مرداد مالیات خود را پرداخت کنند در غیر این صورت ماهانه مشمول جریمه ۲.۵ درصدی مالیات تعیین شده می‌شوند و هنگام نقل و انتقال خانه باید اصل و جریمه مالیات را پرداخت کنند.

مالیات خانه‌ها و خودروهای لوکس پیگیری می‌شود

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد مالیات خانه‌ها و خودروهای لوکس توضیح داد: در مورد خانه‌ها و خودروهای لوکس همان مسیر خانه‌های خالی طی می‌شود. در این راستا رکوردهایی در سال گذشته داشتیم که بسیار ناچیز بود، زیرا شهرداری‌ اطلاعات کامل ارائه نداد اما این روند در سال جاری نیز دنبال می‌شود و اطلاعات از شهرداری‌ها، سامانه‌ثبت و… جمع آوری می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: سازمان تا پایان سال فرصت دارد اطلاعات خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای لوکس را جمع آوری کند. درحال حاضر فرایند مالیات‌گیری از خودروهای لوکس آغاز شده است.

به گفته منظور تا روز گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از مالکان خانه‌های لوکس اخذ شده است.

وی با بیان اینکه آستانه قیمتی که ملاک لوکس بودن بود افزایش یافته است، گفت: برای سازمان فرقی ندارد مالک چه کسی است باید مالیات پرداخت کند.

معاون وزیر اقتصاد در مورد خانه‌هایی که دارای چند مالک هستند نیز توضیح داد: خانه خالی بر اساس خوداظهاری شناسایی می‌شود و فرقی ندارد چند مالک دارد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مالیات خانه های خالی خانه ها و خودروهای لوکس خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک روزبه چشمی یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده است. بازیکن باتجربه آبی‌ها که نقش مهم و کلیدی در خط دفاعی تیم داشته و در مسابقاتی که به عنوان هافبک دفاعی بازی کرده نیز نمره قبولی دریافت کرده است.

روزبه در این فصل یک گل سرنوشت ساز و سه امتیازی را در جدال برابر سپاهان وارد دروازه پیام نیازمند کرد. گلی که ممکن است سرنوشت قهرمان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تعیین کند و جام را به اردوی آبی‌های پایتخت بیاورد.

چشمی طی دوران حضور در استقلال که به بیش از 200 بازی رسیده، تنها هشت بار موفق به گلزنی شده است اما تیم‌هایی که این بازیکن برای گلزنی انتخاب کرده، جزو تیم‌های قدرتمند و مدعی هستند.

در لیگ برتر، او توانسته است مقابل پرسپولیس، سپاهان، ملوان (تیم‌های دوم تا چهارم جدول فعلی) فولاد، ذوب آهن و استقلال خوزستان گلزنی کند. این بازیکن در لیگ قهرمانان نیز دروازه الدحیل را گشوده تا در آسیا نیز موفق به گلزنی شود.

در میان فهرست قربانیان خاص و کم تعداد چشمی، قرار نگرفتن نام تراکتور نیز خودنمایی می‌کند. تیمی که روز چهارشنبه به مصاف استقلال می‌رود و باید دید که روزبه موفق به گلزنی خواهد شد و یا اینکه حداقل می‌تواند زمینه ساز پیروزی تیمش شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • قلک پورشه خالی شد
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)