Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به هجوم ریزگردها از تالاب خشکیده پریشان به آسمان کازرون گفت: اگر این بحران ادامه پیدا کند هوای این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناکی قرار می‌گیرد و مردم کازرون نمی‌توانند به راحتی در این شهر زندگی کنند.

به گزارش جماران، جمال خداپرست روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همیشه گرد و غبار از سمت غرب وارد کازرون می‌شد اما در عصر روز یکشنبه ۳۰مردادماه، گرد و غبار غلیظی از سمت شرق وارد شهر شد و آسمان شهر را پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست کازرون ادامه داد: منشأ این ریزگردها از بستر تالاب بین‌المللی پریشان است و در واقع این تالاب تبدیل به کانون ریزگرد شده است.

خداپرست افزود: این اتفاق یک بحران است که البته توسط دانشگاه تهران این هشدار را داده بودند که دریاچه پریشان به تدریج به کانون ریزگردهایی تبدیل خواهد شد که این ریزگردها حاوی گوگردهای خطرناکی است که باعث بیماری‌های تنفسی دشواری می‌شود.

وی بیان داشت: کشاورزی ناپایدار اطراف تالاب و چرای بی‌رویه دام در بستر تالاب پریشان باعث شده که بستر این تالاب خشک گردد و به کانون ریزگرد تبدیل شود.

خداپرست گفت: اگر این بحران ادامه پیدا کند هوای این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناکی قرار می‌گیرد و مردم کازرون هم نمی‌توانند به راحتی در این شهر زندگی کنند چراکه این ریزگردها سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

معاون اداره محیط زیست کازرون ابراز امیدواری کرد تدابیر لازم در کمیته محلی مدیریت تالاب پریشان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود اتخاذ شود تا از بروز بحران بیشتر پیشگیری شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تالاب پریشان تالاب خشک خشکی تالاب ریزگرد تالاب افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • برتری نیروی زمینی و گیتی پسند در روز جشن قهرمانی زود هنگام مسی‌ها
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه