Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:42:57 GMT

۵۸ درصد مردم ایران کم‌تحرک هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۱۰۸۸

۵۸ درصد مردم ایران کم‌تحرک هستند

ایسنا/البرز رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان البرز گفت: شهریه بالای باشگاه‌های خصوصی باعث شده تا خانواده‌ها از ورزش دوری کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحمتی در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه ورزش با تقدیر از انعکاس خوب رسانه‌ها از برنامه‌های این هیات در جهت تشویق مردم به ورزش همگانی گفت:بر اساس پایش مرکز آمار ایران بیش از ۵۸ درصد از مردم ایران کم تحرک هستندکه این آمار در زنان چهار درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با اشاره به اینکه شهریه بالای باشگاه‌های خصوصی باعث شده تا خانواده‌ها از ورزش دوری کنند افزود: در تلاش هستیم تا ورزش ارزان قیمت را که همان ورزش همگانی است به میان خانواده‌ها بیاوریم تا آمار کم تحرکی کاهش یابد.

 وی ادامه داد: بیش از یک هزار برنامه برای توسعه ورزش همگانی برای خانواده‌ها برنامه ریزی شده که تا کنون در پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۵۰۰برنامه در کل استان اجرا شده است.

رحمتی گفت: مشکل اصلی ما در استان البرز زیر ساخت‌های ورزشی است که به دلیل افزایش جمعیت جوابگو نیست، ما برای داشتن جامعه ای پویا و با نشاط باید خانواده‌ها را به سمت ورزش همگانی سوق دهیم.

این مسئول تصریح کرد: بر همین اساس از ابتدای سال جاری چهار همایش پیاده روی تحت عنوان پیاده روی ملی ایرانیان در شهرستان‌های چهارباغ، نظرآباد، طالقان و غرب کرج برگزار کردیم که به زودی در شهرستان اشتهارد، ساوجبلاغ، مرکز کرج و فردیس برگزار خواهد شد.

 رئیس هیات  ورزش‌های همگانی استان البرز در ادامه به برگزاری بزرگترین رویداد ملی ورزش همگانی اشاره و اظهارکرد: بزرگترین رویداد ملی کشور به نام لیگ دیسک طلایی در رشته فریزبی به میزبانی استان البرز در شهریور ماه برگزارخواهد شد.

 وی گفت: این مسابقات در دو رده آقایان و بانوان در شهریور ماه سال جاری در شهرکرج برگزار خواهد و شرکت کنندگان از سراسر کشور در این مسابقات شرکت خواهندکرد.

 وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه بسیار خوبی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به امضاء رسیده است تا شهرداری کرج در برگزاری برنامه های ورزش همگانی یاری‌گر ما در این زمینه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی استان البرز ورزش همگانی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت یک خیر نیکوکار و استاد دانشگاه در اقدامی خداپسندانه، مادری پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

این خیر با پرداخت بدهی ۸۴۰ میلیون ریالی بانوی مذکور، مقدمات آزادی این زندانی را فراهم کرد تا وی بتواند طعم شیرین آزادی را بچشد.

سید جواد تهامی، رئیس ندامتگاه فردیس گفت: کمک به آزادی زندانیان یک حرکت معنوی و ماندگار نزد خداوند متعال است که با این اقدام نیک خانواده‌ای از گرفتاری و مشکلات رها می‌شود.

کد خبر 6091386

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد