Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقدسی، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت همه کریدور‌های تجاری برای توسعه مبادلات تجاری و ترانزیت کالا‌های بین‌المللی افزایش یافته است.

به گزارش بازارنیوز، علیرضا مقدسی در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: دیپلماسی گمرکی با توجه به عضویت ایران در سازمان جهانی گمرک و کنوانسیون‌های مختلف برای تبادلات و مناسبات با کشور‌های دیگر به ویژه همسایگان، به عنوان اولویت دولت در تجارت، توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در گام نخست فعالان اقتصادی منتخب ایران به تجار روسیه معرفی شده اند تا از طریق کریدور سبز با سرعت بیشتری تشریفات گمرکی را انجام داده و کالا‌ها وارد و صادر شود.

مقدسی با تاکید بر اینکه تجار بیشتری به این برنامه اضافه خواهند شد، تصریح کرد: تفاهماتی برای تسهیل ۲۵ کالا با فراوانی تبادل بین ایران و روسیه در نظر گرفته شده تا با امضای مسئولان مربوطه در دو کشور تسهیل در تبادل انجام شود.

رییس کل گمرک با تاکید بر اینکه برای تسهیل تجارت در کریدور‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده، اظهار داشت: مسیر اسلام آباد - تهران - بازرگان برای ارسال کالا به اروپا، امارات - ایران - ترکیه، کریدور‌های جنوب به شمال و شرق به غرب و روسیه - قزاقستان - ترکمنستان - ایران - هند مسیر‌هایی هستند که فعالیت آن‌ها برای افزایش تجارت و ترانزیت گسترش یافته است.

وی افزود: برای کشور‌های کنوانسیون تیر نیز تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شده و با الکترونیکی کردن تجارت در این مسیر اقدامات موثری شکل گرفته است.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به سفر مقامات به روسیه برای توسعه همکاری‌ها گفت: روز دوشنبه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای به امضا خواهد رسید که بر اساس آن دسترسی ایران به روسیه از طریق مرز زمینی آذربایجان تسهیل خواهد شد تا به این ترتیب کامیون‌ها در صف طولانی معطل نشوند و کالا به سرعت به مقصد برسد.

وی تاکید کرد: در زمینه کاهش ماندگاری کالا در گمرکات نیز برای یک میلیون تن کالا، اظهارنامه گمرکی صادر و به سازمان تملیکی تحویل داده شد.

رییس کل گمرک افزود: همچنین برای اولین بار مجوز مرکز آموزش منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه به ایران داده شده و می‌توانیم از کشور‌های مختلف برای آموزش دعوت کنیم و موسسات حمایت گر هم هستند.

مقدسی درخصوص کنترل قاچاق از مرز‌های گمرکی کشور تاکید کرد: در همان آغاز فعالیت شناسایی نقاط آسیب پذیر و شیوه‌های قاچاق از پرونده‌های مختلف احصا شد تا با برنامه ریزی به موقع حذف شوند و اقدامات موثر برای سالم سازی محیط انجام شود.

وی با بیان اینکه فرآیند‌ها باید شفاف سازی شوند، افزود: ایران پس از بنگلادش، نیوزلند و استرالیا در مقام پنجم از نظر کنترل تخلفات گمرکی در جهان شناخته شده است.

مقدسی تصریح کرد: ۲۱۵۵ پرونده قاچاق به ارزش هشت هزار میلیارد ریال احصا شده و همچنین در زمینه مواد مخدر ۴.۵ تن مواد پیش‌ساز کشف و هفته گذشته ۱۲۰۰ تن در سه مرحله کارکنان گمرک پیدا کردند؛ ۱۳۸ مظنون پولشویی نیز شناسایی شده است.

رییس کل گمرک ایران درخصوص ترخیص کامیون از گمرکات کشور گفت: ۱۹ هزار کامیون وارد کشور شد که از این میزان، ۱۶ هزار کامیون به گمرک اظهار شده و از این میزان ۱۳ هزار دستگاه ترخیص شد.

وی با بیان اینکه نمایندگی فعال کامیون در داخل کشور و ساخت کمتر از سه سال از موارد مهم در واردات این دستگاه خودرو است، تاکید کرد: اخذ مجوز اسقاط کامیون ۲۵ ساله مشکلات فراوانی را برای ترخیص کالا ایجاد کرده که اکنون می‌توانند این گواهی بعد از ترخیص نیز را به گمرک تحویل دهند.

مقدسی خاطر نشان کرد: گمرک به عنوان پیشانی تجارت خارجی اهتمام دارد همه اطلاعات دستگاه‌ها در یک سامانه متمرکز شود که با سرعت و دقت در دسترس فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع گمرکی باید به این سامانه متصل شود، تصریح کرد: در این چندماهه اقدامات خوبی انجام شده، اما با توجه به ۸.۵ ترابایت حجم اطلاعات گمرکی، مشکل استمرار اتصال وجود دارد که تا پایان سال آماده می‌شود.

رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه گمرک با شرح وظایف گسترده‌ای مواجه است، خاطرنشان کرد: در خصوص تسهیل تجارت در گمرک در دولت سیزدهم اقدامات مفیدی انجام شده و با در نظر گرفتن طرح فعالان اقتصادی مجاز با توجه به ظرفیت‌های قانونی و در راستای حمایت از تولید، تسهیلات ۱۸ گانه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ۵۶۰ فعال اقتصادی شناسایی شده‌اند که شامل ۳۷۸ شرکت تولیدی، ۱۱۸ شرکت بازرگانی و ۶۴ شرکت دانش بنیان می‌شود.

مقدسی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال برای توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان، دو نوع خدمات برای این بخش در نظر گرفته شده است. نخست تسهیلات گمرکی برای واردات تجهیزات لازم تولید این محصولات و سپس خرید تولیدات برای بهره برداری از آن‌ها در گمرک اقدام می‌شود.

وی افزود: به گونه‌ای که تجهیزات ایکس ری برای بررسی کالا‌ها سفارش داده شده که تاکنون در گمرک شهید رجایی استقرار یافته و به بهره برداری نیز رسیده اند.


/بازار

برچسب ها: سامانه جامع تجارت ، کوریدور‌های تجاری ، مبادلات تجاری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000S0S

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت مبادلات تجاری نظر گرفته شده رییس کل گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در پنجمین روز از هفته سلامت،مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  با محوریت مراقبت و درمان دیابت در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد.

به گفته  دکتر گلفیروزی بیماری دیابت باید جدی گرفته شودو بیماریهای غیر واگیر باعث ۸۰ درصد مرگ و ۵۳ درصد بار بیماری ها در دنیا  و کشور هستند و در این بین ، دیابت شایع ترین بیماری متابولیک در دنیاست.

دکتر گلفیروزی گفت: با توجه به تغییر در سبک زندگی و افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماری‌ دیابت خصوصا چاقی و کم تحرکی ، روند ابتلای افراد به دیابت در دنیا رو به افزایش است و تخمین زده میشود تا سال ۲۰۴۵ تعداد بیماران دیابتی به حدود ۶۳۰ میلیون نفر برسد.

وی از هزینه های بالای بیماری دیابت سخن گفت و افزود: حدود ۹ درصد از هزینه های بهداشتی در ایران صرف بیماری دیابت می شود که در راستای کاهش هزینه ها علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه بهداشت در راستای  تشخیص به هنگام بیماریهای دیابت و فشار خون ، باید جهت افزایش سواد سلامت مردم  برای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر برنامه ریزی و افراد را از دوران کودکی آموزش داد و ترغیب کرد تا سبک زندگی سالمی داشته باشند و با مدیریت وزن و فعالیت بدنی سلامت خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به اجرای پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران دیابت و فشار خون در کشور اجرا گردید اشاره کرد و گفت :در این پویش بیش از یک میلیون و دویست هزار بیمار دیابتی و فشار خونی شناسایی شد که درمان به موقع این بیماران، گام بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض بیماری و کاهش هزینه های  بسیار سنگین آن در حوزه درمان خواهد شد.

دکتر گلفیروزی در زمینه عوارض بیماری دیابت و اثرات آن بر سلامت افراد اظهار داشت: در  بسیاری از بیماران دیابتی حداقل ۵ تا ۱۰ سال پس از ابتلا به بیماری تشخیص داده میشود که در این زمان ممکن است فرد دچار  حداقل یکی از چشمی ،عصبی،قلبی  یا کلیوی شده باشد ،لذا جهت جلوگیری از افزایش عوارض این بیماری، هدف این است که با خدمات تشخیصی و درمانی مناسبی به افراد مبتلا ارائه و از عوارض این بیماری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی کلینیک های دیابت برنامه ای است که می تواند ضمن کنترل این بیماری، خدمات مناسبی به بیماران ارائه نماید افزود :در این مرکز جامع ، علاوه بر خدمات مراقبتی سطح یک که شامل مراقبت پزشک و پرستار آموزش دیده دیابت ،مشاوره روان و تغذیه می باشد ،ویزیت متخصص داخلی به بیماران ارایه خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان:این مرکز مجهز به دستگاه های ازون تراپی ،پلاسما تراپی ،وکیوم زخم و خدمات درمانی با پانسمان های نوین می باشد که به بیمارانی دچار زخم دیابتی هستند ارایه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت بیمه ها  و مردم بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای کنترل این بیماری در استان داشته باشیم .

دیگر خبرها

  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد