Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی تازه شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که در آمریکا حمایت از جو بایدن افزایش یافته، اما اعتماد مردم به اف‌بی‌آی و دیوان عالی این کشور کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی تازه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که «خطر فزاینده علیه دموکراسی آمریکا» مهم‌ترین مسئله‌ایست که این کشور با آن مواجه است. همچنین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از ادامه تحقیقات درباره اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور به شدت حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شده نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از مردم آمریکا معتقدند که تحقیقات درباره جرایم احتمالی دونالد ترامپ باید ادامه یابد. در این میان، ۹۲ درصد از دموکرات‌ها، ۶۱ درصد مستقل‌ها و تنها ۲۱ درصد از جمهوری‌خواهان با این تحقیقات موافقت کردند.

نیمی از افراد شرکت‌کننده، ترامپ را تنها یا اصلی‌ترین مقصر حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ می‌دانند. این آمار نسبت به نظرسنجی مشابهی که در ماه مه انجام شد پنج درصد افزایش یافته است. در آن زمان هنوز جلسات استماع علنی کمیته حقیقت‌یاب ششم ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا آغاز نشده بود.

همچنین در نظرسنجی مشابهی در ماه مه، شرکت‌کنندگان افزایش هزینه‌های زندگی را بزرگترین مشکل خود می‌دانستند، اما شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تازه «تهدید علیه دموکراسی» را بزرگترین مسئله روز آمریکا می‌دانند.

۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان بیان کردند که شرایط آمریکا در پنج سال آینده بهبود خواهد یافت و ۳۴ درصد معتقد بودند که اوضاع بدتر خواهد شد. همچنین ۵۸ درصد اعتقاد داشتند که بهترین سال‌های آمریکا در گذشته بوده است.

۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان هم باور دارند که آمریکا هنوز درگیر رکود است، در حالی که این آمار در ماه مه ۷۶ درصد بود.

میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم اندکی افزایش یافته و به ۴۲ درصد رسیده، اما ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان هم احساس بد «نسبی» یا «زیادی» به بایدن دارند.

همچنین این نظرسنجی آشکار کرد که ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان یا به اف‌بی‌آی بی‌اعتماد هستند و یا اعتماد بسیار ناچیزی به این سازمان دارند. در دسامبر ۲۰۱۹ این آمار ۲۶ درصد بود. ۳۹ درصد هم بیان کردند که اعتماد متوسط تا زیادی به اف‌بی‌آی دارند که با آمار سال ۲۰۱۴ برابر است. علاوه بر این، از زمان لغو قانون سقط جنین، اعتماد عمومی به دیوان عالی آمریکا کاهش یافته است. در دسامبر ۲۰۱۹ تنها ۱۷ درصد از مردم آمریکا به این دیوان بی‌اعتماد بودند یا اعتماد ناچیزی به آن داشتند، اما امروز این آمار به ۳۷ درصد رسیده است.

همچنین بر اساس نتایج منتشر شده، تنها ۲۱ درصد از مردم آمریکا باور دارند که این کشور در مسیر درستی قرار دارد و ۷۴ درصد از آنان با این گزاره مخالف هستند. این نظرسنجی با ۱۰۰۰ شرکت‌کننده و از ۱۲ تا ۱۶ ماه اوت انجام شده و ضریب خطای آن حدود سه درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کاهش محبوبیت بایدن دونالد ترامپ دادگاه عالی آمریکا دموکراسی آمریکا درصد از شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ظهر امروز شنبه (۸ اردیبهشت) جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه شهید چمران اهواز با تجمع مقابل درب این دانشگاه حمایت خود را از اعتراضات دانشجویان و استادان آزادی خواه  آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی در غزه را  اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از دانشجویان و استادان معترض آمریکایی به جنایات اشغالگران ،  خواستار پایان جنایات صهیونیست‌ها در غزه شدند.

همچنین دانشجویان و دانشگاه شرکت کننده در این تجمع که پرچم های مقدس کشورمان ، فلسطین و جبهه مقاومت را در داشت داشتند ،  خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس از سوی مجامع بین المللی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است