Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد مرادمند امروز در نشستی با حضور خبرنگاران گفت: از شهریورماه ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۱۷۹ پروژه در بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۸۲۱ میلیارد تومان افتتاح شد که ۶۶ پروژه در بخش تولیدات گیاهی، هشت پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، بخش آب و خاک ۵۷ پروژه، تعاون روستایی چهار پروژه، امور عشایر هفت پروژه، تحقیقات کشاورزی چهار پروژه و صنایع کشاورزی چهار پروژه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: بیش از ۸۵ درصد سرمایه گذاری آورده بخش خصوصی و مابقی تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی بوده که این اعتبارات بیشتر صرف امور زیربنایی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مسئولیت تنظیم بازار از سال گذشته براساس قانون انتزاع، کاملاً به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد. همچنین پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تغییراتی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شد که بخشی از آن شامل آزادسازی نهاده‌های دامی است. این نهاده‌ها در قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مورد نیاز مردم تأثیرگذار است.

مرادمند اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، خللی در تولید مایحتاج اولیه مردم ایجاد نشد و در بخش توزیع نیز سعی شد قیمت‌های مصوب رعایت شود. با راه‌اندازی کالابرگ الکترونیکی بازار محصولات پروتئینی بیش از پیش مدیریت شده و تعادل در تولید و مصرف برقرار می‌شود.

او تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی انجام شده، حجم آب کشاورزی مدیریت و ۳۲۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت. در مناطق پایین دست رودخانه، کشت غله انجام شد و در فصل بهار در غرب استان، آبیاری باغات انجام شد. فصل بهار امسال بسیار کم‌بارش بود، اما با مدیریت انجام شده غلات و گلرنگ کشت شده به ثمر رسید.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون چهار نوبت آبیاری برای کشاورزان غرب در نظر گرفته شده است تا بتوانند کشت خود را مدیریت کنند. همچنین با این اقدامات خرید گندم امسال بیش از ۱۵۰ درصد، تولید دانه‌های روغنی و علوفه، محصولات باغی نیز افزایش یافت.

مرادمند اضافه کرد: یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی امسال توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی بوده است. همچنین پیاده کردن آمایش سرزمینی در الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای، اصلاح ساختار دامپروری استان، فعال کردن واحد‌های نیمه تعطیل، تثبیت مالکیت اراضی و صدور اسناد کشاورزی، ایجاد زنجیره‌های تولید، حمایت و نظارت بر تولید محصول سالم، تولید بذر، حمایت از پوشش بیمه‌ای محصولات و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در امسال  بوده است.

او خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله تسهیلات سرمایه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و … پرداخت شده و اصفهان در جذب تسهیلات رتبه یک کشور را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تسهیلات کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی استان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند