Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید سجادی در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: در رابطه با خانه‌های جوان که به آموزش و پرورش کمک کند، ۱۰۹ خانه جوان در سطح مراکز استان‌ها داریم امیدواریم تا پایان سال ۷۰ خانه جوان دیگر را راه اندازی کنیم.

سجادی ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار برنامه فراغتی برای جوانان در نظر گرفتیم و در زمینه اشتغال برای ۱۲۰ هزار نفر برنامه داریم تا شغل فراهم کنیم و در وزارت ورزش به دنبال اشتغال پذیری جوانان هستیم همچنین مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان، در ۱۵ استان کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: افتخار داشتم در سن ۲۰ سالگی، همزمان با دوران دانشجویی در دانشگاه تربیت معلم، معلم ورزش فرزندان شاهد باشم و حدود پنج سال سابقه داشتم که بعد از آن به مقاطع دیگر دعوت به تدریس شدم.

سجادی اضافه کرد: امروز هر آنچه در ورزش و تربیت بدنی آموزش و پرورش انجام دهیم، آینده ورزش کشور است و آنچه که برای زندگی امروز نیاز داریم، باید در بطن آموزش و پرورش به آن توجه شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ابعاد ورزش در دنیا و تجارب دیگر کشورها اظهارداشت: ورزش تعلیم و تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای تعاریف مختص خود را دارد و را میخواهم به ان اشاره ای کنیم، امروز در دنیا پایه و اساس آنچه که در ورزش میبینیم، ورزش تعلیم و تربیتی است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که ابعاد ورزشی کشور چین بر محور ورزش همگانی بود، درواقع برنامه‌ای که کشورها برای ورزش ترسیم می‌کنند، مشخص است. 

سجادی تصریح کرد: دنیا امروز به این رسیده است، رویکرد ورزش تعلیم و تربیتی اهمیت دارد که خاستگاه آن آموزش و پرورش است. برای اینکه فکر و روح سالم باشد، ورزش تعلیم و تربیتی مسیر را فراهم کرده است.

اردوها و فعالیت‌های ورزشی مدارس آموزنده باشد

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: اصول تعلیم و تربیت در ورزش تعریف شود که به آن ورزش تعلیم و تربیت می‌گویند. اگر قرار است ورزش تعلیم و تربیت را ببینیم تمام اردوها و اقداماتی که در ورزش صورت می‌گیرد، آموزنده باشد.

وی گفت: اگر قرار است دانش آموزان در همین سن قهرمان شوند، این قهرمان شدن در تمام ابعاد زندگی آنها تاثیر گذارد و تک بعدی نباشند.

سجادی افزود: ورزش تعلیم و تربیتی این اثر را دارد که وقتی فرد قهرمانی می‌شود، سرود کشور را با فریاد می‌خواند و فقط به آرامی زمزمه نمی‌کنند، چراکه عرق ملی دارند.

زنگ ورزش در مدارس احیا شود

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: به عنوان خادم ورزش درخواست من این است که زنگ ورزش در مدارس دیده و احیا شود. از هر زمانی باید برای فعالیت دانش آموزان استفاده کنیم. گفته می‌شد، کشور چین هر روز زنگ ورزش دارد وقتی سفری به چین داشتم متوجه شدم، بسیاری از درس‌ها با فعالیت‌های ورزشی تدریس می‌شود.

وی اضافه کرد: ورزش تعلیم و تربیتی جایگاه ویژه‌ای دارد و علم ثابت کرده، زیر بنای ورزش حرفه‌ای، همگانی و قهرمانی، ورزش تعلیم و تربیت بوده و مکمل آنهاست.

برچسب‌ها مدارس حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان مدارس حمید سجادی وزارت ورزش و جوانان ورزش تعلیم و تربیت آموزش و پرورش ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است