Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمجید پوراحمدی روز دوشنبه - ۳۱ مردادماه- با اشاره به جزییات ارایه تسهیلات بلاعوض به سینماگران، گفت: بدنبال همه گیری ویروس کرونا اکثر مشاغل فرهنگی و هنری با توقف فعالیت دچار مشکلات مالی شدند. علی رغم شرایط سخت بودجه ای، صندوق اعتباری هنر طی ۳ سال اخیر تلاش کرد با ارتقای کمی و کیفی تسهیلات از اعضای تحت پوشش خود در حد توان حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارایه تسهیلات راهکاری برای حمایت از اقتصاد سینمای ایران

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مهمترین اهداف صندوق در دولت مردمی ارتقاء جایگاه اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت حمایت از تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری است؛ از این رو پرداخت تسهیلات بلاعوض به سینماگرانی که از سوی سازمان سینمایی معرفی شدند راهکاری برای حمایت از اقتصاد سینمای ایران در زمان شیوع ویروس کرونا از سوی صندوق اعتباری هنر و از بسته حمایتی ایام کرونا بوده است.

ارایه تسهیلات به ۱۲۰ سالن،فیلم، مرکز پشتیبانی سینمایی

پور احمدی تصریح کرد: براین اساس به ۶۹ سالن سینمایی، ۱۶ فیلم سینمایی  ، ۲۳ مرکز پشتیبانی فنی در آماده سازی آثار سینمایی  و ۱۲ موسسه توزیع و پخش فیلم  تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

۶۹ سالن سینمایی اولین تسهیلات را دریافتند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: امروز تسهیلات ۶۹ سالن سینمایی به حساب سینما داران واریز شد و طی روزهای آینده این تسهیلات به حساب سایر بخش ها نیز واریز می شود.

پیش بینی رونق صنعت سینمای ایران

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان با اشاره به کم شدن شیوع کرونا و دوران فاصله گیری ازاین ویروس منحوس، تاکید کرد: وقت آن است تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر و دستگاه های فرهنگی کشور با حداکثر مساعی نقش خود را برای ایفای مسئولیت اجتماعی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر بکار گیرند.

وی درعین حال تاکید کرد: من با وجود تمام مشکلات پیش رو چشم انداز خوبی را برای رونق صنعت سینمای کشور پیش بینی می کنم.

برچسب‌ها صندوق اعتباری هنر سینما سید مجید پوراحمدی پرداخت تسهیلات دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر سینما صندوق اعتباری هنر سینما پرداخت تسهیلات دولت سیزدهم صندوق اعتباری هنر تسهیلات بلاعوض سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در ۲ روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.

«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است که بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در ۲ روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و ۲ سالن ممتاز، در این ۲ روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این ۲ سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در ۲ روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقه‌مندان به سینما است.

کد خبر 6090010

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس