Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@22:44:03 GMT

شغل دلخواهتان را در این سایت پیدا کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۶۷۳

شغل دلخواهتان را در این سایت پیدا کنید

سامانه جستجوی شغل بستری مناسب برای ثبت درخواست شغلی کارجویان و تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان است و در کمترین زمان ممکن کارجو و کارفرما را از طریق کاریابی‌ها به هم متصل می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما به یکدیگر، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که کارجویان به شکل مستقل وارد سامانه می‌شوند و در آن ثبت نام می‌کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصتهای شغلی مورد نظر را جست وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت می‌کنند.

سامانه جستجوی شغل به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، شغل مورد نظرشان را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند. سامانه جستجوی شغل همچنین دارای‌ این قابلیت است که چنانچه کارجو امکان دسترسی به سیستم را نداشته باشد با مراجعه به کاریابی‌ها از امکانات سامانه استفاده کند.

از دیگر مزایای سامانه این است که وقتی اطلاعات کارجویان ثبت شد، چنانچه کارجو به مهارت خاصی نیاز داشت، سازمان آموزش فنی وحرفه ای ورود کرده با ارائه آموزش های مهارتی، کارجو را به سمت مهارت آموزی هدایت می‌کند و در طول این فرایند نظارت مستمر وزارت کار بر فعالیت کاریابی‌ها صورت می‌گیرد.

این سامانه هم اکنون به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، کار مورد نظر را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ درباره نحوه فعالیت این سامانه می گوید: با توجه به افزایش انتظارات افراد در خصوص کیفیت و کمیت خدمات اشتغال و کاریابی‌ها، استفاده از وب‌ سرویس‌ها در ارائه خدمات اشتغال بیش از پیش احساس شد و در این راستا، سامانه جستجوی شغل به نشانی http://shoghl.mcls.gov.ir  در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی می گوید: کارجویان بعد از تکمیل رزومه و ثبت درخواست خود در سامانه می توانند فرصت‌های شغلی مرتبط و مورد علاقه خود را در آن جستجو کنند. کارفرمایان نیز می توانند بعد از ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات شغلی، فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند تا پس از بررسی و تأیید کاریابی‌ها در سامانه منتشر شود.

آنطور که معاون اشتغال وزارت کار گفته در صورت نیاز کارفرمایان می‌توانند از بین رزومه‌های موجود در سامانه جستجو کرده و درخواست بکارگماری کارجویان را در سیستم ثبت کنند تا باقی مراحل توسط کاریابی انجام شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی مدیریت فرصت‌های شغلی و روابط میان کارجویان و کارفرمایان برعهده کاریابی‌ها است، می‌گوید: درخواست‌های بکارگماری و استخدامی ثبت‌شده توسط کارفرمایان و کارجویان در سامانه توسط کاریابی‌ها بررسی و رسیدگی می‌شود و کاریابی‌ها این قابلیت را دارند که اطلاعات کارجویان و کارفرمایانی که به‌ شکل حضوری مراجعه می‌کنند را در سامانه مستقیما ثبت کنند.

سامانه جستجوی شغل از جمله سامانه‌های راه‌اندازی شده فعال توسط وزارت کار است که از دو بخش جستجوی نیروی کار و فرصت شغلی تشکیل شده و کارفرما، کارجو و کاریابی را به یکدیگر متصل می‌کند.

متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، همه متقاضیان کار و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند برای اطلاع از فرصتهای شغلی موجود و تامین نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه جستجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کارجویان ، فرصت شغلی ، نیروی کاری ، وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی ، کاریابی‌ها ، کارفرمایان ، رزومه شغلی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارجویان فرصت شغلی نیروی کاری وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی کاریابی ها کارفرمایان رزومه شغلی سامانه جستجوی شغل فرصت های شغلی تامین نیروی کاریابی ها نیروی کار مورد نیاز فرصت شغلی وزارت کار شغلی مورد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات