Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی خرید گندم و تولید دانه‌های روغنی و علوفه و محصولات باغی، گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اصفهانی از منابع مختلف تخصیص یافته است.

مهرداد مرادمند، امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، با اشاره به رسالت سنگین جهادکشاورزی در حوزه امنیت غذایی استان، اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته، ۱۷۹ پروژه در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۸۲۱ میلیارد تومان به ثمر رسید که شامل ۶۶ پروژه تولیدات گیاهی، ۵۷ پروژه آب و خاک و امور فنی و مهندسی، ۲۹ پروژه تولیدات دام طیور و آبزیان، ۸ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، هفت پروژه امور عشایر، چهار پروژه تحقیقات کشاورزی، چهار پروژه تعاون روستایی و چهار پروژه صنایع کشاورزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال گذشته اجرای مباحث توسعه بازرگانی و تنظیم بازار دستخوش تغییراتی شد؛ اول اینکه مسئولیت‌های مختلف با قانون انتزاع به طور کامل از وزارت صمت منفک و به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شد، با وجود اینکه این اقدام پیش از این هم طبق قانون لازم‌الاجرا بود، اما با قانون انتزاع به انجام رسید و مسئولیت زنجیره کامل مواد غذایی از مزرعه تا سفره به طور یکپارچه در این سازمان مجتمع شد.

به گزارش ایسنا، مرادمند همچنین ادامه داد: حذف ارز ترجیحی به‌عنوان اتفاقی بزرگ انجام شد و نهادهای دامی هم مانند سایر محصولات در قیمت‌ها و نرخ این تغییر متأثر شد، اما با وجود اینکه جراحی اقتصادی عوارضی دارد، سعی شد تولید دچار آسیب نشود و مایحتاج مردم از جمله تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ در زنجیره تولید قرار گیرد، اما توزیع کالابرگ الکترونیکی در ادامه حذف ارز ترجیحی می‌توانست تکمیل‌کننده این چرخه باشد تا مانند آنچه که در برهه‌ای در عرضه مرغ  اتفاق افتاد، شاهد مازاد عرضه در تولیدات دامی و کشاورزی نباشیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به خشکی کامل زاینده‌رود در سال گذشته زراعی، گفت: در سال زراعی قبل، ۳۲۱ میلیون متر مکعب آب در اختیار بخش کشاورزی بود که طبق برنامه‌ریزی قرار شد کشت غله در مناطق شرقی اصفهان انجام شود و بعد از آن آب بهاره در اختیار باغات قرار گیرد و با وجود حجم کم آب سد و بارش کم بهاره که به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسید؛ سرمازدگی، بادهای شدید و انواع عوامل تنش‌زا، کشت انجام شد و غله و گلرنگ به ثمر رسید، گرچه پاشنه آشیل این کشت تامین آب بود.

وی به اختصاص چهار نوبت آبیاری برای کشاورزان اشاره کرد و گفت: با مجموع اقدامات انجام شده، خرید گندم ۱۵۰ درصد و  تولید دانه‌های روغنی و علوفه، محصولات باغی افزایش یافت. 

مرادمند اضافه کرد: با توجه به‌ شعار سال و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی برای نتیجه بخشی در بخش کشاورزی، پیاده کردن آمایش سرزمین و الگوی کشت که مطالعات آن برای بهره‌وری بیشتر انجام شده، توسعه کشت گلخانه‌ای برای انجام کشت‌های آب‌بر را در گلخانه‌ها،  تمرکز بر محصولات دامی همراه با اصلاح ساختار دام‌پروری استان با توجه به کم‌آبی و ارزش افزوده بیشتر در این بخش، تثبیت مالکیت اراضی و صدور اسناد کشاورزی با رفع (اختلافات مردم و دولت بر املاک) که در جهاد کشاورزی با نقشه‌های تجمیعی انجام می‌شود، تولید بذرهای هیبرید با همراهی دانشگاه‌ها و حمایت از پوشش بیمه‌ای محصولات دام و طیور  و حمایت از صادرکنندگان و توسعه ارتباطات به منظور تقویت صادرات محصول در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از اعطای تسهیلات ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزان از منابع مختلف خبر داد و گفت: این تسهیلات در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی از جمله تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی، سرمایه‌ای و تحقیقات ارائه شده و اصفهان رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورزی را در کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه پساب رهاشده در اصفهان نداریم، تاکید کرد: در اصفهان تنها پساب تصفیه شده داریم که یک تصفیه خانه در شمال و یکی در جنوب است، در منطقه اطراف تصفیه‌خانه شمال سبزی و صیفی کشت نمی‌شود و از پساب تصفیه‌خانه جنوب هم که در رودخانه رها می‌شود، برداشت مستقیم نداریم. مسئله پساب تنها در حیطه کار جهادکشاورزی نیست و برای حصول نتیجه همه سازمان‌های دخیل باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم زاينده رود کشاورزی تسهيلات سازمان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد