Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم تمرکز برای مقابله با جرایم حوزه سایبری به‌ویژه خرید و فروش سلاح تاکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سردار حسین اشتری در دوازدهمین گردهمایی رؤسای پلیس فتا سراسر کشور اظهار کرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت درود و رحمت می‌فرستیم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم افزود: به نوبه خودم از زحمات همکاران عزیزم در پلیس فتای سراسر کشور تشکر می‌کنم و حضور در جمع شما عزیزان را مغتنم می‌شمارم.

اقدامات اثربخش پلیس فتا

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به ارائه گزارش عملکرد پلیس فتا توسط سردار "وحید مجید"؛ رئیس پلیس فتای کشور مطرح کرد: از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سراسری به‌ویژه سردار "مجید" و همکارانشان کمال قدردانی را دارم؛ انصافا طی سال‌های اخیر اقدامات اثربخشی توسط این پلیس صورت گرفته است.

اشتری با اشاره به قدمت کوتاه پلیس فتا مطرح کرد: راه‌اندازی و فعال‌سازی پلیس فتا خیر و برکات زیادی برای کشور و مجموعه انتظامی داشته و این پلیس نوپا در بازه زمانی کوتاهی توانسته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای مهمی برسد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به آمیختگی زندگی مردم با فضای مجازی مطرح کرد: امروزه شاهد بهره گیری گسترده مردم از فضای مجازی هستیم و این فضا علیرغم فرصت‌های خوبی که به ارمغان آورده است، دارای آسیب و تهدیدهایی نیز می‌باشد که اگر در این زمینه هوشیاری و مراقبت‌های لازم صورت نگیرد با خسارت‌های جبران‌ناپذیری در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... مواجهه خواهیم بود.

وی با گریزی بر تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فراجا مطرح کرد: در تدوین تحولات ساختاری پلیس‌ها و رده‌های تخصصی، بر پلیس فتا نگاه و تمرکز ویژه‌­ای داریم و این مهم به زودی در ساختار پلیس فتا لحاظ می‌شود، به گونه­‌ای که این پلیس در تمام شهرستان­‌های کشور فعال سازی و دارای ساختار و جایگاه منسجمی می‌شود.

اشتری با اشاره به اهمیت و حساسیت ماموریت پلیس فتا مطرح کرد: بر فعال سازی و پیگیری ماموریت‌های این پلیس در تمامی کلانتری‌ها و مراکز انتظامی تاکید ویژه‌ای دارم، به گونه‌ای که معتقدم زمانی که فردی به کلانتری و مرکز انتظامی مراجعه می‌کند باید از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره بگیرد.

وی با گریزی بر چالش‌ها و آسیب‌های بهره گیری از فضای سایبری بیان کرد: امروزه به واسطه گستره بهره گیری از این فضا در دورترین نقاط کشور توسط کاربران، شاهد وقوع جرایمی هستیم که مسئولیت پلیس را در این حوزه تشدید می‌کند؛ شایسته است که با تسلط و اشراف اطلاعاتی، دست مجرمان فضای سایبری را کوتاه و این فضا را امن کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر لزوم تقویت روزافزون پلیس فتا تصریح کرد: بر تخصیص به روزترین تجهیزات و فناوری‌های نوین به پلیس فتا تاکید ویژه‌ای دارم که البته در سال‌های اخیر در این حوزه گام‌های مطلوبی برداشته شده و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور کارشناسان متخصص و مجرب در پلیس فتا مطرح کرد: خوشبختانه کارشناسان نخبه و فرهیخته‌ای به شکل تخصصی در پلیس فتا فعالیت دارند و بر عضویابی و جذب نیروهای جوان، مومن، انقلابی، متخصص و علاقه مند به این حوزه در پلیس فتا باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فعالیت جوانان دلداده نظام، انقلاب و رهبری در مراکز علمی و دانش بنیان کشور خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های این جوانان عزیز که سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند برای پیشبرد اهدافمان به ویژه امن سازی فضای سایبری با تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه و برخورد با مجرمان بهره ببریم.

وی با اشاره بر اینکه پلیس فتا محور موضوعات سایبری در کشور است، بر لزوم راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و شبکه بومی سایبری تاکید کرد و گفت: مطابق مطالبه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و مردم باید شبکه ملی ارتباطات راه اندازی شود تا مخاطرات و آسیب‌های این فضا را به حداقل برسانیم؛ چرا که از رها شدگی فضای مجازی متضرر می‌شویم.

اشتری با تاکید بر اینکه امروز پلیس پاسخگو و پیگیر مطالبات مردمی است، بر نقش تاثیرگذار پلیس فتا در تصمیم گیری‌های کلان فضای سایبری کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این نقش محصول کارآمدی پلیس فتا است.

بهره گیری از ابزارهای هنر و رسانه برای آگاهی‌بخشی

فرمانده فراجا بر بهره گیری از ابزار هنر و رسانه برای آگاه سازی مردم و ارائه هشدارهای پلیسی به منظور مقابله با جرایم سایبری تاکید و تصریح کرد: تولید محتوای رسانه ای، انیمیشن، موشن گرافی و ... می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند.

تمرکز بر مقابله با خرید و فروش سلاح

این مقام ارشد انتظامی بر لزوم تمرکز برای مقابله با جرایم حوزه سایبری به ویژه خرید و فروش سلاح تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در این حوزه از ما مطالباتی داشته و باید با اشراف و تسلط کامل اطلاعاتی با قاچاقچیان سلاح فعال در فضای مجازی برخورد کنیم.

جدیت و فوریت در پیگیری پرونده‌های جرایم سایبری

وی اضافه کرد: در پیگیری پرونده‌های سایبری نباید زمان را از دست بدهیم و بایستی با جدیت و فوریت موضوعات را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

اشتری تمرکز بر فعالیت کسب و کارهای غیرمجاز و خلاف در فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: اجازه ولنگاری در فضای مجازی را به سودجویان نمی‌دهیم و قاطعانه برخورد می‌کنیم.

معاون فراجا: تعامل دو سویه پلیس با خبرنگاران "آرامش جامعه" را به همراه داردحضور 30 هزار پلیس در مرزها جهت ارائه خدمات به عاشقان حسینیانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید و فروش سلاح فضای مجازی بهره گیری فضای سایبری پلیس فتا بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی