Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین همایش بین‌المللی اربعین به میزبانی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه برای نخستین بار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد تقی کرمی دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست خبری روز دوشنبه که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، گفت: اولین بار است که این همایش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود؛ بنابراین انتظار می‎‌‌رود رویکرد‌های علوم اجتماعی، جامعه‌شناسانه و مردم شناسانه در فهم پدیده راهپیمایی اربعین برجسته‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کرمی به آورده‌های این پیاده روی اشاره کرد و گفت: پدیده جوان اربعین توانسته جریان‌سازی کند.

 

وی ادامه داد: کمتر از یک ماه است که برگزاری این همایش به ما ابلاغ شده است و تا الان با صد پژوهشگر حرفه‌ای و محقق آشنا شدیم که آنان پدیده راهپیمایی اربعین را به مثابه یک پدیده اجتماعی بررسی می‌کنند. این مسئله برای ما همانند یک کلید فهم است که چه طور یک پدیده اجتماعی بسیار جوان می‌تواند همچین آثار پژوهشی و دانشگاهی داشته باشد. اکنون حدود ۱۰۰ نفر را داریم که در حوزه علوم اجتماعی راجع به اربعین می‌نویسند و فکر می‌کنند.


مدیر اجرایی همایش ادامه داد: تشکل‌هایی هستند که حول پدیده مبارک اربعین با یکدیگر هم‌افزایی و تعامل دارند؛ تشکل‌هایی همچون انجمن بین‌المللی اربعین، اندیشکده اربعین و همچنین ستاد ملی اربعین نیز یکی دیگر از این نوع تشکل هاست که هدایت و راهبری جریانات وابسته به پیاده روی اربعین را هدایت می‌کند. پیاده روی اربعین، حرکات مدنی و اجتماعی را در بستر یک پدیده دینی در دنیای مدرن برای ما قابل فهم می‌کند.

وی افزود: همایش بدون کمک نهاد‌های دیگر امکان برگزاری نداشت و برای ما نیز مطلوب نبود که به تنهایی آن را برگزار کنیم. بسیاری از تشکل‌‎ها کنار ما بودند و انتظار داریم دیگر گروه‌ها و تشکل‌ها در زمان برگزاری به ما بپوندند.


کریمی ادامه داد: جزئیات روز برگزاری همایش اربعین در حال طراحی و تنظیم هستیم. در نظر داریم همایش را به دو صورت حضوری و مجازی برگزار کنیم که مهمان خارجی ما در قالب اتاق‌های مجازی دعوت می‌کنیم و از بیانات آنان استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیاده روی اربعین همایش بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود