Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:31:40 GMT

وزیر ارشاد: نگاه ما به صندوق اعتباری هنر توسعه‌ای است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۴۶۳۰

وزیر ارشاد: نگاه ما به صندوق اعتباری هنر توسعه‌ای است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تقویت هرچه بیشتر "صندوق اعتباری هنر" گفت: نگاه وزارت فرهنگ به این صندوق توسعه‌ای و هدف‌گذاری‌ در آن حل مسئله است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجمع عمومی صندوق اعتباری هنر با حضور اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره آن در محل سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع پس از قرائت گزارش صورت های مالی منتهی به سال 1400 از سوی بازرس و حسابرس صندوق اعتباری هنر، موارد مطرح شده پس از تبادل و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا به تصویب رسید.

در این نشست مشترک محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیئت امنای صندوق ضمن تشکر و قدردانی از زحمات، خدمات و تلاش های مدیر عامل و مجموعه صندوق اعتباری هنر، خدمات و فعالیت‌های این صندوق را گسترده دانست و گفت: بدون تردید انجام امور متنوع و در عین حال زیاد، سختی‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت از این رو همان‌گونه که در بازدید اخیر از محل این صندوق عرض کردم، باید صندوق اعتباری هنر تقویت شود.

وی با اشاره به روحیه توسعه‌گرای پوراحمدی مدیرعامل این صندوق تصریح کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صندوق هنر توسعه‌ای است لذا همواره تأکید شده که این صندوق با ارائه خدمات بهینه و مطلوب به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید بتواند باری از روی دوش این اقشار فرهیخته برداشته و نسبت به رفع مشکلات آنها کوشا باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی‌ که به صندوق آمده و عضو شده‌اند با امیدی آمده و انتظار دریافت خدمات دارند؛ آن‌ها جایی را برای مراجعه نداشته‌اند که به صندوق آمده‌اند از این رو وظیفه ما است به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور در خدمت این قشر فرهیخته باشیم و تا جای ممکن از هیچ تلاشی برای کمک و حمایت از آن‌ها دریغ نکنیم.

وی به انجام سفرهای استانی خود به اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی بسیاری به من مراجعه و از مشکلات خود می‌گویند؛ آن‌ها انتظار کمک و مساعدت از صندوق اعتباری هنر به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی و حمایت دارند. هنرمندان دارای عواطف لطیفی هستند که باید آن‌ها را درک کرد و در جهت رفع مشکلات و درخواست‌های آ‌ن‌ها برآمد. صندوق اعتباری هنر هرچه تولید و بعضاً سرمایه‌گذاری می‌کند باید درآمد آن به سفره اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برود.

اسماعیلی با اشاره به انجام تمهیدات لازم از سوی صندوق، اظهار کرد: پوراحمدی مدیرعامل باید صندوق اعتباری هنر را با تدابیر لازم و رایزنی‌های مناسب به منابع پایدار وصل کند. از زحمات و تلاش‌های دوره کمتر از یکسال صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم، همه جانبه قدردان و از همه اعضا تشکر می‌کنم اما معتقدم باید خیلی خروجی های بیشتری را از تلاش‌های این صندوق در این دوره شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: صندوق آمده باری را از دوش هنرمندان بردارد بنابراین توقع داریم تلاش‌ها و زحمات انجام گرفته باعث حل و رفع مشکلات، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی و بسیاری موارد دیگر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شود. با تصویب لایحه جامع روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در کمیسیون فرهنگی دولت، و تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی ، بدون تردید بسیاری از مسائل و مشکلات صنفی و کاری اصحاب رسانه حل و فصل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به ارائه تسهیلات ویژه دریافتی سال گذشته از رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: با مساعدت آیت‌الله رئیسی و ارائه بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه و بسته‌های حمایتی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توانستیم بخش کوچکی از مشکلات این قشر فرهیخته را حل کنیم. باید دست در دست با ورود به میدان فعالیت با برنامه‌ریزی مناسبت در جهت رفع مشکلات و کمک و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تلاش کنیم.

14 هزار مسکن برای خبرنگاران احداث خواهد شد درباره هدیه عجیب "وزیر صمت" به خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر رسانه صندوق اعتباری هنر رسانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ هنر و رسانه رفع مشکلات تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری