Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان های بین‌ المللی مستقر در وین در پیامی توییتری به موضع گیری درباره نتیجه نهائی مذاکرات لغو تحریم های ضدایرانی پرداخت.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین‌ المللی مستقر در وین در این باره نوشت: هفته پیش ایران پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملاً معقول پیش نویس احیای برجام را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

«میخائیل اولیانوف» در پیام توئیتری دیگری در این خصوص از دیدار با نماینده جدید ایران در سازمان های بین‌ المللی مستقر در وین خبر داد و نوشت: به همراه آقای محسن نذیری اصل تعدادی از موضوعات مربوط به مراحل نهایی مذاکرات وین را مورد بحث قرار داده ایم.

وی پیشتر در این خصوص نوشته بود: قبلاً دلایلی برای خوش‌ بینی وجود داشت؛ اما در موقعیت‌ های قبلی، انتظارات برآورده نشد. این بار بیشتر از همیشه شانس داریم از خط پایان در مذاکرات وین عبور کنیم. نتیجه نهایی به نحوه واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.

نتیجه نهایی به نحوه واکنش آمریکا به پیشنهادات ایران بستگی دارد

در همین ارتباط، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه هفته گذشته با تأیید دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ ها، از بررسی این پاسخ توسط اروپا و سایر طرف‌ های برجام خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دوشنبه هفته پیش با اشاره به اینکه ایران آخرین جمع‌ بندی خود راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ‌ ئکننده اتحادیه اروپا ارائه می‌ دهد، گفت: بعد از ارائه جمع‌ بندی، باید ببینیم که چه بازخورد و واکنشی می‌ بینیم. اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌ های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ ها و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بعد از حدود ۵ ماه وقفه، از پنجشنبه هفته گذشته در وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد.

طرف‌ های اروپایی و غربی به ویژه آمریکا پیش از این مدعی شدند که متن توافق نهایی شده اما هیئت مذاکره‌ کننده کشورمان اعلام کرد که هنوز بر سر برخی موضوعات توافق حاصل نشده است؛ توافقی که واشنگتن در سال ۲۰۱۵ به طور یک طرفه از آن خارج شد. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که پایدار بودن تضمینیِ رفع تحریم‌ ها، لازمه رسیدن به توافق است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام اولیانوف پیشنهادات ایران محسن نذیری اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 33 «توانمندی که ایران در اختیار روس‌ها گذاشته رفته‌رفته میدان نبرد را تغییر می‌دهد... ایران می‌داند خرس روسی زخمی و کاملا به آنها وابسته شده است... سوالی که ما را نگران کرده این است، ایران در مقابل چه چیزی دریافت می‌کند؟» این بخشی از گزارش کانال 12 اسرائیل درباره استفاده روسیه از کپی پهپاد شاهد 136 در میدان نبرد علیه نیروهای اوکراین است. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد