Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: در حالی که وارد ششمین روز پاسخ ایران به متن پیشنویس اتحادیه اروپا در رابطه با مذاکرات احیای برجام هستیم، اما تاکنون آمریکایی ها اعلام کرده اند که در حال بررسی پاسخ ایران هستند و روند پیش روی مذاکرات هسته ای دچار ابهام و تردیدهایی شده است.

اعلام زمان احتمالی نشست برای امضای توافق هسته ای ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۶

اتحادیه اروپا اعلام کرد برگزاری نشست بر سر توافق هسته‌ای ایران در این هفته امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد نشست احتمالی در ارتباط با احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران ممکن است "این هفته" پس از ارائه پاسخ تهران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برگزار شود.

مقام آمریکایی: برخی شکاف ها برای رسیدن به توافق همچنان باقی است ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۹:۰۱

مجری شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش اظهارات جدیدی را به نقل از یک مقام آمریکایی درباره آخرین تحولات احیای توافق هسته‌ای مطرح کرد.

جیم اسکیوتو، خبرنگار ارشد حوزه "امنیت ملی" شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه[آمریکا] گفت، «برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم اما برخی دیگر هنوز باقی مانده‌اند».

این اظهارات در پی این مطرح می‌شود که یک مقام آمریکایی دیگر نیز اخیرا در این باره به وبگاه خبری-تحلیلی اکسیوس گفته بود: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده است. 

پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا معقول بود 

در همین رابطه، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام معقول است.

به گزارش شبکه الجزیره عربی، بورل در حاشیه سمیناری در اسپانیا خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم پاسخ ایران معقول است. پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شده و واشنگتن هنوز جواب نداده است. منتظر آمریکا هستیم و امیدواریم که این پاسخ به ما اجازه دهد روند مذاکرات را تکمیل کنیم. نسبت به این مسئله امیدواریم اما نمی‌توان در مورد آن به شما اطمینان بدهم.

این اظهارات بورل در حالی مطرح شده است «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در مورد روند مذاکرات وین گفت: در آخرین دور مذاکرات در وین پیشنهاداتی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرف های مذاکره از جمله ایران ارائه شد و طرف ایرانی مبتنی بر رویکرد سازنده و مسئولانه خودش پاسخ خودش را نسبت به پیشنهاد طرف اروپایی در زمان مقرر داد.

کنعانی افزود: تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل و به طور مشخص آمریکا پاسخ به پیشنهادات طرف اروپایی را دریافت نکرده ایم، ما زمانی میتوانیم از نتیجه بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند که پاسخ طرف آمریکایی را هم دریافت کرده است تا این زمان هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

 رایزنی اولیانوف و نماینده جدید ایران در وین درباره برجام 

اولیانوف دیپلمات ارشد روسیه در وین با انتشار یک تصویر در صفحه توئیتر خود نوشت که امروز دوشنبه با نماینده جدید ایران در وین دیدار و درباره یکسری از مسائل مرتبط با مرحله نهایی مذاکرات وین گفتگو کرده است.

«محسن نذیری اصل» اخیرا به عنوان سفیر جدید و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیشنهاد اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی ایران مقام آمریکایی توافق هسته ای پاسخ ایران شکاف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا

عضو ارشد حماس تاکید کرد: پاسخ به جوابیه اسرائیل همچنان در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا، عزت الرشق بار دیگر گفت: هیچ گونه اظهارنظری به نام خود یا منتسب به منابعی در آن درباره پاسخ رژیم صهیونیستی که از کشور‌های میانجی (مصر و قطر) را دریافت کرده‌ایم، نداده است و پاسخ به جوابیه اسرائیل همچنان در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برخی رسانه‌های اسرائیلی از انتشار این جوابیه منتشر کرده‌اند، با هدف تشویش اذهان و آشوب آفرینی انجام شده است.

 

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه اعلام کرد که این گروه همان روز پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده است.

الحیه افزود: جنبش اقدام به بررسی این پیشنهاد خواهد کرد و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد. این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) تقدیم میانجی‌گران مصری و قطری شده بود.

دیگر خبرها

  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است