Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمتی در رابطه با برگزاری نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در زنجان، گفت: حوزه هنری استان زنجان در نظر دارد با برگزاری نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» با موضوع حضرت ابوالفضل (ع)، شجاعت، بصیرت، توحید، وفاداری و مقام حضرت بر اساس مقاتل معتبر شیعی، بر ماندگاری حرکت تاریخی یوم‌العباس زنجان در جلوه‌های شعری بیفزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه حوزه هنری استان زنجان بعد از تدوین سند زیست‌بوم استان و نقشه تحول حوزه هنری زنجان و تعیین چشم‌انداز زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی است، افزود: اولویت حوزه هنری استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تولید آثار هنری مضامین عاشورایی است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: حوزه هنری استان سوگواره ملی «خورشید ضمیران» را با توجه به محبت و علاقه بی‌دریغ مردم استان به خاندان اهل‌بیت (ع) و بهره‌مندی معنوی استان از عنوان «پایتخت شور و شعور حسینی» و نامگذاری روز هشتم محرم به «یوم العباس» در راستای عرض ارادت هنرمندان عاشورایی به علمدار کربلا و پرداختن به ویژگی‌های آن حضرت از جمله بصیرت، وفاداری، شجاعت و جلوه‌های توحیدی حضرت را برگزار می‌کند.

نعمتی با بیان اینکه سوگواره «خورشید ضمیران» با همکاری و مشارکت نهاد‌های فرهنگی هنری استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و ... برگزار می‌شود، ادامه داد: عنوان نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر / ترکید بر آیینه خورشید ضمیران» است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه سوگواره ملی «خورشید ضمیران» پاییز امسال برگزار خواهد شد، گفت: علاقمندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند در همه قالب‌های شعری تا ۵ مهرماه آثار خود را ارسال کنند.

فراخوان این سوگواره در صفحات مجازی حوزه هنری استان منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری زنجان سوگواره ملی حوزه هنری استان زنجان نخستین سوگواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالروز شهادت علی اکبر شیرودی، سیصد و پنجاه و ششمین شب خاطره همراه با خاطره گویی هم رزمان این شهید در آسمان غرب با حضور خانواده شهید شیرودی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

روایت خلبانان هوانیروز ارتش در اولین روزهای دفاع مقدس و اکران فیلم «آسمان غرب» از جمله برنامه‌های شب خاطره مذکور است.

شب خاطره مورد اشاره امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۳۰: ۱۶ در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6088429 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود