Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مقدم روز دوشنبه در نشست خبری افزود: همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال از محل اعتبارات عمرانی، بهسازی معابر، مسکن روستایی و محرومان با مشارکت دهیاری ها ۵۲۲ میلیارد تومان پروژه در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان در بخش عمران روستایی، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی، ۴۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات بلاعوض برای مسکن محرومان و ۹۵ میلیارد تومان نیز از محل مشارکت دهیاری‌ها برای اجرای شبکه معابر روستایی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسفالت معابر روستایی 

وی در باره آسفالت معابر روستایی با مشارکت دهیاری‌ها اظهار کرد: در یک سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی استان بوشهر  با  ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر رایگان آسفالت شده است این درحالی است که طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از این محل با ۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت شده بود.

ایمن سازی روستاها

مقدم اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ بیشترین اولویت دولت وقت توجه به بوستان روستایی و زمین چمن مصنوعی بود و کمتر به ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیلاب توجه می‌شد به نحوی که در مدت چهار سال گذشته تنها ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی ۴۵ روستا هزینه شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که امروز ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیلاب به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم مطرح است و در همین راستا تاکنون از ۱۸۶ روستای شناسایی شده در استان سال گذشته با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ۱۶ روستا ایمن سازی شده اند.

افزایش ۲ برابری عمران روستایی

مقدم بیان کرد: سال گذشته ۶۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی نفت در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی برای عمران روستاهای استان بوشهر هزینه شد، این درحالی است که در چهار سال گذشته تنها ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از این محل به روستاها اختصاص یافته بود.

جذب اعتبار ملی

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر جذب اعتبارات ملی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در یک سال گذشته ۱۸میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در روستاهای این استان جذب شده این درحالی است که این رقم در چهار سال پیش از این ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.

وی یادآور شد: براساس قانون پنج تا هشت درصد از کل اعتبارات استانی تملک دارایی به روستاها اختصاص می یابد که این رقم در استان بوشهر معادل ۳۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

صدور سند املاک روستایی 

مقدم در باره صدور سند روستایی و شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) گفت: در یک سال گذشته ۲هزار و ۹۸ جلد سند در استان بوشهر صادر شده است که از این شمار ۶۴۲ جلد سند شهری و یکهزار و ۴۵۶ جلد سند روستایی است.

افزایش چهار برابری زمین واگذاری و الحاقی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی

به گفته مقدم در راستای قانون جهش تولید مسکن از سال ۹۶ تا ۹۹ تنها ۵۰ هکتار زمین در استان بوشهر به بنیاد مسکن واگذار شد این درحالی است که  تنها در یکسال دولت سیزدهم ۲۳۱ هکتار سند به نام این اداره کل صادر شده است.

وی در مورد زمین‌های الحاقی نیز گفت: در سال های ۹۶ تا ۹۹ تنها ۵۳ هکتار زمین به بنیاد مسکن استان بوشهر الحاق شد این درحالی است که در یکسال گذشته این میزان به ۲۰۷ هکتار افزایش یافته است.

وی واگذاری زمین به روستاییان را یکی از طرح‌های مهم در عرصه ساخت مسکن دانست و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هکتار زمین به روستاییان استان بوشهر برای ساخت مسکن واگذار شد و در این راستا تسهیلات ساخت مسکن برای هر واحد با نرخ سود ۵ درصد به میزان ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در مورد مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گفت: در زمان حاضر از ۷۴ هزارو ۱۱  واحد روستایی این استان ۴۳هزار و ۴۹۰ واحد معادل ۵۹ درصد مقاوم سازی و ۳۰ هزار و ۵۲۱ واحد هنوز غیر مقاوم است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تا پایان دولت سیزدهم میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد افزایش یابد.

مقدم یادآور شد: همچنین سهمیه مقاوم سازی واحدهای مسکونی سال ۱۴۰۰ نیز ۲هزا رو ۳۸۰ واحد بود که تاکنون یکهزار و ۹۱۰ واحد معادل ۸۰ درصد موفق به عقد قرار شدند این درحالی است که در چهار سال پیش از این کل سهمیه استان پنج هزارو ۴۴۱ واحد بود که از این شمار تنها سه هزار و ۲۰۰ واحد موفق به عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات شدند.

ساخت مسکن محرومان، نهضت ملی مسکن و مصوبات سفر رئیس جمهور

وی ساخت مسکن محرومان در روستاها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان در ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی استان بوشهر علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان در اختیار روستاییان استان بوشهر در ساخت مسکن قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان را از دیگر برنامه‌ها برای ساخت مسکن روستاییان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مجموع ۶۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود.

مقدم از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها خبر داد و ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی و واگذاری زمین در شهرهای کوچک به ساکنان شهرها برای ساخت منزل ویلایی آغاز شده است.

وی در باره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: سهم بنیاد مسکن این استان از مصوبات سفر ۲ مصوبه شامل پرداخت  ۲ هزارو ۳۸۰  فقره وام روستایی است که تاکنون یکهزار و ۹۱۰ فقره از این تسهیلات پرداخت شده است.

مقدم یادآور شد: مصوبه دوم نیز اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی روستاهای در معرض خطر سیلاب بوده که جذب شده است.

برچسب‌ها بوشهر هفته دولت بنياد مسكن انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته دولت بنياد مسكن انقلاب اسلامی بوشهر هفته دولت بنياد مسكن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن استان بوشهر میلیون تومان اعتبار استان بوشهر معابر روستایی میلیارد تومان مسکن روستایی مقاوم سازی ایمن سازی سال گذشته ساخت مسکن چهار سال ۹۶ تا ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به عمران روستاها می‌شود اظهار داشت: در این راستا اعتبار عمران روستایی در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی با اشاره به استقرار دهیاری در روستاها خاطرنشان کرد: از ۶۱۹ روستای استان بوشهر، ۳۹۳ روستای آن دارای دهیاری است.

استاندار بوشهر از صدور مجوز استخدام نیروی جدید در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مجوز بکارگیری و استخدام ۲۰۲ نفر نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر شد.

محمدی‌زاده افزود: این نیروها قرار است با تخصص‌های مختلف از جمله کارشناس امور اداری و فناوری اطلاعات، مسئول فنی، عمرانی و خدمات روستایی، کارشناس حقوقی و امور قراردادها، امور مالی، خدمات روستایی، کارشناس اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچنین آتش‌نشان، راننده و کارگر خدماتی در دهیاری استان مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه آخرین بکارگیری نیرو در دهیاری‌های استان مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده است افزود: بکارگیری نیروهای متخصص و تازه نفس تأثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم روستانشین استان بوشهر خواهد داشت.

استاندار با قدردانی از خدمات و فعالیت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: فعالیت این مجموعه در بخش‌های مختلف روستایی درخور تحسین است.

کد خبر 6094643

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟