Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه نوزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی،از فردا (اول شهریور) با حضور 300 مهمان داخلی و خارجی در کرمانشاه آغاز به کار می کند.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، عصر امروز (31 مرداد) در نشست خبری این اجلاس، با تاکید بر لزوم برگزاری مطلوب این اجلاس، گفت: این اجلاس از فردا (اول شهریور) به مدت سه روز در استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری مقدم شعار این اجلاس را "کرمانشاه؛ دروازه کربلا" عنوان کرد و افزود: این اجلاس با حضور مهمانان داخلی و خارجی از سراسر ایران و 15 کشور اسلامی برگزار می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: آیین افتتاحیه این اجلاس عصر فردا در کاروانسرای عباسی برگزار خواهد شد و محفل شعری نیز در راستای برنامه های این اجلاس در تکیه معاون الملک برگزار می شود و در نهایت اختتامیه این اجلاس هم در مسجد عمادالدوله برگزار می شود.

امیری مقدم برگزاری روضه های خانگی درسراسر استان و نیز برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و حسینیه های سطح استان را از شاخص ترین برنامه های این  اجلاس عنوان کرد.

این مسئول گفت: تجلیل از مداحان و پیرغلامان ملی و بین المللی هم بخش دیگری از برنامه های این اجلاس است.

وی افزود: همچنین در این اجلاس از کتاب پنج جلدی "تقویم آیین ماه های قمری" رونمایی می شود.

امیری مقدم تجلیل از شاعران اهل بیت(ع) و انقلاب، تجلیل از مفاخر ادبیات آیینی استان و تجلیل از خانواده مداحان مرحوم را از جمله دیگر برنامه های این اجلاس در استان عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه باید برای برگزاری مطلوب این اجلاس پای کار باشند، گفت: این اجلاس باید فرصتی برای معرفی ظرفیت ها، زیبایی ها و توانمندی های استان در سراسر کشور باشد.

امیری مقدم در ادامه از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا یاد کرد و افزود: مرز خسروی در استان کرمانشاه از گذشته های دور مسیر تردد عاشقان امام حسین(ع) و زوار عتبات عالیات بوده است.

وی افزود: این مرز قدیمی ترین و در عین حال نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به عتبات عالیات است و همواره در طول تاریخ مردم، علما و بزرگان بسیاری از این مرز برای زیارت عتبات عالیات راهی شده اند و برخی از آنها برای همیشه در کرمانشاه اسکان کرده و برخی چون آیت الله بروجردی یادگارهای بسیاری از خود در استان به جای گذاشته اند.

امیری مقدم گفت: متاسفانه این مرز در سالهای اخیر به دلیل مسائل داخلی کشور عراق بسته شده بود که خوشبختانه با تلاش های بسیار در روزهای اخیر مجددا بازگشایی و کاروان های زیارتی از طریق آن راهی عتبات عالیات شده اند.

استاندار کرمانشاه گفت: این مرز زیرساخت های بسیار خوبی دارد و از هم اکنون همه چیز برای میزبانی از زوار اربعین در آن فراهم شده است.

300 مهمان داخلی و خارجی در اجلاس حضور خواهند داشت

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی رحمتی معاون امور استان های سازمان صدا و سیما هم در این نشست در خصوص چرایی انتخاب کرمانشاه برای برگزاری نوزدهمین دوره اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: هیات اندیشه ورزی در این زمینه با مشارکت بسیاری مسئولین و افراد اثرگذار فعال است که انتخاب میزبان این اجلاس را برعهده دارد.

وی افزود: چندین شاخص برای این هیات انتخاب مد نظر است که مهم ترین آن بحث داشتن ظرفیت های آیینی و هویتی در بزرگداشت حماسه عاشورا است که کرمانشاه در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

وی افزود: شور، حماسه، معرفت و سوگ هم چهار بعد مهمی است که باید در آیین های عاشورایی باشد و خوشبختانه آیین های عاشورایی در کرمانشاه این چهار شاخصه را دارا هستند.

رحمتی شاخص بعدی در خصوص انتخاب کرمانشاه برای میزبانی این اجلاس را برگزاری آیین های حماسی در تکایا عنوان کرد و افزود: کرمانشاه در این زمینه سابقه طولانی داشته و از حدود 200 سال پیش تاکنون آثار مکتوبی در این زمینه دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به استقبال مهمان خارجی برای حضور دراین دوره اجلاس در کرمانشاه گفت: استقبال مهمانان خارجی و تنوع حضور کشورها در این دوره نسبت به دوره های قبل بسیار چشمگیرتر بوده است.

وی افزود: همچنین در این دوره حضور بانوان هم بسیار پررنگ بوده، چرا که برای اولین بار امسال حضور بانوان در جنبه های مختلف آیین های عاشورایی شکل گرفته و ما در این دوره اجلاس 15 مهمان از میان بانوان خواهیم داشت.

رحمتی با اشاره به برگزاری پخش زنده آیین افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس از شبکه قرآن و افق، گفت: همچنین شبکه های دو، سه، پنج، سحر، کوثر و العالم اخبار مربوط به این اجلاس را پوشش خواهند داد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما برگزاری این اجلاس را نمادی برای نشان دادن هویت ملی عنوان و بر برگزاری شایسته و باشکوه آن تاکید کرد و افزود: امیدواریم استان کرمانشاه با ظرفیت های بی نظیر خود میزبانی خوب برای برگزاری هرچه باشکوهتر این اجلاس باشد.

رحمتی از حضور حدود 300 مهمان خارجی و داخلی در این اجلاس خبر داد و افزود: 200 مهمان داخلی و 15 مهمان خارجی در این اجلاس داریم، همچنین 25 نفر از طلاب و دانشجویان خارجی جامعة المصطفی که مقیم ایران هستند در این اجلاس حضور دارند.

وی افزود: 15 مهمان بانو، 15 پیرغلام ملی و 10 پیرغلام بین المللی و 15 پیرغلام استانی هم در این اجلاس حضور داشته و تجلیل می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كرمانشاه منطقه کرمانشاه اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی صداوسيما اربعين حسيني استاندار کرمانشاه برگزار می شود عتبات عالیات بین المللی امیری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ با رکورد نمایشگاهی در سطح کشور؛ بیشترین دوره‌های نمایشگاهی را برگزار کردیم.

محسن نهاوندی با بیان اینکه امسال ۱۰۳ عنوان در قالب ۳۴ دوره نمایشگاه در نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود، گفت: بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی اولین عنوان نمایشگاهی است که در سال جاری آغاز به کار کرده است.

او تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان از این نمایشگاه حداقل نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

نهاوندی با بیان اینکه سعی شده با هر رویداد جدید؛ پلنی طراحی شود؛ عنوان کرد: امسال در همه نمایشگاه‌ها کارگروه ستادی برپا می‌شود که متشکل از اعضای شرکت نمایشگاه در بخش‌های مختلف است؛ این تیم با تیم مجری نمایشگاه جلسات مختلفی را برگزار می‌کند و دغدغه‌ها را مطرح می‌کنند.

او اضافه کرد: برای هر نمایشگاه یک استراتژی و یک شعار در نظر گرفته شده است و سعی شده نوآوری جدیدی داشته باشیم؛ سال گذشته تمام تلاشمان علاوه بر کمیت بالابردن کیفیت بود چرا که موضوعات جدیدی را دنبال می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس یادآور شد: امسال این کارگروه فعالیت خود را به صورت جدی آغاز و به صورت مستمر با ذی نفعان حوزه کشاورزی جلساتی را برگزار کرده اند که دستاورد آن نمایشگاه امروز کشاورزی فارس است.

او با بیان اینکه بیستمین نمایشگاه تخصصی جهاد کشاورزی در ۶سالن در نمایشگاه بین‌المللی گلستان برگزار می‌شود، مطرح کرد:در حوزه نمایشگاهی معرفی آخرین فناوری‌های نوین مد نظر قرار گرفته است که یکی از شاخص‌های ارزیابی‌های ما برای مجری‌های نمایشگاهی همین بوده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تفاوت این دوره از نمایشگاه کشاورزی با دوره‌های قبل را برگزاری میز خدمت و میز سرمایه گذاری دانست وادامه داد:در این نمایشگاه از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی شرکت کرده اند.

او گفت: نمایشگاه کشاورزی در حوزه نهاده ها، سیستم‌های آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای در ۶ سالن و به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

به اعتقاد نهاوندی؛ یکی از مهمترین دغدغه‌های این نمایشگاه معرفی آخرین دستاورد‌ها و فن آوری‌های نوین است که در سطح کشور کمتر به آن پرداخته شده است و عنوان کرد: در این نمایشگاه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و استارتاپ‌ها حضور دارند و آخرین دستاورد‌ها به معرض نمایش گذاشته می‌شود که برای نمایشگاه اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تاکید کرد: افزایش بهره وری مهمترین دغدغه کشور به خصوص در حوزه کشاورزی است که در برنامه‌های جانبی نمایشگاه به این موضوعات پرداخته شده است.

او افزود: در بحث تبلیغات نمایشگاه‌ای حرفه‌ای عمل شده است و نوع تبلیغات و محل آن با کار کارشناسی صورت می‌پذیرد.

مجری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه تفاوت محسوسی با دوره‌های قبل دارد، گفت: به دلیل استقبال زیاد تولیدکنندگان، نمایشگاه کشاورزی در دو نوبت برگزار می‌شود و نمایشگاه مکانیزاسیون کشاورزی و ماشین آلات از این بخش جدا شده است که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

علیرضا عاجزی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۱۸هزار متر مربع در ۶ سالن و با ظرفیت کامل حال برگزاری است و با توجه به پتانسیل گسترده فارس در حوزه کشاورزی استقبال خوبی از آن به عمل آید.

او ادامه داد: عمده مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و مازندران، خراسان رضوی هستند.

مجری نمایشگاه عنوان کرد: برنامه‌های جانبی متنوعی در حین برگزاری نمایشگاه از جمله ۸ دوره آموزشی که نیاز کشاورزی امروز است توسط جهاد کشاورزی فارس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس و مرکز تحقیقات کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

عاجزی از حضور هیئتی از کشور عراق برای بازدید از نمایشگاه کشاورزی فارس خبرداد و افزود: امیدواریم حضور این هیئت منجر به عقد قرارداد‌های خوبی با تولیدکنندگان شود.

برگزارکننده نمایشگاه کشاورزی در استان فارس ادامه داد: کشور‌های خارجی به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور ندارند و نمایندگی ۲۰ برند از کشور‌های مختلف از جمله چین، هندوستان، ترکیه، روسیه، کره، ژاپن و... در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری وتجهیزات گلخانه‌ای عصر امروز با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس و معاون اقتصادی استانداری فارس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز