Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی «جهاد اسلامی» و «حماس» در بیانیه‌ای مشترک به دشمن صهیونیست درباره هرگونه حماقت علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین هشدار داده و اعلام کردند که پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی امروز دوشنبه جلسه مهمی را در شهر غزه برگزار کرده و پس از پایان این جلسه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: مقاومت گزینه راهبردی و غیرقابل برگشت ماست و ما به مقاومت با هماهنگی عالی بین دو جنبش و در راس آن گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس ادامه می‌دهیم و به دشمن صهیونیستی نسبت به هرگونه حماقت علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین هشدار می‌دهیم و پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

در این بیانیه مشترک تأکید شده که رهبران جهاد و حماس نشستی را در سطح رهبران دو جنبش با مشارکت رهبران سیاسی، نظامی و امنیتی برگزار کرده و طی آن راه‌های تقویت پروژه مقاومت و ساز و کارهای تقویت پشتوانه مردمی و ملی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حماس و جهاد اسلامی تأکید کردند که در این نشست به بررسی روابط دوجانبه در تمامی عرصه‌ها پرداخته شده و بر سر تقویت فعالیت‌های مشترک و فعال‌سازی کمیته‌های مشترک بین دو جنبش در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی توافق شده است.

در این بیانیه آمده است: اتاق عملیات مشترک مقاومت دستاوردی ملی است که همه گروه‌های فلسطینی در آن مشارکت دارند و در چارچوبی واحد فعالیت می‌کنند که در راس آن‌ها گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس قرار دارند و همه ما برای تقویت نقش و جایگاه آن تا آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان تلاش می‌کنیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین از تشکیلات خودگردان در کرانه باختری دعوت کرد تا دست از تعقیب و بازداشت مجاهدان فلسطینی برداشته و هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی به ویژه در زندان اریحا را آزاد کند و به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان دهد و پروژه فاجعه‌بار اوسلو را کنار گذاشته و مقاومت جامع و فراگیر را به طور حقیقی و عملی در پیش گیرد.

رهبران جهاد اسلامی و حماس از تمامی ملت‌های اسلامی و عربی و آزادگان جهان که در جریان تجاوز اخیر به غزه از ما حمایت کردند، قدردانی کرده و افزوند: به آنان اطمینان می‌دهیم که مقاومت فلسطین متحد و یکچارچه است و قادر به تحمیل معادلات جدید بر دشمن و مقابله یکپارچه با آن است.

در پایان این بیانیه مشترک از کشورهای اسلامی و عربی بویژه جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر دفاع از ملت فلسطین تقدیر شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حماس ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حماس جنبش جهاد اسلامی فلسطین جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از نامه ارسالی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به گروه‌های فلسطینی دست پیدا کرده است.

بر این اساس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه خود به گروه‌های فلسطینی تاکید کرد: جنبش حماس رایزنی‌ها را پیرامون آنچه در دو روز گذشته برای تحقق اهداف و خواسته‌های مشروع ملت ما انجام شد، با روحیه مثبت تکمیل خواهد کرد و به پایان خواهد رساند.

در ادامه این نامه آمده است: هیأت جنبش حماس پس از یک دور گفت‌وگو و رایزنی جدی و رد و بدل‌کردن نظرات پیرامون توافق پیشنهادی اخیر، قاهره را ترک می‌کند.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

کد خبر 6097628

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم