Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:34:03 GMT

فقرزدایی سبب کاهش جرایم در استان بوشهر شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۶۴۲۸

فقرزدایی سبب کاهش جرایم در استان بوشهر شده است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خدمات کمیته امداد در رسیدگی به نیازمندان را درخور تحسین دانست و گفت: اجرا طرح‌های فقرزدایی در استان سبب کاهش جرایم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی جمادی در نشست با مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه یکی از عوامل بروز جرم فقر و مشکلات اقتصادی است اظهار داشت: خدمات کمیته امداد به قشر ضعیف جامعه محسوس است و این خدمات در پیشگیری از جرم اهمیت بالایی دارند که اگر این خدمات ارائه نمی‌شد شاید جرایم 2 برابر رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نتیجه خدمات کمیته امداد در خدمات‌رسانی به نیازمندان را درخور تحسین دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی استان آماده هر گونه همکاری حقوقى با کمیته امداد به منظور توانمندی بیشتر این مددجویان است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه در بسیاری از موارد ارتکاب جرم به سبب نبود اشتغال و عدم توانایی افراد برای امرار معاش است گفت: نتیجه خدمات و فعالیت‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در پیشگیری از جرم اهمیت بالایی دارد و از این رو باید از امدادگران این نهاد مردمی قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اجرا طرح‌های فقرزدایی در استان بوشهر را سبب کاهش جرایم دانست و با اشاره به اینکه یکی از سیاست کلان کشوری، حمایت و توانمندسازی قشر ضعیف تحت پوشش نهادهای حمایتی است خاطرنشان کرد: مشاوره‌های حقوقی‌ رایگان، همکاری قضایی، مجازات‌های جایگزین حبس، معافیت از هزینه‌های دادرسی و ارائه هر گونه خدمات عام‌المنفعه و خیرخواهانه به خانواده‌ها تحت حمایت کمیته امداد مورد توجه دستگاه قضایی استان بوشهر است.

7 درصد کل جمعیت استان بوشهر تحت پوشش خدمات کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در این نشست نیز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و خدمات یک سال گذشته به جامعه هدف این نهاد پرداخت و اظهار داشت: در بیشتر سر فصل‌های کاری و خدمت به قشر محروم و نیازمند، این نهاد رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده است.

بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد البرز از اجرای مصوبات ریاست جمهوری‌کمک 360 میلیارد تومانی خیرین در دهه اول محرم به کمیته امدادبسیج سازندگی قم برای مددجویان کمیته امداد مسکن می‌سازد

محمد رضا میری با بیان اینکه بیش از 45 هزار خانوار با جمعیت افزون بر 90 هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد است گفت: این آمار 7 درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی یکی از راهکار‌های حمایتی این نهاد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی‌ها مددجویان کمیته امداد کمترین پرونده قضایی به عنوان متهم و یا مجرم دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ارائه خدمات حقوقى را یکی از خدمات تاثیرگذار در توانمندسازی مددجویان دانست و بیان کرد: نگاه خیرخواهانه و دغدغه‌مندی دستگاه قضایی و کانون وکلا و پذیرش مطالبات حقوقى سبب افزایش محرومیت‌زدایی در خانواده‌های نیازمند شده است.

میری ضمن قدردانی از حمایت مطلوب دستگاه قضایی و کانون وکلا خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان آماده همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌های حمایت‌های حقوقى و قضایی از مددجویان در چارچوب قانون است تا از این طریق خدمات حقوقى به نیازمندان افزایش یابد.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فقر استانداری بوشهر فقر استانداری بوشهر خدمات کمیته امداد کمیته امداد دستگاه قضایی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد