Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نخستین نشست کمیته سیاست‌گذاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با حضور معاونان وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی، دکتر محمد حسین نیکنام، مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، دکتر بهزاد عین اللهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر اکبر فتوحی معاون تحقیقات و فناوری‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر محمدعلی صحرائیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر موسوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای نشست دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن بیان تاریخچه ای از برگزاری دوره های قبل جشنواره رازی گفت: طبق قانون اساسی کشور هیات اجرایی موظف است تا محققان برتر و نخبگان فناور تاثیر گذار را شناسایی کرده و مورد تجلیل قرار دهد و در راستای ایجاد انگیزه و شوق ادامه مسیر تمام تلاش این هست که این قدردانی به دست بالاترین مقام اجرایی کشور انجام شود.

پناهی تصریح کرد: تاکنون ۶۴۳ برگزیده حقیقی و ۳۳۲ برگزیده حقوقی در ۲۷ دوره از جشنواره رازی به جامعه علمی معرفی شده‌اند. در سال گذشته بالغ بر ۸۸۳ شرکت کننده در سه بخش کمیته اختراعات و فناوری، کمیته علوم پایه پزشکی و کمیته علوم بالینی و سلامت شرکت کرده بودند که برای نخستین بار برترین شرکت دانش بنیان انتخاب و معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره تحقیقات و فناوری رازی، شناسایی پژوهش های کاربردی، استعدادهای درخشان، معرفی مراکز تحقیقاتی موفق و دانشگاه های پیشرو در امر تحقیق و فناوری است، گفت: ساختار جشنواره خوب است ولی متناسب با شعار سال باید کمیته های تخصصی را مورد بازبینی قرار داده تا پاسخ عملی به مقوله تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی حوزه سلامت ارائه شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر دقت عمل در انتخاب داوران گفت: داوران کمیته‌های تخصصی باید با دقت و توجه ویژه‌ای انتخاب شوند تا بر اساس مقیاس و شاخص های مورد تایید به ارزیابی افراد حقیقی و حقوقی بپردازند.

وی همچنین به اعطای جوایز ارزنده به برگزیدگان تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود انتخاب جوایز اهدایی به گونه ای باشد که موجب ایجاد انگیزه در پژوهشگران برگزیده شود.

در ادامه نشست دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، با تایید صحبت های مطرح شده، به اعطای امتیازات آموزشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر جوایز نقدی ، حمایت از پژوهشگران برگزیده را میتوان به سوی اعطای امتیازهای آموزشی در جذب ، ارتقا وارزشیابی سوق داد تا ضمن افزایش انگیزه، زمینه برای ایجاد رقابت سالم را هم برقرار سازد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در برگزاری چنین جشنواره‌های علمی و تخصصی باید زمینه برای حفظ پژوهشگران، فناوران و نوآوران در کشور را فراهم کرد تا این نخبگان برای خدمت به کشور علاقه مند شوند.

سپس دکتر نیکنام با اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره جشنواره رازی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین دوره‌های برگزاری این رویداد بود، گفت: ضروری است در انتخاب داوران بر اساس شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دقت بیشتری به عمل آید. همچنین بخش دانشجو و محقق جوان از یکدیگر تفکیک شوند تا رقابت عادلانه باشد.

نیکنام افزود: جهت جلوگیری از انتخاب چندباره یک مرکز تحقیقاتی و برای ایجاد انگیزه و فرصت بروز و ظهور دیگر مراکز تحقیقاتی، برای برگزیدگان سقف دفعات شرکت در جشنواره در نظر گرفته شود.

دکتر بهزاد عین اللهی با قدردانی از تلاش های انجام شده در برگزار جشنواره رازی طی بیست و هفت سال متوالی به طرح پیشنهاداتی پرداخت و گفت: شاخص های ارزیابی برای منتخبین باید بازبینی شود تا افراد خوش نام و مورد تایید مراکز معتبر علمی بتوانند به این جایزه دست پیدا کنند. همینطور با توجه به تاکیدهای فراوان وزیر بهداشت بر پژوهش مسئله محور باید جایگاهی برای اثرگذاری پژوهش در نظر گرفته شود.

دکتر افشین زرقی با پیشنهاد اینکه معرفی فناور برتر در عرصه بین الملل و صادرات به جشنواره رازی اضافه شود، عنوان کرد: شعار سال نقشه راه برگزاری جلسه امسال را به خوبی مشخص کرده است. از سوی دیگر حضور شخص رئیس جمهور در جشنواره و اعطای هدایا به دست ایشان اتفاق ارزشمندی است که برای پژوهشگران ایجاد انگیزه می کند.

وی افزود: علاوه بر افراد، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان هم محدودیت حضور در جشنواره را داشته باشند.

دکتر اکبر فتوحی در خصوص انتخاب برگزیدگان اصلح در جشنواره رازی گفت: باید کمیته های جستجو تشکیل شود تا روند رشد افرادی که در لبه دانش فعالیت می‌کنند شناسایی شده و این افراد به عنوان برگزیدگان جشنواره سالانه تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها شایسته است که به طور کامل از جشنواره جدا شوند و در رویداد دیگری مورد تقدیر قرار گیرند.

دکتر رسول یاراحمدی نیز با اشاره به اینکه ساختار جشنواره بسیار خوب است ولی کمیته ها احتیاج به بازنگری دارند، گفت: امسال بهترین زمان برای پرداختن به مسئله دانش بنیان و اشتغال آفرین است، اگر شعاری متناسب با این مفاهیم برای جشنواره در نظر گرفته شود، پسندیده است.

وی در ادامه پیشنهادات خود، افزود: اثرپذیری تولید دانش در فرآیند جشنواره مغفول مانده است که باید در فرآیند اجرایی سال جاری برای آن جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود. همینطور ضروری است تیم داوری آموزش‌های لازم متناسب با اهداف تعیین شده جشنواره رازی و شورای سیاست‌گذاری را بگذرانند تا با یک زبان مشترک و متر و معیار یکسان ارزیابی ها را انجام دهند.

کد خبر 5569772

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جشنواره رازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی همراه اول ایرانسل طرح جهش تولید دانش بنیان موبایل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیوتکنولوژی واتس آپ ایستگاه فضایی بین المللی فناوری نانو معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نظر گرفته شود مراکز تحقیقاتی ایجاد انگیزه وزارت بهداشت جشنواره رازی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای متعددی انجام شده است.

وی افزود: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیات علمی بازنگری کرده ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیات علمی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه ها معرفی می شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته یک هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه های برتر کنکور بورسیه شدند.

زلفی‌گل عنوان کرد: افرادی که در المپیادها شرکت کرده اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها استخدام می شوند.

وی تاکید کرد که بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شده است و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمده است . با اتاق بازرگانی هم نشست هایی برگزار کردیم و تلاش می کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.

زلفی‌گل تاکید کرد: تلاش می کنیم دانشگاه فنی و حرفه ای یک ائتلاف و یا کنسرسیوم اشتغال با صنایع مختلف شکل داده و تکنسین برای آن ها تربیت بکند.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی هم با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

برخورد سریع با تخلفات کنکوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال با چند مورد از تخلفات کنکور بلافاصله برخورد شد و این تخلفات به هیات های نظارت و مرتبط خودشان معرفی شدند.

زلفی‌گل اظهار کرد: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد و بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر سال باید ۲ بار کنکور برگزار شود.

این باعث شده که اضطراب داوطلبان کاهش پیدا کند.

او گفت: در یک منطقه که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد و مردم و خانواده ها نگران نباشند.

روز پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام علوم انسانی، تجربی، ریاضی، زبان و هنر بودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است