Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شرایط نامطلوب تحویلی دولت سیزدهم، گفت: با وجود این شرایط پارسال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سود و اصل اوراق تسویه شد و در شرایطی که واردات واکسن را به اف‌ای‌تی‌اف گره زده بودند با دیپلماسی قوی واکسن وارد شد و تولید نفت افزایش یافت.

به گزارش شانا، سیدمسعود میرکاظمی امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در نشست خبری تشریح عملکرد یکساله دولت که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد گفت: دولت در شرایط مناسب و مطلوبی تحویل گرفته نشد و این موضوع  انجام کارهای اقتصادی را  با چالش‌هایی روبه‌رو کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن وضع کشور در زمان تحویل دولت سیزدهم گفت: خشکسالی تولید را کم کرد، قیمت‌های جهانی افزایش یافت، ذخایر احتیاطی کشور تا ۷۰ درصد زیر خط قرمز آمده بود و نگرانی‌هایی درباره پرداخت حقوق‌ها در زمان تحویل دولت به وجود آمده بود، همچنین سقف ۵۴ هزار میلیارد تومانی تنخواه ازسوی دولت گذشته مصرف شده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با وجود این شرایط پارسال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سود و اصل اوراق تسویه شد و در شرایطی که واردات واکسن را به اف‌ای‌تی‌اف گره زده بودند با دیپلماسی قوی واکسن وارد شد و تولید نفت افزایش یافت.

میرکاظمی اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۲۰ درصد از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد در حالی که امسال این رقم به ۴۰ درصد رسیده، زمانی که لایحه پیشنهاد شد، درخواست ما این بود که ۲۰ درصد به صندوق توسعه واریز شود، اما مقام معظم رهبری به دلایلی تدبیر کردند که ۴۰ درصد به صندوق توسعه ملی واریز شود. انتظار این بود که ۲۰ درصد از مصارف بودجه کسر شود اما  مصارف کم نشد، از این رو در قسمت‌هایی منابع دیده شده است که احتمال دارد تحقق نیابد که همین موضوع سبب شد صندوق پیشرفت راه‌اندازی نشده و کمک به صندوق مسکن با تاخیر پیش رفت.

وی گفت: زمانی که دولت سیزدهم سر کار آمد از ۸ میلیارد دلار منابع فروش نفت در خارج کشور ۶.۵ میلیارد دلار خرج شده بود و یک و نیم میلیارد مانده بود حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار نیاز برای کالاهای اساسی و ذخایر مورد نیاز بود که ذخایر ما ۳۰ درصد زیر خط قرمز قرار داشت. در ابتدای دولت برای پرداخت حقوق کارمندان مشکل داشتیم، اما با این حال از تنخواه بانک مرکزی استفاده نکردیم چون دولت قبل، سقف تنخواه که ۵۴ همت بود را مصرف کرد و این ۵۴ هزار میلیارد تومان ضریب ۸ برابری فزاینده تبدیل به نقدینگی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره درآمد ناشی از فروش گاز در کشور افزود: منابع تبصره ۱۴ از محل فروش گاز به دست می‌آید و مابه‌التفاوت آن برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌رود. در مورد بنزین و گازوئیل هم همین‌طور، اما صادرات نفت و گاز به بودجه اختصاص می‌یابد و صادرات نفتی برای تبصره ۱۴ و هدفمندسازی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد که منابع این تبصره هم صرف پرداخت یارانه نقدی، پرداخت غذای سربازان، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر مصارف می‌شود.

میرکاظمی تصریح کرد: افزایش مصرف گاز در صنایع کشور سبب افزایش درآمد هدفمندی هم می‌شود. در بخش یارانه دارو و نان هم به‌صورت ریالی پرداخت می‌شود و ارزی که بانک مرکزی برای واردات دارو می‌دهد ارز نیمایی است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه فروش نفت هزار میلیارد دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم