Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@03:10:35 GMT

۷ درسی که آدم ها یک عمر طول می کشد تا بیاموزند!

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۶۵۴۱

۷ درسی که آدم ها یک عمر طول می کشد تا بیاموزند!

۷ درس زندگی که آدم‌ها یک عمر طول می‌کشد تا بیاموزند به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ ۷ درس زندگی که آدم‌ها یک عمر طول می‌کشد تا بیاموزند عبارتند از: 

۱- انتظار برای اینکه «وقت» کاری برسد، بیهوده است!

روزی از اینجا خواهم رفت، روزی این کار بی‌ثمر و کم‌بازده را ترک خواهم کرد، روزی این ایده‌ام را پیگیری می‌کنم، وقت فراغتی اگر دست بدهد ورزش می‌کنم و هیکلم را متناسب می‌کنم، این رمان را در اولین فرصت خواهم خواند، این فیلم‌های کلاسیک را خیلی با نظم و با دقت خواهم دید، به او خواهم گفت که چقدر دوستش دارم و …

اما تجربه نشان داده است که خیلی وقت‌ها ما در واقع به انگیزه و بینش ضروری بودن پی گرفتن آنی و فوری این کارها نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین ترجیح می‌دهیم به کارهای روزمره بی‌ثمر برسیم، کارهایی که به اصطلاح آقا بالاسری برای آنها وجود دارد که انجام پیوسته آنها توسط ما را چک کند.  بنابراین هر روز همه انرژی خود را صرف آنها می‌کنیم و نزدیک غروب، تهی از انرژی و برای تجدید قوای شروع روز ملال‌آوری دیگر به خانه برمی‌گردیم.۲- زندگی گاهی جای دیگری‌ میسر می‌شود

 به جای تحمل یک تلخی بی‌پایان یک دوره سختی جان‌فرسا برای یافتن جایی متناسب‌تر با روحیات خود را به جان بخرید

۳- آنچه دیروز اتفاق افتاده ممکن است واقعا تقصیر شما نبوده باشد، اما آنچه فردا رخ می‌دهد، مستقیما مسئولیت‌اش به پای شماست۴- درس زندگی تکرار می‌شود، تا زمانی که مطمئن شوند شما واقعا آنها را آموخته‌اید

منظور اینکه، فرمول‌ها و ترفندهایی که چند بار آزموده‌اید و پاسخ نداده‌اند، بعید است در آینده پاسخگو بشوند. پس از گذشته زودتر بیاموزید و تکرارشان نکنید.

۵- اگر به خودتان عادت بدهید که مرتب کتاب بخوانید، آدم باهوش و آگاهی می‌شوید، این خیلی خوب است، اما مهارتی که خیلی از ماها در پی‌اش نیستیم خودشناسی است

 یعنی فهم کامل از همه نقاط قوت و ضعف خودمان، همه آرمان‌خواهی‌ها و همه تعلل‌ها و میل‌هایمان به بیهودگی‌ها را. در پی این خودشناسی و رک و راست شدن با خود است که می‌توانیم برنامه‌ای منطقی برای خود در زندگی بچینیم.

۶- تغییر رفتار، تنها پوزش‌خواهی واقعی در دنیاست

آدم‌ها ممکن است به هنگام اشتباه یا زمانی که به اصطلاح مچ‌شان را هنگام یک خطا می‌گیرید، ماهرانه و با ادبیات خوب از شما پوزش بخواهند، اما شما باید تغییر رفتار بعدی‌شان را در نظر بگیرید تا ببینید واقعا تجدید نظر کرده‌اند یا خیر.

۷- دوست‌ داشته شدن توسط دیگران را نسبت به عشقی که خودتان باید به خودتان روا دارید، اولویت ندهید!

بسیاری از ما هر کاری می‌کنیم تا مورد توجه قرار بگیریم، به ما احترام گذاشته شود و از ما به نیکی یاد شود، اما کمی که تجربه کسب می‌کنیم که واقعا دردسرها یا ظاهرسازی‌ها و تغییرات سبک زندگی که برای این کسب عشق و علاقه می‌کنیم، بسیار فراتر از چیزی است که باید باشد.

از یک سنی به بعد خواه ناخواه یاد می‌گیریم که خودمان را دوست داشته باشیم و به خاطر هیچ کس تلاش نکنیم که تبدیل که به شخص دیگری شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درس زندگی آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت

نایب‌قهرمان کشتی فرنگی آسیا می‌گوید که ابتدای مبارزه فینالش با حریف ژاپنی آسیب دیده اما تعصب ایرانی‌اش اجازه نداده میدان را ترک کند و تا آخرین لحظه هم برای بردن جنگیده است. - اخبار ورزشی -

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصدومیتش در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در کشتی فینال آسیب دیدم. بعد از بازگشت از مسابقات MRI دادم و تشخیص، پارگی همسترینگ بود. چند هفته باید فیزیوتراپی کنم و بعد از آن دوباره تمریناتم را شروع خواهم کرد.

وی درباره اینکه آیا این آسیب‌دیدگی در شکست 9 بر 5 او مقابل حریف ژاپنی در فینال تاثیر داشت؟ گفت: نمی‌خواهم بهانه بیاورم. به هرحال آسیب دیدم، همان ابتدای کشتی هم پایم آسیب دید اما تعصب ایرانی‌ام اجازه نداد میدان را ترک کنم و همه تلاشم را کردم که این کشتی با برد همراه شود اما نشد. تا لحظه آخر جنگیدم که با کسب مدال طلا کارم تمام شود.

رستمی در خصوص اینکه به دلیل رضایتبخش نبودن عملکردش در قهرمانی آسیا به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشده، خاطرنشان کرد: هیچ کشتی‌گیری نمی‌خواهد ببازد. من هم می‌خواستم با برد کشتی را تمام کنم اما نشد. خودم هم راضی نبودم.

دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2019 درمورد اینکه چقدر شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را برای خود قائل است، گفت: نمی‌دانم نظر کادر فنی چیست اما تلاش می‌کنم و امیدوار هستم که در ادامه مسیر بتوانم اعتماد کادر فنی را جلب کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • جیمی کرگر پس از حضور در دیوار زرد ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک: می‌خواهم بلیت فصل دورتموند را بخرم! (زیرنویس فارسی)
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • ویل آسپری: ای جی استایلز سعی کرد مرا به رفتن به WWE متقاعد کند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند تا هنر بیاموزند