Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قربانی کرم بعد از ظهر دو شنبه در نشستی خبری با تشریح فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین قم اظهار داشت: ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از سال ۱۳۹۵ در شهر قم توسط تعدادی از بسیجیان انجام شد و این خدمات در سال‌های بعد گسترده و با سازماندهی بهتری انجام شد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد بیش از ۱۵۲ نفر از زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی در شهر قم و در مصلی قدس مورد پذیرایی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی کرم عنوان داشت: با توجه به محدودیت‌های کرونا که در دو، سه سال اخیر در زمینه سفر اربعین حسینی وجود داشته است پیش بینی می‌شود امسال زائران بسیاری عازم این سفر شوند و تدارک لازم برای میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین در شهر مقدس قم صورت می‌پذیرد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم افزود: تلاش می‌شود تا از زائران اربعین حسینی که در قبل و یا بعد از سفر به عراق در شهر مقدس قم حضور پیدا می‌کنند میزبانی مطلوب و در شانی صورت گیرد و در این راستا ۱۱۴ نفر نیروی انسانی در این مجموعه ساماندهی شدند و شرح وظایفی برای آنان تعریف شده است و از سویی دیگر بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر نیز به عنوان خادم به زائران حسینی در بخش‌های مختلف خدمت رسانی می‌کنند.

ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از ۵ صفر تا ۳۰ صفر ادامه پیدا خواهد کرد

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از ۵ صفر تا ۳۰ صفر ادامه پیدا خواهد کرد و مقرر شد تا مسجد مقدس جمکران محل اصلی میزبانی از زائران اربعین حسینی باشد که شبستان امام حسن عسکری (ع) برای این امر در نظر گرفته شده است.

قربانی کرم همچنین بیان داشت: در صورت تکمیل ظرفیت مسجد مقدس جمکران برخی دیگر از اماکن همانند مصلی قدس، مدارس، مساجد و مدارس نیز برای اسکان زائران اربعین استفاده خواهد شد و در این زمینه هماهنگی لازم صورت گرفته شده است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: پیش بینی می‌شود زائران ایرانی به مدت ۲۴ ساعت و زائران خارجی به مدت سه شبانه روز در شهر مقدس قم حضور داشته باشند که برنامه ریزی لازم برای دعوت از آنان برای اسکان و پذیرایی از این عزیزان از ورودی شهر و راهنماهایی که در اطراف حرم مطهر مستقر هستند صورت گیرد.

قربانی کرم عنوان داشت: خدمات رسانی به زائران اربعین در واقع رزمایشی برای آمادگی زمان ظهور است باید فضایی ایجاد شود تا زائران کشورهای اسلامی در ایام اربعین خدمات مطلوبی دریافت کنند چرا که این امر بازتابی در کشورهای آنان نیز خواهد بود.

وی بیان داشت: اینکه مسجد مقدس جمکران برای استقرار زائران اربعین انتخاب شده دلایل زیادی داشت که یکی از دلایل آن مباحث ترافیکی و تمرکز ارائه خدمات به این عزیزان است و شهرداری قم قول داده است تا اتوبوسرانی را در مسیر حرم جمکران فعال کنند تا زائران برای تردد به حرم مطهر مشکلی نداشته باشند.

ویزیت، درمان و دارو برای زائران اربعین حسینی در قم رایگان است

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم بیان داشت: هر ساله ۳۰۰ نفر از مبلغان آقا و خانم در ایام اربعین در بین زائران بخصوص زائران پاکستانی حضور یافته و آنان را همراهی می‌کنند.

وی افزود: افراد مختلفی در زمینه‌های مختلف آمادگی خود را برای خدمت به زائران اربعین در قم اعلام کردند تا خدمات صرفاً پذیرایی نباشد و در قالب‌های مختلف باشد.

وی همچنین بیان داشت: هر ساله ویزیت، درمان و دارو برای زائران اربعین حسینی در قم رایگان است و امیدواریم این خدمات درمانی را امسال نیز داشته باشیم.

قربانی کرم همچنین از شهروندان قمی خواست تا نذورات و کمک خای خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ به نام قرارگاه مردمی اربعین استان قم واریز کنند

کد خبر 5570286

منبع: مهر

کلیدواژه: قم اربعین حسینی اربعین 1401 بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل روز خبرنگار بیرجند دولت سیزدهم مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم زائران اربعین حسینی زائران اربعین ارائه خدمات قربانی کرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند