Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان یک متخصص عفونی با تاکید بر اینکه در اکثر افراد با ایمنی سالم، بیماری آبله میمونی خفیف بوده و مرگ و میر آن بسیار کم است خاطر نشان کرد: مانند آبله، آبله میمونی در افرادی با نقص ایمنی، کودکان زیر هشت سال، مادران باردار و افرادی که اگزمای شدید دارند ممکن است شدید بروز کند.

دکتر مهدی یوسفی پور در گفت و گو با ایسنا درباره نکات ضروری آبله میمیونی گفت: عامل بیماری آبله میمون ویروس است که علاوه بر میمون ها، در موش و سنجاب های آفریقایی هم یافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از این حیوانات به عنوان غذا، ممکن است منبع مهمی برای انتقال این بیماری به انسان باشد افزود: انسان می تواند توسط حیوان از طریق گاز گرفتن یا تماس مستقیم با مایعات بدن حیوان آلوده، آلوده شود ضمن آنکه این ویروس می تواند از انسان به انسان، از طریق تماس نزدیک با ترشحات پوستی یا ترشحات دهانی و مایعات بدن (حین ارتباط جنسی) با فرد آلوده منتقل می شود.

این متخصص عفونی با اشاره به اولین مورد آبله میمونی در یک مسافر از نیجریه که در انگلیس دیده شده است اظهار کرد: بیماری آبله میمونی هم اکنون در کشورهای نیجریه، کنگو و غرب آفریقا اندمیک شده است و تا این لحظه حدود ۴۲ هزار بیمار مبتلا به آبله میمون تشخیص داده شده است ولی فقط ۱۱۴ نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند.

یوسفی پور با تاکید بر این موضوع که مرگ و میر آبله میمونی خیلی کم بوده و اصلا قابل مقایسه با کرونا نیست افزود: دور کمون بیماری ۱۰ تا ۱۴ روز و متوسط حدود ۱۰ روز است و علائم پرودرومال این بیماری شامل تورم غدد لنفاوی، درد عضلانی، خستگی، ضعف سردرد و تب قبل از ظهور بثورات است.

وی با اشاره به انواع تظاهرات پوستی مثل جوش ها و تاول در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، قفسه سینه، دست، پا، دهان و ناحیه تناسلی افزود: بثورات نیز معمولا در صورت و تنه وجود دارد اما ممکن است از سر و صورت به کف دست و کف پا هم گسترش یابد.

این متخصص عفونی با بیان اینکه ضایعات اولیه ظاهری پاپولار و سپس تاولی و پوسچولار دارند، به روش های تشخیص این بیماری اشاره کرد و گفت: سابقه تماس با فرد یا حیوان آلوده، بروز ضایعات، درگیر غدد لنفاوی در فاز پرودرمال و تست PCR از ترشحات ضایعات بیمار، در تشخیص این بیماری کمک کننده است.

یوسفی پور با تاکید بر اینکه عدم تماس با حیوانات و فرد آلوده و عدم تغذیه از گوشت حیواناتی مانند میمون، موش و سنجاب، استفاده از ماسک (جهت پیشگیری از قطرات تنفسی) و استفاده از کاندوم هنگام ارتباط جنسی درموارد مشکوک از راه پیشگیری از ابتلا به آبله میمونی است افزود: مرگ و میر ناشی از آبله یک تا سه درصد همواره بوده و بیماری آبله در بچه ها و افراد با ضعف سیستم ایمنی می تواند شدیدتر رخ دهد اما در مجموع برای افراد پرخطر مثل کادر درمان در صورت شیوع بالای ویروس در یک منطقه توصیه اکید می شود.

وی با اشاره به راه های درمان بیماری آبله میمونی نیز اشاره کرد و گفت: اکثرا بیماران، با استراحت، مصرف بیشتر مایعات و علامت درمانی خود به خود خوب می شوند و این بیماری درمان ثابت شده قطعی ندارد اما داروهای ضد ویروس در درمان گاهی استفاده می شود.

این متخصص عفونی باردیگر با تاکید بر اینکه در اکثر افراد با ایمنی سالم، بیماری آبله میمونی خفیف بوده و مرگ و میر آن بسیار کم است خاطر نشان کرد: مانند آبله، آبله میمونی در افرادی با نقص ایمنی، کودکان زیر هشت سال، مادران باردار و افرادی که اگزمای شدید دارند ممکن است شدید بروز کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی آبله میمونی دکتر متخصص عفونی بیماری آبله میمونی بیماری آبله میمون متخصص عفونی آبله میمونی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است

به گزارش "ورزش سه"، پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدارهای حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی هایی می کنند اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت