Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی جمالی روز سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده از سازمان بهداشت جهانی، شاخص اهدای خون در ایران در مقایسه با اروپا و آمریکا برابری می‌کند و در یکی دو مورد هم از آنها برتر هستیم.

جمالی اظهارداشت: در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است که ایران در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به عنوان مرجع منطقه در حوزه فعالیت‌های اهدای خون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون، وظیفه تهیه و توزیع خون را به عهده دارد و دارای فرایندهای پیچیده است که از استانداردهای سخت و به روز در دنیا تبعیت می‌کند تا خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را فراهم آورد.

جمالی اظهارداشت: سازمان انتقال خون دارای آزمایشگاه‌های پیچیده با کنترل کیفیت بالا و در حد استانداردهای کشورهای پیشرفته است.

وی افزود: در این سازمان خدماتی مانند گلبول فشرده، پلاسما، پلاکت، بانک خون بندناف، خون اشعه دیده به صورت تخصصی انجام می‌شود و دانش آن هم وجود دارد و بر این اساس خدمات ارائه می‌دهد.

بانک  HlA

مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره بانک HlA (خون سازگار) گفت: فعالیت این بانک برای انجام پیوند است که خون سازگار را شناسایی می‌کند و بر اساس آزمایش HlA که انجام می‌شود در این بانک از اهدا کننده و داوطلب آزمایش‌هایی گرفته می‌شود و در این بانک ثبت و مقایسه انجام می‌شود و بعد از آن، سازگاری پیوند انجام می‌شود.

جمالی تاکید کرد: در این بانک، روش‌های مولکولی پیشرفته داریم که با دقیق‌ترین روش‌ها این آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم همچنین زیرساخت‌های علمی در سازمان انتقال خون در این خصوص وجود دارد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها هفته دولت سازمان انتقال خون دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سازمان انتقال خون دولت مردمی هفته دولت سازمان انتقال خون دولت مردمی سازمان انتقال خون انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
خانم کیانی افزود: صبح امروز در بیمارستان لردگان اعضای پیکر علی خلیل طهماسبی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی برای اهداء به شیراز ارسال شد.
کیانی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد