Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:24:16 GMT

مسدودسازی بیش از ۵۰۰ صفحه اوباش گری و خرید و فروش سلاح

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۷۷۷۴

مسدودسازی بیش از ۵۰۰ صفحه اوباش گری و خرید و فروش سلاح

به گزارش خبرنگار مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در حاشیه دوازدهمین گردهمایی رؤسای پلیس فتا سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش راه‌های ارتباطی پلیس فتا با مردم مورد بررسی قرار گرفت، مردم می‌توانند هم از طریق مرکز ارتباطات پلیس فتا (call center) و هم از طریق چت آنلاین با پلیس فتا در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه تلفنی که مشکلی نبود اما در نحوه ارتباط‌گیری از طریق چت آنلاین مشکلاتی وجود داشت که در این همایش در این همایش راهکارهایی برای ارتباط گیری و آسان سازی این مورد مطرح شد.

بررسی روش‌های کاهش زمان رفع مسدودی

رئیس پلیس سایبری کشور بیان کرد: بحث دیگری که در این همایش مد نظرمان هست بحث مسدودسازی حساب‌هایی است که در مورد آنها شکایت وجود دارد؛ زمانی که پرونده کلاهبرداری نزد پلیس فتا تشکیل می‌شود پلیس آن حساب را مسدود می‌کند و بعد از ارائه ادله لازم این حساب از مسدود بودن خارج می‌شود که فرآیند رفع مسدودیت کمی طولانی بود و برخی از افراد دچار مشکل می‌شدند، در این همایش بررسی کردیم از چه طریق می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.

سردار مجید با اشاره به تخلفاتی که در سایت‌های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم پیش می‌آید، بیان کرد: جلسات بسیاری با این سایت‌ها برگزار کرده ایم و به مدیرانشان اعلام کردیم در این حوزه با احدی تعارف نداریم، تراکنش در حوزه بانکداری که مربوط به این سایت‌ها می‌شود بالا است و باید این سایت‌ها نظارت بر احراز هویت افراد داشته باشند.

جرایم با موضوع امنیت ملی، تحت رصد افسران پلیس

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه سایبری، پلیس فتا با آن درگیر است، گفت: موضوعاتی که ما در فضای مجازی با آنها در ارتباط هستیم مواردی از قبیل کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک حیثیت، مزاحمت اینترنتی است. همچنین جرایمی که در ارتباط با موضوع امنیت عمومی هستند مانند فروش سلاح و مهمات در فضای سایبر هم مورد رصد افسران پلیس است.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: در ارتباط با تأمین امنیت فضای سایبر در حوزه سلاح و مهمات بالغ بر ۲۶۰ صفحه و در حوزه اراذل و اوباش بالغ بر ۲۴۱ صفحه را شناسایی، مسدود و پاکسازی کرده‌ایم.

به گفته سردار مجید برداشت‌های اینترنتی و همچنین کلاهبرداری‌های غیرمجازی از مهم‌ترین جرایمی است که افسران پلیس فتا با آن درگیر هستند.

پیامک‌هایی با لینک‌های آلوده!

وی با بیان اینکه پلیس فتا اقدامات بسیار وسیعی بعد از پیاده سازی رمز دوم پویا در کشور انجام داده است و دست مجرمان در این زمینه تقریباً بسته شده است، گفت: در یک ساله اخیر شاهد انتشار و استمرار یکسری از جرایم در حوزه داخل کشور و اپراتورها هستیم به صورت اینکه پیامک‌هایی حاوی لینک‌های آلوده برای افراد پیامک می‌شود و با باز کردن آن لینک‌ها تلفن همراه آن افراد را آلوده می‌کنند.

رئیس پلیس سایبر در پایان گفت: در واقع مدیریت تلفن همراه این افراد در اختیار هکر قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند به مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و اهداف مجرمانه خود را دنبال کند، در این رابطه بررسی زیاد انجام دادیم و با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورها جلسات بسیاری برگزار کردیم که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

کد خبر 5569603 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید مجیدی پلیس فتا اراذل و اوباش اسلحه غیرمجاز جرایم سایبری شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آلودگی هوا مترو زورگیری شهر تهران پلیس راهور سازمان محیط زیست شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خانواده سازمان نوسازی شهر تهران رئیس پلیس پلیس فتا سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات