Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه ایران در شاخص اهدای خون در حد کشور‌های توسعه یافته است از افتتاح ۶ مرکز اهدا در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی جمالی افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده از سازمان بهداشت جهانی، شاخص اهدای خون در ایران در مقایسه با اروپا و آمریکا برابری می‌کند و در یکی دو مورد هم از آن‌ها برتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمالی اظهارداشت: در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است که ایران در بین کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی به عنوان مرجع منطقه در حوزه فعالیت‌های اهدای خون قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون، وظیفه تهیه و توزیع خون را به عهده دارد و دارای فرایند‌های پیچیده است که از استاندارد‌های سخت و به روز در دنیا تبعیت می‌کند تا خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را فراهم آورد.

جمالی اظهارداشت: سازمان انتقال خون دارای آزمایشگاه‌های پیچیده با کنترل کیفیت بالا و در حد استاندارد‌های کشور‌های پیشرفته است.

وی افزود: در این سازمان خدماتی مانند گلبول فشرده، پلاسما، پلاکت، بانک خون بندناف، خون اشعه دیده به صورت تخصصی انجام می‌شود و دانش آن هم وجود دارد و بر این اساس خدمات ارائه می‌دهد.


بانک HlA


مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره بانک HlA (خون سازگار) گفت: فعالیت این بانک برای انجام پیوند است که خون سازگار را شناسایی می‌کند و بر اساس آزمایش HlA که انجام می‌شود در این بانک از اهدا کننده و داوطلب آزمایش‌هایی گرفته می‌شود و در این بانک ثبت و مقایسه انجام می‌شود و بعد از آن، سازگاری پیوند انجام می‌شود.

جمالی تاکید کرد: در این بانک، روش‌های مولکولی پیشرفته داریم که با دقیق‌ترین روش‌ها این آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم همچنین زیرساخت‌های علمی در سازمان انتقال خون در این خصوص وجود دارد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاخص اهدای خون توسعه هفته دولت سازمان انتقال خون انجام می شود اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد،سیدعلی احمدزاده، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اسفند_ در بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از بیمارستان شهدای نفت گچساران، اظهار کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت گچساران در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود.

غلامرضا کمالی،مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران نیز در جریان این بازدید گفت: عملیات ساخت این بیمارستان در سال ۱۳۸۷ در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی از جمله کلینیک‌های تخصصی، بخش‌های بستری، اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی احداث این طرح در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع به زمین خورد، افزود: مدت زمان اجرای این طرح سه سال پیش‌بینی شد، اما با گذر زمان و به‌دلیل بعضی مشکلات به اتمام نرسید و بیمارستان فعلی نفت در شأن کارکنان این شرکت و مردم گچساران نیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت سرویس‌گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و به جهت رفع مشکل مراجعه‌کنندگان اقدامات خوبی انجام شده است، امید می رود هرچه زودتر این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749224

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد