Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور سابق آمریکا در تلاش است مانع افشای اطلاعات از اسناد محرمانه یافت شده از خانه اش توسط اف بی آی شود.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از یک دادگاه فدرال خواست تا به طور موقت اف بی آی را از بررسی موارد محرمانه‌ای که در روزهای گذشته از خانه اش در فلوریدا کشف و ضبط شده اند منع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درخواست ترامپ که در دادگاه فدرال در وست پالم بیچ فلوریدا ارائه شد از وزارت دادگستری خواسته تا رسید اموال دقیقی را که ماموران و بازرسان اف بی‌ای از خانه رییس جمهور سابق آمریکا جمع آوری کرده اند ارائه دهد.

در درخواست ترامپ که به صورت مکتوب به دادگاه فدرال ارائه شده آمده است: نمی‌توان اجازه داد که سیاست بر اجرای عدالت تاثیرگذار باشد. نیروی اجرای قانون سپری است که از آمریکایی‌ها محافظت می‌کند. نمی‌توان آن را به عنوان سلاحی برای اهداف سیاسی خود به کار برد.

پس از ثبت این درخواست ترامپ وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دادستان‌ها پاسخ خود را در روزهای آینده در دادگاه ثبت خواهند کرد. آنتونی کولی، سخنگوی وزارت دادگستری در این باره گفت: حکم بازرسی ۸ آگوست در مار-آ-لاگو توسط یک دادگاه فدرال پس از جمع آوری دلایل کافی برای این امر مورد تایید قرار گرفت.

گفته می‌شود مقامات قضایی آمریکا در حال بررسی جوانب مختلف انتشار یک نسخه ویرایش شده از مجوز ورود بازرسان اف بی آی به خانه شخصی ترامپ هستند.

وزارت دادگستری، اما هفته گذشته با انتشار این سند مخالفت کرد چراکه معتقد است این کار می‌تواند نقشه راه تحقیقات را فاش کند احتمالاً همکاری شاهدان را در ادامه تحقیقات کاهش دهد.

گفته می‌شود وزارت دادگستری آمریکا تا ظهر پنجشنبه فرصت دارد تا نسخه‌ای ویرایش شده از مجوز ورود بازرسان اف بی آی به خانه شخصی ترامپ را منتشر کند درغیر این صورت شکایت دونالد ترامپ از مراجع قضایی به جریان خواهد افتاد.

نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی مفصل به نقل از افراد متعدد و آگاه خبر داد که ماموران اف بی آی در بازرسی اخیر خود از خانه ترامپ در مار-آ-لاگو بیش از ۳۰۰ سند محرمانه را ثبت و ضبط کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت دونالد ترامپ اسناد محرمانه وزارت دادگستری آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت دادگستری دادگاه فدرال اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین، صبح دیروز بی‌بی‌سی مدعی شد به اسناد فوق‌محرمانه‌ای درباره خانم نیکا شاکرمی دست پیدا کرده است؛ این شبکه در ابتدا اعلام نکرده بود که اسناد باسازی شده است و خبر منتشره به نحوی بود که گویا خودِ اسناد را در معرض دید عموم قرار داده است! اسنادی که با ادعاهای پرطمطراقی مثل «اختصاصی» و «فوق‌محرمانه»! منتشر می‌شد.

از همان ابتدای انتشار این اسناد، کاربران بسیاری با کمی بررسی آنها، به بی‌بی‌سی یادآوری کردند که حتی فونت نوشته‌های این سند هم کاملاً آشکارا ساختگی و غیرواقعی است و با فونتهایی که در ایران و در مکاتبات استفاده می‌شود تفاوت دارد.

بدون تاریخ و بدون شماره بودن سندی، آنهم فوق‌محرمانه، یکی دیگر از نشانه‌های جعلی بودن این اسناد بود. ضمن اینکه بی‌بی‌سی تلاش بسیاری کرده بود تا از طریق فوتوشاپ، برخی خط‌های این سند ادعایی را کم‌رنگ کند که مثلاً موضوع اسکن‌بودن آنها را تداعی کند، اما حتی همین فوتوشاپهای مبتدی هم از دید کاربران دور نماند.

پس از چند ساعت تمسخر این اسناد توسط تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، بی‌بی‌سی نهایتاً نوشت که اسناد را خودش بازسازی کرده است!

و البته این نکته باز هم با تمسخر مضاعف روبرو شد؛ چه آنکه همچنانکه بسیاری نوشته‌اند، اگر قرار باشد چنین ادعایی را باور کنیم، به نحو بسیار ساده‌ای هر کسی می‌تواند اسنادی را با فوتوشاپ، و البته حرفه‌ای‌تر از بی‌بی‌سی، جعل کند و بگوید که برای حفظ امنیت افرادی که اسناد را به دستش رسانده‌اند آنها را بازسازی کرده است!

کد خبر 848576 منبع: تسنیم برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه