Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم کشتی آزاد جوانان به حساسیت رقابت‌های جهانی امسال اشاره کرد و گفت: فقر تجربه بین‌المللی و کمتر میدان دیدن نفرات باعث شد تا برخی کشتی‌گیران جوان در رقابت‌های جهانی نتوانند مدالی کسب کنند یا نتیجه لازم را بگیرند.

به گزارش ایران اکونومیست، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۴ تا ۲۶ مردادماه در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تیم کشتی آزاد کشورمان، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مدال طلا کسب کردند. آرمین حبیب‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، عارف رنجبری در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در رده‌بندی تیمی، ایران با ۱۵۹ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت، آمریکا با ۱۳۲ امتیاز دوم شد و تیم هند با ۱۱۲ امتیاز سوم شد.

داود رخش‌خورشید روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست اظهار کرد: به طور قطع سال گذشته تیم ایران توانست با توجه به حساسیت و نیز با حضور روسیه و آمریکا جایگاه نخست را بدست آورد. امسال نیز در نبود روس‌ها، تیم‌های دیگر در تلاش بودند که با توان کامل در مقابل آزادکاران ایران کشتی بگیرند چرا که این کشورها با توجه به جایگاه کشتی ایران، حساب ویژه‌ای باز کرده بودند و با تمام توان مقابل نمایندگان کشورمان حضور پیدا می‌کردند. تنها مشکلی که برای تیم ایران وجود داشت مربوط به کمتر میدان دیده شدن نفرات در تورنمنت‌های بین‌المللی بود.  

وی بیان کرد: پیش از رقابت‌های جهانی حضور در ۲ تورنمنت خارجی بسیار به تجربه تیم کمک می‌کرد چرا که برخی از نفرات تجربه بین‌المللی کمی داشتند. اگر در رقابت‌های جهانی پنج وزن دوم ابتدا رقابت خود را آغاز می‌کردند به طور قطع کم‌تجربگی پنج وزن نخست تقویت می‌شد و مطمئنا این نفرات می‌توانستند رقبای آمریکایی خود را شکست دهند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه نبود روس‌ها در رقابت‌های جهانی دیده نشد گفت: کشورهای جمهوری آذربایجان، هند، گرجستان و نیز تک وزن‌های ازبک و ژاپنی در این رقابت‌ها عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند. به طور مثال در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی‌گیر ازبکستان توانست مدال طلا را بدست آورد، جمهوری آذربایجان با هفت کشتی‌گیر و سه فینالیست و نیز ۲ ستاره ژاپنی به فینال این رقابت‌ها رسیدند، که همه این موارد نشان از آن داشت که این کشورها در رده پایه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

رخش‌خورشید اضافه کرد: آمریکا در رده نوجوان توانست مقام قهرمانی را بدست آورد و ما توانستیم در رده جوانان توان و قدرت خود را دوباره نشان دهیم و به قهرمانی برسیم. اگر همین نفرات تجربه لازم را بدست آورند به طور قطع در رده بزرگسالان قهرمان دنیا خواهند شد. باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به هزینه‌های سنگین و حمایت فدراسیون ما نیز مزد زحمت آنان را با قهرمانی دادیم.

وی به سطح بالای تمرینات بدنسازی کشتی‌گیران آمریکایی در رقابت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: کشتی‌گیران این کشور از نظر فنی در سطح بالایی نبودند اما از حیث بدنسازی و آمادگی ورزشکاران از تمام تیم‌ها بالاتر بودند ولی ما نیز با آمادگی بدنی توانستیم مقابل این کشتی‌گیران رقابت خوبی را داشته باشیم و در چهار رقابت پیروز و در سه رقابت نیز متحمل شکست شدیم. کشتی معصومی و فیروزپور مقابل حریفان آمریکایی بسیار جذاب برگزار شد و معصومی توانست در کمتر از ۲ دقیقه ۱۲ بر صفر و فیروزپور نیز با تجربه بالا بدون دادن یک پوئن ۱۰ بر صفر به برتری برسد. سال گذشته ایران در حالی با ۷ مدال به قهرمانی رسید که امسال کشتی‌گیران جوان با رنگ بهتر ۸ مدال را از آوردگاه جهانی کسب کردند.

وی در خصوص اینکه علت کسب نتیجه لازم در اوزان سبک وزن در آوردگاه جهانی به چه دلیلی بود گفت: تیم‌های ایران همیشه از اوزان ۷۹ به بعد عملکرد خوبی را بدست می‌آورند. باید به این نکته اشاره کرد که در رقابت‌های جهانی کم تجربگی عامل شکست کشتی‌گیران شد در اوزان ۵۷، ۶۱ و ۷۰ نیز تا لحظه آخر نیز پیش بودند ولی توانستند ۲مدال برنز و یک نقره را بدست آورند. امیدواریم ۴۰ تا ۵۰ درصد این جوانان در آینده نزدیک به تیم ملی ملحق شده تا بتوانند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عضو تیم ملی شوند. باید به این نفرات باور داشت و به آنان نیز میدان داد تا بتوان شاهد موفقیت‌های بیشتری بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری آذربایجان ، پاریس ، تیم ملی کشتی آزاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان پاریس تیم ملی کشتی آزاد رقابت های جهانی کشتی گیران کشتی آزاد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز پنجشنبه، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و سه بوکسور کشورمان به میدان رفتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این، جان پائول از فیلیپین را شکست داده با گانبولد از مغلوستان بالای رینگ رفت و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که ابتدا ویمارشانا از سریلانکا را مغلوب کرده با مادامینوف ازبکستانی رقابت کرد و با قبول شکست، از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که در مرحله قبلی، کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کرد با آکالیکوف از قزاقستان روبه‌رو شد و با قبول شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

فردا جمعه مبارزات نیمه‌نهایی آغاز می‌شود، که سه نماینده تیم جوانان ایران با هدایت رضا مهدی‌پور به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی با اسرویلوف از ازبکستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی با راتهیل از هند مبارزه خواهند کرد.

کد خبر 6095238

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو