Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری با گلایه از سازمان برنامه و بودجه در عدم اجرای دستور رییس‌جمهور برای تخصیص بودجه رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، گفت: سازمان راهداری متولی پایانه‌های مرزی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایران اکونومیست، داریوش امانی در اولین نشست تخصصی روسای پلیس راهور با مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و بحث ما ایمنی و خدمت رسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این که روند تصادفات جاده ای کاهشی شده که اگر مراقبت نکنیم افزایشی می شود، افزود: خرابی آسفالت، روسنایی، نیوجرسی از جمله ایراداتی است که پلیس را نسبت به آنها به وزارت راه و شهرسازی گلایه دارند. از 221 هزار کیلومتر راه 34 هزار راه اصلی و شریانی است و 90 درصد بار ترافیکی روی این جاده هاست.

وی تصریح کرد: برای نگهداری راه ها باید سالانه 4 تا 6 درصد ارزش جاده ها هزینه شود؛ سال گذشته که تورم را نداشتیم با توجه به ارزش راه ها 3000 هزار میلیارد تومان به عدد 168  هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه ها رسیدیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این عدد بالا بود کمیسیون عمران مجلس به ما اعلام کرد بدبینانه ترین رقم را اعلام کنید که با حذف راه های روستایی، فرعی و... به عدد 4000 میلیارد تومان رسیدیم.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افزایش 120 درصدی بودجه سازمان راهداری و جاده ای طی سال گذشته گفت: این عدد حدود 14 هزار میلیارد تومان بود که 2 هزار میلیارد تومان به نگهداری راه های اختصاص یافت.

افزایش نجومی هزینه روکش آسفالت 

امانی بیان کرد: سال 95 روکش آسفالت را کیلومتری 160 میلیون تومان انجام می دادیم که امروز به 2 میلیارد تومان رسیده ایم، اضافه کرد: اگر برای جاده ها درآمد پایدار نداشته باشیم. اخیرا نرخ عوارض آزادراه‌ها افزایش یافت که بلافاصله تعلیق شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 500 نقطه حادثه خیز در جاده‌های  کشور رفع شده است اظهار کرد: این اقدام در تفاهم با پلیس انجام شده است.  برای رفع هر نقطه حادثه خیز 5 میلیارد تومان پول نیاز است. یعنی برای رفع نقاط حادثه 5000 میلیارد تومان نیاز است که با وجود دستور رییس جمهوری برای تأمین این منابع، هنوز سازمان برنامه و بودجه با گذشت 5 ماه اقدامی درباره آن انجام نداده است.

سهمیه قیر رایگان وزارت راه را تحویل نمی‌دهند 

وی درباره قیر رایگان نیز گفت: 5 ماه است که پیگیر تحویل این قیر هستیم اما هنوز قیری تحویل سازمان راهداری نشده است. گرفتاری های جاده ای زیاد است و باید به این نکته توجه شود.

وی همچنین با بیان این که باید از محل جرایم رانندگی 1600 میلیارد تومان به راهداری پرداخت می شد، افزود: پرداخت 300 میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی تصویب شد، اما تا امروز 50 میلیارد تومان به راهداری پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این که بعد از بحران آب، حتما دچار بحران جاده می شویم اگر برای آن چاره اندیشی نکنیم، اظهار کرد: در زمان حاضر حدود 30 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه راهداری داریم و در عین حال 25 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی 515 میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای، گفت: در دولت سیزدهم ترانزیت جاده ای 100 درصد افزایش یافته است.

امانی با بیان اینکه فرسودگی ناوگان باری را در کشور داریم، افزود: از سوی دیگر لاستیک، روغن، قطعات و... قیمت ثابتی ندارد و تورم در این بخش اذیت کننده بوده است.

وی با اشاره به اجرای قانون واردات کامیون با عمر زیر 3 سال، اضافه کرد: منشأ ارز خارج، گواهی استاندارد، محیط زیست، خدمات پس از فروش و گواهی اسقاط پنج شرط برای واردات کامیون است.

وی با یادآوری اینکه حدود 27 هزار کامیون به روز تاکنون ثبت سفارش شده است، بیان کرد: از این تعداد 17 هزار دستگاه وارد گمرک شده است. 10600 دستگاه ترخیص و 4560 دستگاه نیز شماره گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان میلیارد تومان سازمان راهداری حادثه خیز جاده ها جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود