Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@11:59:43 GMT

اعلام قيمت بليت اتوبوس اربعين تا پايان هفته

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۰۷۰

خبرگزاری آریا-قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین تا پایان هفته اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اکنون 8 هزار دستگاه اتوبوس که مربوط به ناوگان خصوصی است که تدارک دیده شده و آماده خدمت‌رسانی به زائرین است که با نزدیک شدن به ایام اربعین و برطبق مصوبه ستاد اربعین کشور، قیمت بلیت آن را اعلام خواهیم کرد، اما برای ایجاد عدالت هیچ اتوبوس قراردادی و دربستی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای داریوش امانی گفت: ظرفیت 5-4 هزار دستگاه اتوبوس در بخش دولتی را داریم که در حال رایزنی هستیم تا در آن ایام و به‌ویژه زمان برگشت زائرین از این ظرفیت استفاده کنیم، اما هنوز قطعی نشده است و از آنجایی که امسال افزایش تعداد زائران را خواهیم داشت، در حال رایزنی هستیم که از سایر ناوگان‌های دیگر استفاده کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه از ابتدای سال، ستاد اربعین در وزارت راه و شهرسازی فعال است، بیان کرد: از ابتدای سال مذاکره‌های را با انجمن‌های صنفی بخش مسافری داشته‌ایم تا هم هزینه‌ها و دغدغه‌های رانندگان این ناوگان را تامین کنیم و از سوی دیگر، سفر ارزانی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.
امانی با اشاره به هم‌زمانی اربعین با پیک سفر‌های داخلی در شهریور، تاکید کرد: تلاش ما این است که بیشترین ظرفیت خود را برای اربعین بگذاریم و در کنار آن ظرفیتی را برای داخل کشور قرار بدهیم که با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و پایان تابستان، حتماً سفر‌هایی به دیگر مناطق کشور را نیز داریم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان راهداری برای بهبود وضعیت جاده‌های منتهی به مرز، گفت: ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به مرز، خط‌کشی، علامت‌گذاری، قراردادن نیوجرسی، رفع نقاط پر حادثه و روکش آسفالت از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته و این اقدامات در حال انجام است که نزدیک به 1000 هزار میلیارد تومان از اعتبارات سازمانی برای پایانه‌های مرزی و جاده‌ها اختصاص داده شده است.
امانی آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی را تشریح کرد و افزود: همان‌طور که می‌دانید امسال چند پایانه مرزی اضافه شده است؛ پایانه‌های مرزی ریندان و میرجاوه برای زائران خارجی و مرز تمرچین و باشماق برای شمال غرب کشور در نظر گرفته شده است که البته ظرفیت پذیرش مسافر در آن‌ها روزانه 2 هزار نفر است که تلاش می‌کنیم که این دو پایانه را بهبود ببخشیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت: سامانه 141 سازمان راهداری آماده پاسخگویی به شکایات است و نظارت کاملی خواهیم داشت تا مبادا کسی بلیت این اتوبوس‌ها را به قیمت بالاتر بفروشد. بلیت‌های ما روز فروش است و به‌هیچ‌عنوان موضوع دربستی و قراردادی را نخواهیم داشت. این اقدام، قدرت نظارت ما برای کنترل قیمت را بالاتر می‌برد.
آقای امانی در پاسخ به سوالی درباره دو بانده شدن جاده منتهی به مرز مهران بیان کرد: بخشی از این کار انجام شده، اما، چون مسیر کوهستانی است فرآیند پیچیده‌ای دارد، البته باید تاکید کنم آن گره‌های ترافیکی که باعث می‌شد زائران ساعت‌ها در ترافیک بمانند، برطرف شده و پلی که در آن منطقه است، تعریض شد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: بیمه مسافر در قیمت بلیت لحاظ شده است.
امانی در پایان درباره عوارض آزادراهی که مدتی قبل گران و سپس ملغی شد، گفت: تا بعد از اربعین، عوارض آزادراهی هیچ تغییری نخواهد داشت؛ همچنین قرار شده است که کارشناسی مجددی انجام شده و قیمت‌ها اعلام رسمی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلیت اتوبوس رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین