Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تشکیل بانک اطلاعات مجرمان در دست پیگیری است و تاکنون ۲۱۰۰ نفر که بخش عمده سرقت ها را انجام داده اند در این زمینه شناسایی شده اند که اگر این افراد کنترل شوند، اقدام بسیار اثرگذاری در کاهش وقوع سرقت خواهد بود.

سید مهدی قویدل در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱با اشاره به این مطلب که جرم سرقت اولویت اول کشور و استان است، افزود: به همین منظور قرارگاه مبارزه با سرقت در استانداری ها، ستادهای فرماندهی انتظامی و دادگستری های کشور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ثبت شده در سامانه CMS  دادگستری کل استان کرمان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان پرونده های مربوط به سرقت در مجموع دو درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: بیشترین آمار پرونده های ثبت شده در سامانه CMS  مربوط به سرقت در بازه زمانی چهارماه سال جاری مربوط به شهر کرمان با سه هزار و ۳۴۸ پرونده (معادل ۳۵ درصد سرقت ها) بوده است.

قویدل تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰۵۱ متهم به سرقت با بیش از دو فقره سابقه در زندان هستند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر زندانیان سرقت سه هزار و ۴۳۶ نفر هستند، تاکید کرد: ۲۰.۶ درصد زندانیان در استان کرمان مربوط به جرم سرقت هستند و ۷.۴ درصد از مددجویان زندانها با اتهام سرقت نیز از اتباع بیگانه به شمار می روند.

 وی افزایش مراقبت های پس از خروج محکومان سرقت، شناسایی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، تاکید بر اجرای دستورالعمل پیشگیری از سرقت و توجه به موضوع روشنایی معابر را از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از سرقت دانست و تاکید کرد:  در قرارگاه پیشگیری از سرقت مصمم هستیم دستگاه های متولی امر پیشگیری از وقوع سرقت، اقدامات و وظایف خود را به درستی اجرایی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: وجود کارگاه های ضایعاتی، اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز و معتادان متجاهر از ارکان وقوع سرقت هستند و امیدواریم با همکاری سازمان های مربوطه در راستای ساماندهی این حوزه ها اقدام کنیم.

قویدل با اشاره به این مطلب که سرقت اماکن از سرقت های مهم استان بوده است که مقرر شد دستگاه ها و ادارات در این زمینه توجه لازم را داشته باشند، اظهار کرد: کنترل فضای مجازی برای پیشگیری از سرقت ها و کلاهبرداری ها در فضای مجازی نیز با همکاری پلیس اگاهی استان در دست انجام است.

وی بر شدت عمل درباره افراد سابقه دار در حوزه سرقت نیز تاکید کرد و ادامه داد: وظیفه هر یک از دستگاه ها در پیشگیری از وقوع سرقت مشخص و اعلام شده است و با پپیگیری سازمان بازرسی تلاش می شود که با اجرای این مصوبات، گام های بلندی در مسیر پیشگیری از سرقت برداشته شود.

وی یادآور شد: مصمم هستیم وظایف دستگاهها و ادارات اجرایی در پیشگیری از سرقت که برابر مصوبه شورای امنیت کشور به آنها ابلاغ شده را پیگیری نماییم تا همه دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند.

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پایش تصویری از سوی شهرداری در مناسبت های مختلف تاکنون هزینه شده است.

سعید شعرباف تاکید کرد: توسعه سامانه پایش تصویری نیاز به تامین اعتبارات استانی دارد و این موضوع در مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این مطلب که ۷۰۰ دوربین نظارتی و پلاک خوان باید در شهر کرمان نصب شود، تاکید کرد: زیرساخت فیبر نوری برای توسعه سیستم های پایش تصویری در کرمان فراهم است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: هر ساله روند وقوع سرقت ها افزایش دارد و از ۱۷ هزار مورد در سال گذشته به ۲۱ هزار در سال جاری افزایش یافته است.

سرهنگ یدالله حسن پور بر عملیاتی بودن رویکرد کارگروه های پیشگیری از سرقت تاکید کرد و ادامه داد: وقوع جرم به ویژه سرقت عادی شده است و عادی انگاری وقوع سرقت بستر خطرناکی را در جامعه ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان سارقان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پیشگیری از سرقت وقوع سرقت دستگاه ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد