Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:05:20 GMT

سرانه فضای آموزشی پایتخت کمتر از میانگین کشوری

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۴۶۴

سرانه فضای آموزشی پایتخت کمتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در صحن امروز شورای شهر تهران درباره کسب ۹ مدال طلا و یک مدال نقره توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی اظهارداشت: از این تعداد هشت مدال طلا و یک مدال نقره به دانش آموزان شهر تهران اختصاص دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به وجود ۵۰ هزار واحد آموزشی در پایتخت، گفت: یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آموزش و پرورش تهران را اداره می کنند اما وضعیت فضای آموزشی در پایتخت چندان مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که با همکاری مدیریت شهری فضای آموزشی شهر را بهبود ببخشیم، تصریح کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع و در تهران ۴.۲ متر مربع است. تهران از استان های آخر در فرسودگی مدارس است که نشان می دهد ما نیازمند توجه ویژه به فضاهای آموزشی در تهران هستیم.

کریمیان با اعلام اینکه تراکم دانش آموزی در کلاس های درس از هشت تا ۱۰ نفر بیش از میانگین کشوری است، یادآور شد: این موضوع کار دانش آموزان و معلمان را سخت تر می‌کند و باعث کاهش کیفیت آموزش می شود.

وی با تأکید بر اینکه خیرین چندان مشتاق به کمک برای ساخت مدرسه در تهران نیستند، اظهار کرد: خیرین به سمت استان های محروم می روند چراکه اگر بتوانند در تهران یک مدرسه بسازند با همان مبلغ می توانند سه یا چهار مدرسه در دیگر شهرها بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: عدم وجود زمین برای ایجاد فضای آموزشی یکی از مشکلات ما به شمار می رود. برج هایی که در آینده در اختیار زوج های جوان در منطقه ۲۲ قرار می گیرد می تواند مشکل جدی برای تأمین فضای آموزشی ایجاد کند.

وی با اعلام اینکه قدمت مدارس کاشی آبی در تهران بسیار بالاست، یادآور شد: این مدارس از محل درآمدهای شهرداری ساخته شده و آموزش و پرورش متصرف است اما سندی در اختیار ندارد و وقتی به دنبال خیرین می رویم اعلام می کنند که اگر این مالکیت وجود داشته باشد وارد مشارکت خواهند شد. اسناد مالکیت در اختیار شهرداری است و تقاضا می کنیم که اسناد برای بهره برداری به آموزش و پرورش منتقل شود تا موانع نوسازی را برطرف کنیم.

کریمیان تأکید کرد: شهردار تهران نگاه فاخر و قابل احترامی به آموزش و پرورش دارد؛ انتظار ما این است که شورای اسلامی شهر تهران در کنار شهردار تسهیل گری را ایجاد کند تا نگاه شهردار را برای توسعه فضای آموزشی تهران عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران از وجود ۸۶ واحد آموزشی کاشی آبی در پایتخت خبر داد و گفت: تقاضا می کنیم که اسناد به دولت جمهوری اسلامی و به عنوان بهره بردار به آموزش و پرورش منتقل شود تا بتوان نوسازی مدارس را انجام داد.

وی با بیان اینکه سه درصد عوارض پیش بینی شده از سوی شهرداری برای مدارس بسیار مثبت و اثرگذار است، تصریح کرد: آموزش و پرورش در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز سهم دارد که درخواست داریم شورای اسلامی شهر برای دریافت این سهم به ما کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»