Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: تیم حقوقی دونالد ترامپ با اقامه دعوی از قاضی فدرال آمریکا خواسته است با تعیین «وکیل ثالث » و مستقل، درمورد اقدام اف.بی.آی و اسنادی که از محل اقامت ترامپ در فلوریدا ضبط شده نظارت کند و تا پایان این نظارت، دستگاه قضایی آمریکا روند تحقیق برروی این اسناد را متوقف سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش بررسی این پرونده هم اکنون به قاضی «ایلین کانون» (Aileen Cannon)، که در سال ۲۰۲۰ توسط خود دونالد ترامپ منصوب گردید، سپرده شده و تیم حقوقی ترامپ بر حقوق  قانونی موکل خود تاکید می ورزد که به اعتقاد آنها درجریان یورش اف.بی.آی به محل اقامت وی در فلوریدا نقض شده است.

به گزارش این رسانه، وکلای ترامپ در دعوی خود علیه پلیس فدرال آمریکا همچنین این موضوع را عنوان کرده اند که اقدام وزارت دادگستری و اف.بی.آی در یورش به محل اقامت وی در مارالوگا در واقع علیه ترامپ و خدشه وارد ساختن بر سابقه سیاسی وی بوده است.

۳۰۰ سند محرمانه در مارالوگا

درحالی تیم حقوقی ترامپ در این باره علیه اف بی آی شکایت کرده که براساس گزارش نشریه آمریکایی نیویورک تایمز، رئیس جمهوری سابق ۳۰۰ سند محرمانه در مارالوگا نگاه داشته بود.

تارنمای خبری نیویورک تایمز دراین باره نوشت: آرشیو ملی آمریکا اعلام کرد که در ماه ژانویه گذشته در نخستین دسته از مدارک بدست آمده از اقامتگاه ترامپ، بیش از ۱۵۰ سند «حساس» را که دونالد ترامپ هنگام ترک کاخ سفید آنها را با خود برده بود بدست آورده و فوق محرمانه بودن این اسناد  در آنزمان به حدی بود که دستگاه قضایی را به بررسی بیشتر از محل اقامت ترامپ  در مارالوگا وا داشت.

به گزارش این روزنامه، در مجموع بیش از ۳۰۰ سند محرمانه  از زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک کرد بدست آمده ، نخستین  دسته از این اسناد در ماه ژانویه به آرشیو ملی آمریکا عودت داده شده و مابقی توسط مشاوران ترامپ به دستگاه قضایی و کشف ضبط دیگر در جریان تحقیقات اف.بی.آی در ماه جاری بوده است.

اف.بی.آی هشتم ماه اوت گذشته برابر با ۱۷ مرداد ماه برای کشف و ضبط اسناد محرمانه ای که ترامپ هنگام ترک کاخ سفید آنها را به مارالوگا واقع در فلوریدا منتقل ساخت، یورش برد، ترامپ که با جرم نگاه داشتن اسناد محرمانه کشوری مواجه است که در صورت اثبات به نقض «قانون جاسوسی»  که پیشینه آن به جنگ اول جهانی باز می گردد،  ممکن است حداقل با ۱۰ سال زندان مواجه شود.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلوریدا دستگاه قضایی اف بی آی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فلوریدا دستگاه قضایی ایالات متحده آمریکا فلوریدا دستگاه قضایی اف بی آی دستگاه قضایی محل اقامت اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره

به گزارش همشهری‌آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی از سفر محرمانه روز چهارشنبه رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی و رئیس سازمان امنیت داخلی (شاباک) رژیم صهیونیستی رونین بار به مصر با هدف بررسی چندین پرونده حسساس از جمله حمله نظامی به شهر رفح خبر دادند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر ادعا کرد که هالوی و بار در این سفر با رئیس دستگاه اطلاعات مصر عباس کامل دیدار کردند.

اما رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که سفر هالوی و بار در راستای تدارک برای حمله زمینی قریب‌الوقوع به رفح صورت می‌گیرد.
این در حالی است که یک شب پیش از این سفر، قاهره صحت گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر مراوده با تل‌آویو درباره طرح‌های نظامی مربوط به رفح را تکذیب کرده بود.

ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر با صدور بیانیه‌ای در این خصوص تاکید کرد که «موضع قاطع مصر چندین بار توسط رهبری سیاسی در رد کامل این تهاجم اعلام شده است».

در حالی که قاهره بارها مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را اعلام کرده، رئیس‌جمهور مصر عبدالفتاح السیسی در روز چهارشنبه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر هلند مارک روته درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» هرگونه حمله احتمالی به رفح در جنوب نوار غزه که از بیش از ۲۰۰ روز پیش شاهد جنگ ویرانگر اسرائیلی است، هشدار داد.

کد خبر 847136 منبع: فارس برچسب‌ها مصر اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند