Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:11:45 GMT

پیگیری قضایی کم‌کاری مدیریت آب همدان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۵۵۲

پیگیری قضایی کم‌کاری مدیریت آب همدان

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی گفت: در  توزیع و مصرف آب مشکلاتی در کشور هست که سی ام مرداد در مجلس شورای اسلامی تذکر داده شد.

او گفت: متأسفانه به علت نبود مدیریت درست ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی و با شیوه‌های غرقابی و بدون الگوی کشت انجام شده است که موجب هدر رفت آب می‌شود، کشاورزی که گاهی نتیجه‌ای هم ندارد و حتی گاه محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان قطب کشاورزی کشور دچار مشکلات کم‌آبی شده است، گفت: این مشکلات علت هایی از جمله کار غیرکارشناسی، هدررفت آب در نیروگاه شهید مفتح و کمبود میزان بارش و ... دارد که باعث شده دشت‌های فامنین و قهاوند به کویر تبدیل شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به ریشه برخی از این مشکلات گفت» از قنوات و چاه‌‎های همدان نیز به درستی استفاده نشده است و ساماندهی در این زمینه وجود ندارد، حتی آمار دقیقی از قنوات استان در دست نیست گاهی این قنوات به علت ساختمان‌سازی‌ها و انسدادی که پیش می‌آید، بیرون زده و هدر می‌رود.

او گفت: سال ۱۳۸۳ همزمان با سفر رهبر انقلاب به همدان تأمین آب پایدار از سد تالوار تصویب شد، این طرح با ساخت سدی که نمی‌توان گفت این کار کارشناسی هست یا غیرکارشناسی، در نهایت با ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد، اما به علت سهل‌انگاری مسئولان پیشرفت نداشت و پیگیری آن انجام نشد که نتیجه آن وضعیت امروز همدان است.

فلاحی با اشاره به اینکه مشکل تنش آبی همدان از خیلی قبل تذکر داده می‌شد، تصریح کرد: کم‌کاری مسئولان را از را ه های نظارتی پیگیر هستیم پرونده برخی از مسئولان که در این زمینه تخطی داشتند، به دستگاه‌های قضایی سپرده شده است و در این زمینه آخرین پیگیری ۳۰ مردادماه انجام شد.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیگیری قضایی مدیریت آب همدان نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر ویژه قوه قضاییه، ارتباط بین قوه قضاییه با مردم را مهم دانسته و افزودند: حضور مسؤولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

ایشان در ادامه افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

ایشان پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضاییه ارتباط ندارد را مهم شمرده و گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد، ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند