Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران–ایرنا–دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که از اقدام پلیس فدرال آمریکا برای تفتیش اقامتگاه شخصی اش و کشف و توقیف نزدیک به ۳۰۰ سند محرمانه از این مکان بسیار خشمگین و عصبانی است، از این اقدام "اف.بی.آی" به دستگاه قضایی شکایت کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: تیم حقوقی دونالد ترامپ با اقامه دعوی از قاضی فدرال آمریکا خواسته است با تعیین «وکیل ثالث » و مستقل، درمورد اقدام اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.آی و اسنادی که از محل اقامت ترامپ در فلوریدا ضبط شده نظارت کند و تا پایان این نظارت، دستگاه قضایی آمریکا روند تحقیق برروی این اسناد را متوقف سازد.

براساس این گزارش بررسی این پرونده هم اکنون به قاضی «ایلین کانون» (Aileen Cannon)، که در سال ۲۰۲۰ توسط خود دونالد ترامپ منصوب گردید، سپرده شده و تیم حقوقی ترامپ بر حقوق  قانونی موکل خود تاکید می ورزد که به اعتقاد آنها درجریان یورش اف.بی.آی به محل اقامت وی در فلوریدا نقض شده است.

به گزارش این رسانه، وکلای ترامپ در دعوی خود علیه پلیس فدرال آمریکا همچنین این موضوع را عنوان کرده اند که اقدام وزارت دادگستری و اف.بی.آی در یورش به محل اقامت وی در مارالوگا در واقع علیه ترامپ و خدشه وارد ساختن بر سابقه سیاسی وی بوده است.

۳۰۰ سند محرمانه در مارالوگا

درحالی تیم حقوقی ترامپ در این باره علیه اف بی آی شکایت کرده که براساس گزارش نشریه آمریکایی نیویورک تایمز، رئیس جمهوری سابق ۳۰۰ سند محرمانه در مارالوگا نگاه داشته بود.

تارنمای خبری نیویورک تایمز دراین باره نوشت: آرشیو ملی آمریکا اعلام کرد که در ماه ژانویه گذشته در نخستین دسته از مدارک بدست آمده از اقامتگاه ترامپ، بیش از ۱۵۰ سند «حساس» را که دونالد ترامپ هنگام ترک کاخ سفید آنها را با خود برده بود بدست آورده و فوق محرمانه بودن این اسناد  در آنزمان به حدی بود که دستگاه قضایی را به بررسی بیشتر از محل اقامت ترامپ  در مارالوگا وا داشت.

به گزارش این روزنامه، در مجموع بیش از ۳۰۰ سند محرمانه  از زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک کرد بدست آمده ، نخستین  دسته از این اسناد در ماه ژانویه به آرشیو ملی آمریکا عودت داده شده و مابقی توسط مشاوران ترامپ به دستگاه قضایی و کشف ضبط دیگر در جریان تحقیقات اف.بی.آی در ماه جاری بوده است.

اف.بی.آی هشتم ماه اوت گذشته برابر با ۱۷ مرداد ماه برای کشف و ضبط اسناد محرمانه ای که ترامپ هنگام ترک کاخ سفید آنها را به مارالوگا واقع در فلوریدا منتقل ساخت، یورش برد، ترامپ که با جرم نگاه داشتن اسناد محرمانه کشوری مواجه است که در صورت اثبات به نقض «قانون جاسوسی»  که پیشینه آن به جنگ اول جهانی باز می گردد،  ممکن است حداقل با ۱۰ سال زندان مواجه شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دستگاه قضایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دستگاه قضایی دونالد ترامپ دستگاه قضایی محل اقامت اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!