Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@00:15:18 GMT

مدارس تهران در صدر مراکز آموزشی فرسوده

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۷۸۳

مدارس تهران در صدر مراکز آموزشی فرسوده

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: تهران جزو آخرین استان‌های کشور در حوزه فضای آموزشی است و به لحاظ فرسودگی بنا در صدر قراردارد.

به گزارش مشرق، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به افتخار آفرینی تیم المپیاد نجوم دانش آموزان گفت: از ۱۰ دانش آموزان اعزامی ۹ نفر مدال طلا و یک نفر مدال نقره گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهر تهران دارای ۱ میلیون دانش‌آموز در ۵ هزار مرکز آموزشی است و وضعیت آموزشی در تهران مطلوب نیست و باید به کمک شورای شهر شرایط فضای آموزشی تهران را بهبود ببخشیم.

کریمیان ادامه داد: تهران جز آخرین استان‌های کشور در حوزه فضای آموزشی است و تهران به لحاظ فرسودگی بنا جز استان‌های آخر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه تراکم دانش آموزان در هر کلاس حدوداً بین ۸ تا ۱۰ نفر از متوسط کشور بالاتر است گفت: این موضوع منجر به سخت شدن کار دانش آموزان و معلمان و افت کیفیت آموزشی شده است.

وی درباره ساخت و ساز مدارس در تهران بیان کرد: همت والایی بین خیران مدرسه ساز دیده می‌شود اما به دلیل آنکه مدارس تهران بزرگ هستند خیران مشتاق به ساخت مدارس در تهران نیستند و خیران به سمت مناطق کم برخوردار می‌روند زیرا هزینه ساخت یک مدرسه تهران برابر با ساخت ۳ مدرسه در مابقی استان‌ها است.

کریمیان اظهار کرد: علاوه بر موارد گفته شده فضای فیزیکی برای ساخت مدرسه وجود ندارد و برج‌های منطقه ۲۲ منجر به این شده که معضلی جدی برای احداث مدرسه ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به مدارس کاشی آبی گفت: این مدارس در دهه ۴۰ از محل درآمدهای شهرداری تأسیس شدند و سن آنها به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و بناهای آنها بسیار ناایمن هستند.

وی با اشاره به نوسازی این مدارس گفت: این مدارس دارای سند مالکیت نیستند و سازمان نوسازی توانایی نوسازی این مدارس را ندارد زیرا اسناد این مدارس در اختیار شهرداری است و خواهش ما این است تا این اسناد به نام دولت و بهره برداری آموزش و پرورش منتقل شود تا بتوانیم این مدارس را نوسازی کنیم.

کریمیان تصریح کرد: حدوداً ۸۶ واحد آموزشی کاشی آبی در اختیار آموزش و پرورش است و اگر این امکان فراهم شود تا اسناد این واحدها از شهرداری‌ها منتقل شود مانع بزرگی از سر راه بهسازی واحدهای آموزشی برداشته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: آموزش و پرورش در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز سهمی دارد و سهم آموزش و پرورش در این کمیسیون مستتر است و امیدواریم شهرداری و شورای شهر نیز در این زمینه به آموزش و پرورش کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مدارس وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران مدارس دولتی مدارس فرسوده خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است