Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@03:29:19 GMT

کابوس گانتس از جنگ با حزب‌الله لبنان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۷۸۶

کابوس گانتس از جنگ با حزب‌الله لبنان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره شروع هرگونه درگیری و جنگ با حزب‌الله لبنان، به خاطر اختلافات مرزی دریایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایران اکونومیست به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، "بنی گانتس" که از تهدید حزب‌الله لبنان برای حمله به میدان گازی «کاریش» ترسیده، این اقدام را باعث شعله‌ور شدن آتش جنگ ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ۹ آگوست(۱۸ مرداد) اعلام کرد: هر دستی به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌ وگوی رادیویی، از روی ترس و استیصال خاطرنشان کرد: در صورت حمله حزب‌الله به میدان گازی «کاریش»، واکنش نشان خواهیم داد و ممکن است این موضوع به جنگی چندروزه منجر شود. ما برای چنین سناریویی آماده هستیم، اما آنرا نمی خواهیم.

گانتس که نگران حمله حزب‌الله است، اعلام کرد: برای توافق با لبنان در چارچوب مذاکرات انجام شده با میانجی‌گری آمریکا آماده هستیم.

وی با تکرار ادعای واهی مالکیت میدان گازی «کاریش» توسط رژیم صهیونیستی، گفت: استخراج از میدان گازی «زمانی که آماده تولید باشد» آغاز خواهد شد.

این مقام صهیونیست تصریح کرد: من معتقدم که در آینده دو سکوی گازی وجود خواهد داشت. یکی طرف ما، یکی طرف آنها و امیدوارم پیش از آن، مجبور نباشیم دور دیگری از درگیری را تجربه کنیم.

مذاکرات بیروت و تل‌آویو درباره ترسیم مرزهای دریایی در سال ۲۰۲۰ شروع شد، اما این مذاکرات پیش از به نتیجه رسیدن در ماه ژوئن، متوقف شد.

«اسرائیل تایمز» به نقل از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: حزب‌الله ممکن است به منطقه مورد مناقشه حمله کند تا بتواند امتیازات بیشتری در مذاکرات بگیرد.

این رسانه صهیونیست نوشت: تل‌آویو و بیروت در آستانه امضای توافق درباره میدان گازی مورد مناقشه هستند.

پیش از این، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم به شدت نگران هرگونه اقدام تحریک‌آمیز حزب‌الله یا حمله ناگهانی آن است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حالت هشدار و آماده باش در مرزهای شمالی(با لبنان) آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل حزب الله لبنان در ترسیم «معادله آرامش یا تنش» در برخورد با رژیم صهیونیستی نوشت که حزب الله لبنان تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با هرگونه اقدام غیرمنتظره از جانب رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و در آمادگی به سرمی برد.

روزنامه الاخبار در گزارش خود آورده است: ارتش اشغالگر اسرائیل طی چند روز گذشته به تحرکات نظامی و امنیتی خود در منطقه شمالی (فلسطین اشغالی در مرز با لبنان) شدت بخشیده و بر سواحل مرزی لبنان تا مناطق دور دست شمال فلسطین اشغالی تمرکز کرده است.

شب گذشته نیز سید حسن نصرالله در مراسم اختتامیه جشن‌های چهلمین سالگرد تاسیس حزب‌الله، با تاکید بر ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان گفت: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ سال ۲۰۰۶، ورود مقاومت به بازگرداندن حقوق لبنان از نفت و گاز بود و آزادسازی باقی اراضی اشغالی لبنان، مسئولیت ملی است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روزنامه الاخبار ، سید حسن نصرالله ، حزب الله لبنان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روزنامه الاخبار سید حسن نصرالله حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی حمله امروز رژیم صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در جنوب لبنان و به طور مشخص میس الجبل چهار نفر از اعضای یک خانواده لبنانی به شهادت رسیدند.

ساعاتی پس از این حمله رژیم اسرائیل، مقاومت لبنان شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونا را موشک‌باران کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد